کم‌کم به فصل برداشت گردو نزدیک می‌شویم و گمانه‌زنی‌ها برای تعیین قیمت این محصول پر طرفدار کشورمان  شروع شده است. با توجه به نوسانات قیمت دلار در ماه‌های اخیر و افزایش برخی از کالاها، پیش‌بینی قیمت گردو ایرانی در سال حاضر تا حدی دشوار است. برای یافتن جواب این سوالات به سراغ آقای مهدیان کشاورز اهل شهر سرکان همدان و مدیر فروشگاه اینترنتی پوست کاغذی (PoostKaghazi.com) رفتیم.

بالارفتن قیمت دلار باعث گرانی گردو خارجی شده است

گردوی خارجی به قیمت دلار وابسته است و از آن‌جایی که اصلی‌ترین مزیت‌ گردوهای خارجی قیمت ارزان آن است، با بالارفتن قیمت دلار، ورود این گردوها دیگر به صرفه نیست. البته به دلیل کاهش برداشت گردو در سال 98، از عید امسال با کمبود گردوی ایرانی مواجه شدیم و همین امر موجب شده است که گردوی خارجی با قیمت بسیار بالایی در حدود 105  تا 125  هزارتومان به فروش برود؛ در حالی که پیش از عید،  گردوی ایرانی با قیمت حدود 65 هزار تومان فروخته می‌شد.

کرونا مزید بر علت شد

با فراگیری کرونا و بسته شدن مرزها، ورود گردوهای خارجی به کشور متوقف شد. این اتفاق دو نتیجه در پی داشت داشت؛ تا مدتی ( اوایل ماه مبارک رمضان) فروش گردوی ایرانی با رونق مواجه شد و مردم هم به دلیل مطمئن نبودن از گردوهای خارجی و هم به دلیل گرانی آن‌ها، به گردوی ایرانی روی آوردند. اما از بعد ماه مبارک رمضان که گردوی ایرانی موجود در بازار رو به کاهش رفت، قیمت گردوی خارجی افزایش یافت.

وضعیت برداشت گردو امسال

خوشبختانه امسال مقدار گردوی موجود بر درختان مناسب است. به طور خاص در همدان ( و شهرهای سرکان و تویسرکان که محل فعالیت فروشگاه پوست کاغذی است) نسبت به پارسال افزایش بار چشمگیری مشاهده می‌شود. البته در برخی استان‌های کشور مانند چهارمحال و بختیاری، اردبیل، زنجان، خراسان و شهر طالقان متاسفانه به دلیل سرمای اواخر فرودین‌ماه باغ‌های گردو دچار خسارت شدند و به همین دلیل پیش‌بینی قیمت گردو در سال جدید کمی دشوار است و  تا میزان برداشت کل کشور در مهر ماه مشخص نشود نمی توان قیمت دقیق گردو را مشخص کرد؛ با این‌حال احتمال می‌دهیم قیمت گردو امسال متعادل‌تر باشد و به علت گران‌شدن قیمت گردوهای خارجی و بازگشت مردم به سمت گردوی ایرانی، امیدواریم  فروش گردوی ایرانی رونق یابد و کشاورزان ایرانی امسال بتوانند نتیجه تلاش و زحمتشان را دریافت کنند.

بررسی قیمت روز گردو

ما در سایت پوست کاغذی (poostkaghazi.com) قیمت گردو را به صورت روزانه در اختیار هموطنانمان قرار می‌دهیم. هم از طریق سایت و هم از طریق تماس تلفنی و ارسال پیام می‌توانید از قیمت روز گردو با خبر شوید. همچنین در زمینه خرید گردو و تشخیص گردوی تازه نیز مشاوره‌های لازم را به صورت رایگان ارائه می‌کنیم.

برای خرید گردو عجله نکنید!

فصل برداشت گردو از اواخر شهریور شروع می‌شود. در اوایل فصل گردوهای سبز به فروش می‌رسد که عمدتا به صورت تنی و عمده است. خرید گردوی سبز، جز برای نوبرانگی،  به خانواده‌ها توصیه نمی‌شود و بهتر است تا اواخر مهر و اوایل آبان صبر کنید که گردوهای چیده شده به خوبی خشک شوند و قیمت واقعی آن مشخص شود. اوایل آبان بهترین زمان برای خرید گردو است.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 0
    چقدر هم که قیمت گردو مشخص شد.
  • BE ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 1
    قیمت گردو خارجی خیلی بالا رفته راست میگه
  • Shahrzad IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    0 0
    با سلام ایا مقدار کم برای خانواده ها به تهران ارسال میکند؟یا فقط عمده میفروشید؟
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    مطا لب خوب بودولی قیمت اصلی رواعلام نکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس