رزمایش

سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم با تشریح اهداف و برنامه های رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ گفت: در این رزمایش دفاع ضد موشکی بالستیک و کروز انجام شده و از برخی تجهیزات و سلاح‌های غافلگیر کننده استفاده می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه و سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۴ در گفت‌وگویی به تشریح اهداف و برنامه‌های این رزمایش پرداخت.

سردار نیلفروشان با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای حفظ و ارتقای آمادگی های رزمی ، اقدام به برگزاری رزمایش بزرگ و مشترک پیامبر اعظم (ص)۱۴ کرد،گفت: فاز عملیاتی و مرحله نهایی این رزمایش که اقدامات ستادی و مقدماتی آن از روزهای قبل آغاز شده است، از امروز(سه شنبه)در منطقه عمومی استان هرمزگان ،غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

سرلشکر رشید: منتظر پرداخت هزینه گستاخی‌های خود باشید

به‌کارگیری ماهواره نور برای اولین بار در رزمایش سپاه

وی افزود: این رزمایش با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های زمین، هوا ، دریا و فضا مطابق با جدول فرانمای رزمایش و سریال ها و تمرین های پیش بینی شده اجرا می‌شود.

معاون عملیات سپاه ارتقای آمادگی های رزمی در تمامی سطوح ،تمرین و حصول اطمینان از اجرای طرح‌های عملیاتی، افزایش سطح هماهنگی در اجرای عملیات مشترک و تمرین دفاع و آفند جنگ الکترونیک و پایداری ارتباطات چند لایه را از اهداف مهم رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴ توصیف و تصریح کرد : تامین خطوط مواصلاتی هوایی و دریایی و تداوم پشتیبانی‌های آمادی، تمرین ستادی سناریوهای مختلف و نیز طرح ریزی منعطف و سریع همراه با بازی جنگ دو طرفه از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش بزرگ است.

وی عمق بخشی به دفاع با بهره گیری از توان عظیم نیروی مردمی و بسیج دریایی را از وجوه تمایز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)۱۴عنوان و اظهار کرد: در طرح های دفاعی سپاه روح تهاجم و آفندی با بسیج مردمی شکل می گیرد و پایان ناپذیری دفاع با حضور مردم در معرکه های جهاد معنا پیدا می کند.

سردار نیلفروشان طرح‌ریزی مدرن بر اساس جنگ های ترکیبی و شبکه محور متناسب با دکترین تهاجمی سپاه ، استفاده حداکثری از توان و تجهیزات مختلف سیگنالی، اپتیکی و با سرنشین و بدون سرنشین برای اشراف اطلاعاتی و اجرای رزمایش در شرایط جنگ بیولوژیک را ویژگی های رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ عنوان کرد و گفت: در این رزمایش دفاع ضد موشکی بالستیک و کروز انجام شده و از برخی تجهیزات و سلاح های غافلگیر کننده مانند موشک‌های برد بلند بالستیک با قابلیت اصابت به اهداف شناوری متجاوز در دور دست استفاده می شود.

منبع: سپاه نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    13 9
    اما خسته نباشید
    • CA ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      7 23
      یه موشک جدید یه دستاورد جدید یه تاکتیک جدید معرفی کنید . خداقوت ولی من چیز جدیدی ندیدم که بشه بهش افتخار کرد . سپاه نمیخواد یه شناور سنگین تولید کنه ؟ تمام شناورهای سنگین مثل جماران مال ارتشه .
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      8 3
      اما ممنون
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    13 11
    کلِ ادوات نظامی ایران بزرگ
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      6 8
      مشرق چرا کلمه بزرگ نمایی را فقط بزرگ تنها نوشتی
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    10 8
    آفرین-به این میگویند رزمایش مستقل ونمایش قدرت یک کشور،ما نه نیاز به شرق ونه به غرب داریم،همین مردم اگر(فساد،باندبازی،پارتی بازی،خرابکاری وغارت،حقوق،سهمیه،بورس وانواع امتیاز ومدارک تقلبی وبه ناحق وتبعیض وبی عدالتی،بی لیاقتی وانتصایات وانتخابات سلیقه ای  نباشه)به همه چیز میرسند وبه راحتی دشمنانمان را نابود میکنیم(دشمنان شاید تجهیزات پیشرفته ای داشته باشند ولی ازلحاظ انسانی وایمان بسیار ضعیف وپوشکی هستند)-رضایی یا سلامی رئیس جمهور آینده
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    13 10
    انسانها با تلاش و توکل و امید به خدا به همه چیز میرسند وبه راحتی دشمنانمان را نابود میکنیم
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    10 7
    در مورد موشک های به کار رفته یه گزارش خوب تهیه کن مشرق
  • علی خدایی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    18 5
    ایران بزرگ همیشه روی پای خود ایستاده و خواهد ایستاد و با تولید انواع سلاح و تجهیزات خودش همیشه در بالا ترین ها است
  • محمد IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    3 11
    رزمایش چیه اخه بزنید بترکونیدشون مگه بر عکس این اتفاقات بود اونا چیکار میکردن
    • JP ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      2 1
      وایمیسادن بهش می خندیدن...
    • US ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      5 0
      قدم قدم حالا بذار ببینیم یه ماکت رو میتونن بزنن و بگیرن یا نه ؟
  • Mm IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    2 1
    درودخداوسلام خدابرهمه نیروهای قدرتمندنظامی ایران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس