کد خبر 1100318
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت: یک عکس از معارفه رئیس جدید دیوان محاسبات منتشر کردند و نوشتند: "آه. اینم از مجلس انقلابی". حالا چه شده است؟ چرا بعد از افشاگری های ما اهالی توئیتر، نماینده ها نگفتند "اصلا نخواستیم رای مان را پس دهید."

دوست عزیزم اشکال این نگاه صفر و یکی  به مراتب بیشتر از خطای این و آن است. همین تلقی غلط است که با هر سطحی از خطا همه چیز را از دست رفته می بیند.

خطاست؟ بسیار خب. گام بعدی پی گیری موضوع بصورت قانونی است نه اینکه هرچه هیجان رسانه ای ما طلبید، همان معیار است . رای نماینده ها برای دیوان محاسبات قانونی است. حالا تخلفی مطرح شده است که می تواند از طریق کمسیون بودجه و کمسیون اصل 90 و اعلام جرم در دادگاه پی گیری شود. خب؟ چون جگر کسی با خلع یک شبه و اعدام رئیس دیوان در ملا عام خنک نمی شود باید بر این مجلس گریست و بر سرنوشتش آه کشید؟

اساسا ماجرا فراتر از رئیس دیوان و حواشی آن است. در موضوع قیر نیز ماجرا همین غصه دامنه دارست. در تاجگردون نیز.

من هم موافق رد اعتبار تاجگردون بودم. تصویب قیررایگان را هم دارای اثر رانتی می دانم. با همه علاقه و اعتقاد به شایستگی های برادر بذرپاش نیز معتقد بودم مناسب این سمت نبود. خب؟

معیار کیست و چیست؟ فرض کنید اعتبار نامه تاجگردون در همین مجلس رای می آورد. خب؟ اگر نماینده به حجت شرعی برای یک انتخاب نرسید یعنی حق سکوت گرفته است؟ اگر قیر رایگان را به نفع مردم دانستند و معتقد بودند باید عوارض آنرا کم کرد یعنی مدافع رانت اند؟ بالاتر از این حتا اگر خطائی صورت گرفت، مثل حواشی اخیر، یعنی انتخاب مان به خطا بوده است؟ یعنی همه چیز تمام شد؟ یعنی ناامیدی؟

تلقی غلطی از مجلس انقلابی داریم. مجلس انقلابی مجلسی نیست که به فهم من و شما انقلابی است. مجلس انقلابی مجلس عصمت و مصون از خطا و اشتباه نیز نیست.

مجلس انقلابی یعنی جهت گیری های کلان انقلابی است، هرچند ممکن است در جزئیات نیز دچار خطای تشخیص شوند. یعنی عزم نماینده ها رفتار انقلابی است، هرچند ممکن است در مصداق نیز خطا کنند. کلیت مجلس و نماینده ها پاکدستند و اهل زد و بند نیستند، هرچند ممکن است تخلف هم صورت گیرد.

خلاصه کلام؛

خطا را ببینم و پی گیری هم کنیم

اما؛

اولا انتظار نداشته باشیم حکم نهائی، حکم ما باشد.

دوم صبوری بخرج داده و اجازه دهیم آنچه برای ما قطعیت ساخته برای دیگران هم حجت شود.

سوم اجازه دهید در مسیر قانونی اش مشکل حل شود و نه خارج از رویه.

خروجی این مسیر امید است نه دل بریدن و آه کشیدن.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    3 2
    کاملا موافقم نگاه صفر و صدی مثل سم هست
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 0
    متاسفانه تا زمانی که کار نادرست به درست تبدیل نشه مردم رضایت پیدا نمیکنن این قابل قبول نیست که میگن ما پیگیری می کنیم ولی نتیجه دست ما نیست اتفاقا شما باید پیگیری کنین تا به نتیجه مطلوب برسه وگرنه مردم ناراضی میشن مردم وقتی یه ناهنجاری می بینن اون رو به پای کل نظام مینویسن حالا شما این وسط بگرد دنبال مقصر
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    3 3
    همش نزن دیگه. آب قطعه تا چهارسال دیگم قرار نیست وصل بشه خخخ .. لیست امیدیم نیستم جوگیرا. اشرف و آلبانی هم نیستم. غربم نیستم. کمونیستم نیستم. حُرم. حر. آزاده.
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      1 0
      حر؟ نه. خر.
  • داورپناه IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 5
    سلام. از روزی این مجلس آمده. گرانی. وبی بندبازی. لحظه ای شده. است. وهمه. یا با خودشان ویابا دولت. درگیرند تاقبل این. مجلس. ماشین. ثانیه. ای گران. نمی شد اگر راست میگویند مرد عملند. گرانی. ها وخاصه گرانی ماشین را مهار کنند صلوات
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    5 2
    از هرچیز بیش از حد تعریف وتمجید کردند نتیجه عکس داد. از احمدی نژاد گرفته تا قالیباف ومجلس انقلابی!!!!
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 0
    نویسنده: "تصویب قیررایگان را هم دارای اثر رانتی می دانم. با همه علاقه و اعتقاد به شایستگی های برادر بذرپاش نیز معتقد بودم مناسب این سمت نبود. " مجلس انقلابی، یعنی بعد 40 سال اونقدر تجربه کسب کرده باشه که زیر پاش پوست خربزه نذارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس