کد خبر 1100414
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
پورتلند

نیروهای پلیس فدرال آمریکا ۲۲ معترض را در شهر «پورتلند» که به یکی از کانون‌های مهم اعتراضات در این کشور تبدیل شده دستگیر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، مأموران فدرال ۲۲ نفر از معترضان را در شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» دستگیر کرده‌اند.

«ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا امروز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد ۲۲ نفر از افرادی که در تظاهرات آخر هفته در نزدیکی ساختمان دادگاه در پورتلند نقش داشته‌اند دستگیر شده‌اند. 

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده این افراد به دلیل نقشی که در برگزاری این تظاهرات داشته‌اند با اتهام‌های فدرال روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ فریادهای دختر آمریکایی زیر دست‌وپای ماموران!

ترامپ معترضان را به ۱۰ سال زندان تهدید کرد

قصد ترامپ برای افزایش شمار نیروهای پلیس فدرال در پورتلند

وزارت دادگستری آمریکا گفته دستگیری‌ها به وقایعی که بین ۲۳ تا ۲۶ جولای اتفاق افتاده مربوط می‌شوند و این افراد به حمله به مأمور پلیس، تخریب اموال، راه‌اندازی آتش‌سوزی و غارتگری متهم شده‌اند.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا دیروز دوشنبه مدعی شده بود از زمان آغاز ناآرامی‌ها در پورتلند ۷۴ نفر دستگیر و ۶۰ نفر متهم شده‌اند.

شهر پورتلند در روزها و هفته‌های گذشته به یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات تبدیل شده و اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اعزام نیروهای پلیس فدرال تأثیری در سرکوب تظاهرات‌ها نداشته است.

هفته‌نامه آمریکایی «نیشن» اخیراً در گزارشی از «جنگ مخفی» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با معترضان در شهر پورتلند خبر داده و نوشته بود پلیس‌های فدرال از چند روز پیش با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.

روایت‌های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می‌کنند.

«مارک پتیبون»، یکی از افرادی که به همین شکل دستگیر شده گفت: «من را داخل ون بردند، کلاهم را روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. مرا داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم مقر دادگاه فدرال بود.»

معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا مدعی شده که این اقدامات در واکنش به گزارش‌هایی انجام شده که از احتمال حمله معترضان به برخی ساختمان‌های دولت فدرال در پورتلند خبر می‌داده‌اند.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض‌هایی بوده‌اند که با برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس روبرو شده است.

دونالد ترامپ فرمانداران ایالت‌ها و پلیس را به مماشات با معترضان متهم کرده و خواستار برخوردهای «قاطعانه‌تر» شده است.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای جهان که تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه آنها رواج دارد از جمله کشورهای مختلف اروپایی نیز سرایت کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    به جواد جوادی بگین مراقب باشه خخخخخخخ
  • DE ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    4 0
    چی شده که میگی معترض؟ چرا نمیگی برانداز؟؟ چرا نمیگی اغتشاشگر؟؟؟ عجب...
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      1 10
      خوب برای اینکه اینها مردم شریف و بیگناه آمریکا هستند که برای رسیدن به آزادی و دموکراسی که در اونجا وجود نداره دست به تظاهرات زدم، کسی هم مثل اینجا پول بهشون نداده، سفیر انگلیس هم نرفته تشویقشون کنه و عملهٔ برانداز کسی هم نیستن، متوجه شدی؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس