کد خبر 1100433
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
ائتلاف سعودی . یمن

عضو جنبش انصارالله یمن از انشقاق یک گردان کامل از نیروهای دولت مستعفی که مورد حمایت ائتلاف سعودی است، خبر داد.

به گزارش مشرق، «محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از انشقاق در بین نیروهای دولت مستعفی یمن خبر داد.

او سه‌شنبه در توییتر نوشت که یک گردان کامل از دولت مستعفی یمن از ارتش تحت امر این دولت جدا شده و به صنعاء، پایتخت یمن آمده‌ است. به گفته البخیتی، این گردان بعد از جدایی از دولت منصور هادی به همراه فرمانده خود به دولت نجات ملی ملحق شده است.

بیشتر بخوانید:

صنعاء: ائتلاف سعودی داعش و القاعده را به خدمت گرفته

هزینه ۲۰ میلیارد دلاری ارتش امارات تنها برای پرواز بر فراز یمن +عکس

این مسئول یمنی نامی از گردان منشق شده نیاورده است. با این حال، نارضایتی نیروهای دولت مستعفی که تحت فرماندهی ائتلاف سعودی-اماراتی هستند، بارها منجر به جدایی آن‌ها از این ائتلاف شده است.

دولت نجات ملی یمن و رهبر انصارالله این کشور بارها در باره «نقشه‌ها و توطئه‌های» ائتلاف سعودی در حمله به یمن هشدار داده و از نیروهای یمنی خواسته‌اند به آغوش کشور برگردند.

تنش در جنوب یمن و اشغال بخش‌هایی از این کشور به دست شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» و اعلام «خودمختاری» در استان‌ های جنوبی طی یک سال گذشته، باعث شده گروه‌های سیاسی و نظامی در اهداف و نیت‌های ائتلاف سعودی در جمله به یمن تشکیک کنند. این گروه‌ها بیم آن دارند که با اقدامات ائتلاف مذکور یمن تجزیه شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    12 3
    از کجا معلوم نفوذی نباشن و جدا شدنشون از ائتلاف فیلم باشه؟؟؟ دیدن حریف انصارالله نمیشن میخوان با نفوذ ضربه بزنن چیزی که بارها در ایران موفق عمل کرده متاسفانه
  • محمد IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    16 3
    سلام پیگیری کنید چرا ما به یمن کمک دارویی نمیکنیم ما تو ایران تو سپاه و ارتش هواپیما ایلیوشین ۷۶ داریم ‌که توانایی ریختن ۴۰ تن بار با چتر رو داراست حتی نیازی به فرود در فرودگاه یکن نداره کافیه خودشون به یمن برسونن و بار دارو با چتر بریزن ما قبلا به یمن هواپیما فرستادیم ولی تا رسید صنعا ائتلاف که دید نمیتونه جلو هواپیما بگیره باند فرودگاه زدن تا نتونه فرود بیاد ولی هواپیما ایلیوشن ۷۶ نیازی به فرود آمدن نداره بار با چتر میریزه کاش خبری در این باره تهیه کنید الان یمن زیرساخت بهداشتی نداره بخاطر جنگ تو این اوضاع کرونا متمعنم که تلفات بالا داره حداقل به از این طریق مسئولان آگاه کرد که همچین توانایی برای کمک حداقلی دارو به یمن استفاده کرد.ممنون از خبرگزاری خوبتون.
    • رضا IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      1 0
      دوست عزیز آسمان یمن دست سعودیاست واسه طرح شما اول باید نیرو هوایی خلیجیا نابودشه که اگه ایران تواناییش رو داشته باشه معنیش میشه جنگی پر هزینه واسه ایران امروز! سلاح ضد تانک و ضدنفر اونم قاچاقی وسلام
  • صادق کاشنده IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    21 1
    سلام درود خدا به شیر مردان یمنی انشاالله همه یمنی باهم یکی میشوند وکشور خود را ازاد میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس