رزمایش

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز مرحله نهایی رزمایش بزرگ و مشترک پیامبر اعظم(ص)۱۴ سپاه در منطقه عمومی خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مرحله نهایی رزمایش بزرگ و  مشترک پیامبر اعظم (ص) 14 با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز مقدس «یا علی بن ابی طالب(ع)» از صبح امروز (سه شنبه) در منطقه عمومی استان هرمزگان، غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق کشور، در عرصه‌های زمین، هوا، دریا و فضا آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

برد موشک بالگردهای هوانیروز به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید

در مرحله نهایی این رزمایش یگان‌های موشکی، شناوری و پهپادی نیروی دریایی سپاه و یگان های موشکی، پهپاد و راداری نیروی هوافضای سپاه به اجرای عملیات و سناریوهای رزمایش می‌پردازند.

بنابراین گزارش؛ اجرای عملیات تهاجمی موشکی، شناوری و پهپادی علیه مواضع دشمن، عملیات مین ریزی آفندی و قطع خطوط مواصلاتی شناورهای دشمن فرضی، اجرای عملیات رزم موشکی توسط بالگرد و شلیک موشک‌های ساحل به دریا در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه به اجرا در می‌آید.

در این رزمایش برای نخستین بار عملیات رصد منطقه رزمایش با استفاده از تصاویر ارسالی از ماهواره نور صورت می‌پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    مگه ماهواره نور کارمیکنه که بخواهد تصویر ارسال کند!!! اگر این ماهواره یک تصویر درست و کاربردی ارسال کرده بود ، سردار دهقان جواب خبرنگار الجزیره رو ر بالا و مبهم نمی داد.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      جوابت باشه برا وقت کوبیدن تل آویو با عکسهای نور
    • امیر US ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      52 14
      خطاب به 11:16، چرا حرف بی خود می زنی؟!!! به کوری چشم دشمنان خارجی و داخلی، این ماهواره به خوبی کار می کند، حتی نفتکشهای ایرانی که به سمت ونزوئلا می رفتند را رصد می کرد، در ضمن جنابعالی انتظار داشتی که سردار دهقان( ایشان در حال حاضر هیچ سمتی در سپاه پاسداران ندارند) در مصاحبه با شبکه الجزیره از جزییات نظامی صحبت کنند؟!!!! بهترین و دقیقترین اطلاعات در مورد ماهواره نور را فرمانده هوا وفضای سپاه پاسداران در اختیار دارد و ایشان در این زمینه بارها توضیح داده است،پس بهتره جنابعالی سکوت کنی.خودت هیچ عرضه ای نداری، ولی در مورد دستاورد مهم فرزندان این کشور عقده گشایی می کنی!!!!!!
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      47 13
      مگه قرار است هر کسی سوال کرد کل اطلاعات و کارآئی ماهواره و تجهیزات نظامی را برملا کنیم . این که عین حماقت است! کمی دوراندیشی هم خوب چیزی است .
    • Rezasog IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      35 14
      تو هم ظاهرا از طیف خاک انداز و برانداز هستی بدبخت خود فروخته
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      45 13
      سردار دهقان ماهرانه به اون خبرنگاری که خواهان ارائه ی جزئیات شده بود جواب ارائه نمودند تا دشمن سو استفاده نکنه... فلذا داری حرف پوچ و بی پایه نیزنی
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      17 52
      ماهیت این ماهواره برای همه متخصصان فضایی و سنجش از دور روشنه. اگر سواد علمی و فضایی نداری ، حرف مفت نزن. تنها نامحرم این ماهواره ما مردم هستیم . اگر یک تصویر درست فرستاده بود تا حالا 100 بار تو بوق کرده بودند. مثل اون اختراع کرونا یابشون که باعث آبرو ریزی شده. مشرق سانسور نکن. خودت می دونی این ماهواره تصویر درست نفرستاده. شکست مقدمه پیروزیه ولی به شرط اینکه برنامه فضایی با برنامه پیش بره نه اینکه با برجام لغو بشه و با تهدید ترامپ فعال بشه. سیاسی بازی تو کار علمی نابود کننده توانایی ها و فرصت ها است.
    • علی خدایی SE ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      26 13
      تو هنوز بچه ای به خودت فشار نیار حسودی نکن ایران کشور قدرتمندی است و چشم دشمنانش کور
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      40 19
      دادن هر نوع اطلاعات درباره نور و.اطلاعات ارسالیش یعنی دادن مختصات ماهواره برای انواع و اقسام اختلات و همچنین لو رفتن ماموریت و نوع عملکرد ماهواه. اینا از بدیهیات حفاظت اطلاعات هست که تو عقلت نمیکشه به ای چیزا.
    • ناشناس IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      7 14
      خبرنگار الجزیره وقتی میخواد اطلاعات کسب کنه! خوب معلومه با دیوار برخورد میکنه.
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      2 13
      باشه تو درست میگی حالا زیپ دهنتو ببند
    • حسین IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      1 1
      چخه
    • رامین US ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      7 0
      خطاب به 14:00،تو اگر سواد علمی و فنی داشتی، فنی حرف می زدی، نابغه انتظار داشتی تصاویری که یک ماهواره نظامی ارسال می کنه را در محافل عمومی منتشر کنن؟!!!!!! تا حالا چیزی از اطلاعات محرمانه به گوشت خورده که می گی مردم نامحرمند؟!!! بله مردم ، برای انتشار اطلاعات محرمانه نامحرمند ، حتی زمان دقیق ارسال این ماهواره به فضا هم محرمانه بود، بعد از پرتاب، همه، حتی سرویسهای جاسوسی غرب فهمیدند این پرتاب انجام شده، فکر کردی همه مثل وزارت ارتباطات هستند که از مدتها قبل از پرتاب ماهواره ، از پرتابش حرف بزنند؟!!! سپاه برای پرتاب ماهواره تو بوق نکرد و کاملاً بی سرو وصا این کار را کردف بعد بیاد انتشار تصاویر این ماهواره نظامی را توی بوق کنه؟!!! کرونایاب ( مستعان 110)هم آبروریزی نبود، چون قبل از رونمایی، در ده مرکز درمانی ازمایش شده بود، ولی خودتحقیرهای داخلی مثل جنابعالی، بدون ارائه کوچکترین دلیل فنی، به تخریب آن پرداختند و عقده گشایی کردند، چون خودشان هیچ عرضه ای ندارند. این ماهواره را وزارت ارتباطات پرتاب نکرده ، سپاه پرتاب کرده و برنامه ریزی دقیق چند ساله برای موفقیت این طرح داشته، البته اصل این پرتاب چنین سوزشی برای غربی ها و پسمانده های داخلیشان ایجاد کرده که الان بدون هیچ گونه دلیل فنی و ارائه هیچ گونه شواهد و مدارکی ، منکر ارسال تصاویر آن هستند.
    • متین US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      5 0
      جناب 14:00، دانشمند محترم، حتی ارسال این ماهواره نظامی هم محرمانه بود و بعد از پرتاب همه فهمیدند، بعد تو استدلال می کنی که اگر تصاویر ارسال کرده بود، 100 با در بوق کرده بودند؟!!!!!!! خدا شفات بده، تازه ادعای علم فضایی هم داری!!!! شاید علم فضایی داشته باشی، ولی در زمینه فهم مسائل امنیتی زیر صفر هستی، کدام کشور تصاویر ارسالی از ماهواره های نظامی که جزو تصاویر محرمانه محسوب می شود را به صورت عمومی منتشر کرده که انتظار داری ایران این کار را انجام دهد ؟!!!! بله ، ماهیت این ماهواره بری همه متخصصان فضایی و سنجش از راه دور روشنه ، شاید سوزش امثال تو به خاطر اینه که ماهواره های وزارت ارتباطات که کلی تبلیغات براش راه انداخته بودند ، ناکام بود، ولی سپاه در اولین پرتابش موفق عمل کرد، حالا که نتوانستید اصل پرتاب را انکار کنید، منکر ارسال تصاویر می شوید؟!!!! جالبه مستعان 110 را مثال می زنی!!!!! این دو تا چه ربطی به هم داره نابغه؟!!!! منتقدان مستعان 110 هیچ دلیل فنی برای عدم موفقیت مستعان 110 ارائه نکردند، فقط کلی هیاهوی رسانه ای و خود تحقیری به راه انداختند و عقده گشایی کردند. درسته برنامه فضایی به خاطر برجام کند و راکد شده بود، ولی علم و دانش فضایی در ایران که از بین نرفته بود ، همین که عدم انتشار عمومی تصاویر ارسالی محرمانه نظامی را به عنوان استدلال عدم وجود این تصاویر مطرح می کنی، یعنی مرزهای حماقت و بلاهت را همزمان جابجا کردی.
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      0 0
      هر اطلاعاتی نمیدن که منگل بدبخت غرب زده وقتی تلاویو با خاک یکسان شد میفهمی کار می کنه یا نمیکنه.
  • hrk4950 IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    57 6
    ماشاالله بچه های دلیر سپاه خدا قوت
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      8 4
      این همه عکس ماهواره ای خارجی دیدیم بد نیست شما که ادعا می کنید یه عکس هم از این ماهواره بذارید. با توجه به اندازه و تجربه و ... اگه یه عکس بذارید حتی اگه کفیت چندانی هم نداشته باشه بازهم خوب باشه.
    • سعید US ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      4 2
      خطاب به 18کح49، 8یچ کجای دنیا تصاویر ارسالی از ماهواره های نظامی را منتشر نمی کنند، تصاویر ارسالی ماهواره های خارجی که جنابعالی دیدیف مربوط به ماهواره نظامی نیست جناب، حتی ارسال این ماهواره به فضا هم به طور محرمانه انجام شد و پس از پرتاب ، همه متوجه شدند.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    7 66
    یک ماهواره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سالی یک بار هم از بالای سرتون رد نمیشه!!! یه توپ فلزی که بیب بیب میکنه!!
    • سعید IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      39 2
      چرا دوس داری همیشه مثل ذلیلا زندگی کنی
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      46 0
      هر نود دقیقه یک بار
    • خلیج فارس US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      35 1
      مردیکه مزدور آلبانی نشین
    • رامین US ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      48 0
      خطاب به 11:41، انگار موفقیت سپاه در پرتاب موفق ماهواره نور ، اینقدر باعث سوزشت شده که به هذیان گویی افتادی بدبخت احمق.خاک بر سر خود تحقیرت، حتی دشمنان این کشور هم به موفقیت این ماهواره اذعان کردند.
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      29 1
      به نظرم بهتره از پماد ضد سوختگی استفاده کنی
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      26 1
      می‌دونم سوزشتون از کجاست رژیم صهیونسیتی ماهوارش تو فضا داره دور خودش می‌چرخه خخخخخ ولی ماهواره ی نور ما داره دقیق اون چیزهایی رو که دشمن دوست نداره ما ببینیم رو بهمون نشون میده و این برای شما جماعت وطن فروش خیلی دردناکه...
    • علی خدایی SE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      13 1
      توصیه ام به تو برو خودتو خشک کن زیادر زر نزن چشم دشمنان ایران بزرگ کور تو چشمت کور
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      13 0
      کابوس آمریکا و اسرائیل اون ماهواره بری هست که این توپ فلزی! روفرستاد تو فضا آره
    • اقای صاد FR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      1 1
      شخص مورد نظر البانی نشین نیستا. تل اویو نشینه. ۱۰ سالی هستش میشناسمش و همون موقعا برا بعضی بچه ها کادو میفرستاد. الانم ساکن امریکا شده.
  • US ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    5 26
    ماکت ناو هواپیمابر هیچ شباهتی به خود ناو هواپیمابر نداره که میخواین نابودش کنین بابا ناو هواپیمابر کلی سیستم محافظت کننده داره حتی دوتا ناو شکن ازش محافطت میکنه با یه زیر دریایی. این ماکت بی دفاعه. مثل این میمونه ماکت یک انسان هیکلی رو بیاری هی بهش مشت بزنی بگی شکستش دادم
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      24 5
      اتفاقا ماکت ناو از خود ناو قویتره . ناو واقعی پر از مهمات هست . کافیه یه ترکش بهش برخورد کنه تا کل ناو منفجر بشه
    • سرباز IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      22 0
      چشم میگیم بار بعدی آمریکا یه ناو هواپیمابر بهمون قرض بده خودمون هم ناوچه هامون رو با زیر دریایی میزاریم کنارش بعد همشو با هم میزنیم نابغه قبل اینکه حرف بزنی فکر کن رزمایشه نه جنگ واقعی این مماکت هم نمادینه
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      13 1
      اهای غربگداها بعد سقوط هفت تا جنگندتون و اتیش سوزی در ناو ها و کارخونه هاتون بستون نبود? عجب رویی دارین گم شین برین اعتراضاتتونو جمع کنید خودتون دستی دستی دارین اسرائیل جونتون رو نابود میکنید
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      1 0
      بدبخت ناو بون هام ریچاردتونم دیدیم خخخخخخ من هنوز جنگیده ام خخخخخخخخخ
  • کروکودیل IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    3 26
    حالا یه چیزی گفت خوب روحساب خطاها ی زیاد توهم ادعات میشه احترامشو حفظ کن البت ک سپاه دستاوردهای زیادی داره ولی هنوز کشورهای اروپایی پیشرفته ترین سلاحهای نظامی رو داره ک ی‌کیش اف ۳۵ ک اخیرا کل سایتهای ماروزده ودولت سکوت کرده سپاه هم سکوت باید برای یک بارجواب دادحالا شکست یاپیروزی
    • سید IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      9 0
      برو جمع کن بابا اسراییل تون تو گرفتن غزه مونده هنوز کل فلسطین نگرفته بیاد کیش بزنه برو پسر خوب پی بازیت اسراییلت وجود داشت از پس حزب الله برمیامد نه ایران
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      3 0
      اف ۳۵ همونیه که سقوط کرد ....
    • ناشناس IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      4 0
      تو پشه هم نیستی،چه برسه به کروکودیل.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    5 27
    ماهواره نور داره هنوز میچرخه دور خودش استفاده چیه
    • علی خدایی IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      3 0
      نسوز کم حسادت کنید از ایران بزرگ
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      13 0
      نه اونی که داره دور خودش می‌چرخه اوفکه اوفک خخخخخ
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      5 0
      افق - 16 اسرائیلی داره دوره خودش میچرخه مثل اربابت!
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    11 0
    سوال دارم از اونایی که همش منفی بافی میکنن و همه دستاورد ها رو دست کم میگیرن : زندگی کردن به عنوان یه ذلیل و خاک بر سر چه حسی داره ؟آیا اینا ریشه در کودکی تون داره؟
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 1
    آفرین-به این میگویند رزمایش مستقل ونمایش قدرت یک کشور،ما نه نیاز به غرب داریم ونه شرق،همین مردم اگر( فساد،باندبازی،پارتی بازی،خرابکاری وغارت،حقوق،سهمیه،بورس وانواع امتیاز ومدارک تقلبی وبه ناحق وتبعیض وبی عدالتی وبی لیاقتی نباشه)به همه میرسند وبه راحتی دشمنانشان را نابود میکنند(دشمنان شاید تجهیزات پیشرفته ای داشته باشند ولی ازلحاظ انسانی وایمان بسیار ضعیف وپوشکی هستند)-رضایی یا سلامی رئیس جمهور آینده
  • سیدان پور حسین IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    3 0
    اشتباه به عرضتون رسوندن اون ماهواره افق 16 که دور خودش میچرخه و رژیم صهیون درمانده کرده اب بریزید تا نسوزید:)))
  • سید IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    3 0
    منافقین بی وطن به گوش این ایران اسلامی که تو جمع 11 کشور برتر فضایی هست منافقین بی وطن به گوش ماهواره افق 16 هنو تو مدار قرار نگرفته دور خودش میچرخه:)))
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 6
    برادران چرا اینقدر ساده هستید ما در جنگ اصلی که اقتصاد است .با دادن هزاران بیچاره و اضافه شدن بزه کاران و رشد فساد و فحشا قافیه را باخته ایم .اینهمه هزبنه خرج میکنید برای قدرت نمایی والله ستم در خق این ملت است .شما که در تنگه هرمز مانوور می دهید چرا جلوی کشتی های ماهیگیری چینی را نمی گیرید .چین دارد ایران را بدون جنگ تصرف میکند.بعد شما در فکر امریکا هستید .یا ساده هستید.یا چشمانتان را بسته اید.شما فرزندان این ملت هستید.نگذارید کشور شهدا را به چین بفروشند.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    3 4
    باشه ما هم باور کردیم
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      0 0
      باور نکن به درک مرتیکه غرب زده تف تو ذات خودتو و...
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    3 0
    خدا قوت رزمندگان غیور اسلام به امید نابودی رژیم صهیونیستی و دوستان جنایتکارش
  • بماند IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 0
    مشرق میدونم منتشر نمیکنی ولی مخاطبینت واقعا کم که هیچ اصلا ندارند
    • امین IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      2 0
      جناب بماند، جنابعالی هم ، همون چیز را اصلاً نداری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس