کد خبر 1100369
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
الکاظمی نمایه

تحلیلگر سیاسی عراق می‌گوید که طرف آمریکایی به تغییر مواضع سیاسی و تشکیل فراکسیون جدیدی به ریاست «مصطفی الکاظمی» در عراق امیدوار است.

به گزارش مشرق، «صباح الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق گفت که طرف آمریکایی به تغییر مواضع سیاسی و تشکیل فراکسیون جدید به ریاست «مصطفی الکاظمی» به منظور تغییر موضع پارلمان در خصوص اخراج نیروهای خارجی از عراق امیدوار است.

بیشتر بخوانید:

واکنش نماینده پارلمان عراق به مصوبه اخراج نظامیان آمریکا

الطائی در مصاحبه با وبگاه«المعلومه» پیش‌بینی کرد که در صورت توافق بر سر زمان برگزاری انتخابات زودهنگام، دوره آینده شاهد تحولات سیاسی خاصی باشد و ائتلاف‌ها و فراکسیون‌های جدیدی تشکیل شود.

وی افزود که گزارشات حاکی از تشکیل فراکسیون سیاسی جدید به رهبری الکاظمی و چند فراکسیون سیاسی دیگر در روزهای آینده است که از سیاست آمریکا و ابقای نظامیان آن در داخل عراق حمایت خواهند کرد تا به این ترتیب با کسب حمایت واشنگتن، زمام امور در کشور را به دست گیرند.

بیشتر بخوانید:

نماینده عراقی: الکاظمی با ادامه حضور نیروهای آمریکایی مخالفتی ندارد

او همچنین تصریح کرد که آمریکا به این تغییرات دل خوش کرده است و بر این اساس مذاکرات با بغداد را به تعویق می‌اندازد تا این تحولات سیاسی در عراق رخ دهد و حمایت فراکسیون‌های جدید با هدف ابقای نظامیان آمریکایی در عراق و لغو مصوبه پارلمان در خصوص اخراج نیروهای خارجی از این کشور را کسب کند.

دی ماه گذشته به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی در بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

در سال ۲۰۱۴ حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس