کد خبر 1100078
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
قتل نمایه

پسرجوان که چند سال قبل از اتهام قتل عمد دوستش تبرئه شده بود بار دیگر به اتهام قتل پسری جوان در یک درگیری پای میز محاکمه ایستاد.

به گزارش مشرق، عصر دهم مهر سال 97 در یک درگیری جمعی در منطقه قلعه‌نو افلاک پسری به‌نام کیان 24 ساله با چاقو زخمی شد و جان باخت. برادر کیان به‌نام حامد به مأموران گفت: درگیری به خاطر فروش یک موتور سیکلت  بود یکی از دوستان من به‌نام ناصر موتور سیکلتی  به جوانی به‌نام یاسر فروخته بود اما او شبانه به همراه برادرش و دوست صمیمی اش سیروس که به تازگی از زندان آزاد شده بود بر سر تحویل مدارک موتور  مقابل یک گاوداری با برادرم و دوستانم درگیر شده و برادرم را کشتند.

بیشتر بخوانید:

 با اطلاعاتی که برادر قربانی به پلیس داد سیروس به‌عنوان قاتل شناسایی و بازداشت شد. اما وی منکر قتل کیان شد با این حال پرونده با صدور کیفرخواست قتل عمد به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم پای میز محاکمه رفت. در آنجا مشخص شد سیروس در سن 16 سالگی نیز به اتهام قتل محاکمه شده بود اما قضات قتل را شبه عمد دانسته و او پس از تحمل حبس آزاد شده بود.

وی درباره اتهام قتلی که چند سال پیش داشت و به خاطر آن هم محاکمه شده بود به قضات گفت: سال‌ها قبل وقتی 16ساله بودم در حال کشتی با یکی از دوستانم بودم که گردن دوستم شکست و فوت شد.من آن زمان به اتهام قتل عمد بازداشت شدم اما وقتی ثابت شد من و مقتول با هم دوست بودیم و مرگ او اتفاقی رخ داده از اتهام قتل عمد تبرئه و به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم شدم.

من به تازگی با قرار وثیقه آزاد شده بودم که بار دیگر به اتهام قتل بازداشت شدم. باور کنید در این پرونده هم من بی‌گناهم و برادر حامد را نکشتم.

این جوان از سوی قضات شعبه دهم به قصاص محکوم شد اما این حکم با اعتراض سیروس به دیوان عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان عالی کشور رأی صادره را نقض و اعلام کردند با توجه به گفته شاهدان هوا تاریک بوده و کسی واضح ندیده است که چه کسی کیان را کشته است. از طرفی نیز اگر سیروس ضربه کاری را به قربانی زده باشد، با توجه به گفته شاهدان این درگیری از سوی مقتول و دوستانش شروع شده و آنها به متهم و دوستانش حمله کرده و همگی چاقو داشته‌اند. از این‌رو ممکن است قتل از مصادیق دفاع مشروع باشد. به همین خاطر لازم است سیروس بار دیگر محاکمه شود. به همین دلیل پرونده یکبار دیگر برای بررسی دوباره به شعبه 10 ارسال شد.

با اظهارنظر قضات دیوان عالی کشور سیروس و سایر شرکت‌کنندگان در دعوا بار دیگر در شعبه دهم دادگاه محاکمه شدند.

در جلسه صبح دیروز وقتی سیروس روبه روی قضات ایستاد اظهارات قبلی اش را تکرار کرد و گفت: من کیان را نکشته‌ام باور کنید من چاقو در دست نداشتم و هیچ ضربه‌ای به کیان نزدم. آنها بودند که با قمه و چاقو به ما حمله کردند.

سایر شرکت‌کنندگان در دعوا نیز یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند و همگی گفتند نمی‌دانند در تاریکی شب چه کسی کیان را کشته است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میلاد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    6 2
    اینو باید اعدام کرد
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 6
    ابن همه دقت میشه رو پرونده های قصاص انون وقت ی مشت سلبریتی احمق انون اغتشاش گران را میگن اعدام نکنید..قانون باید فکری بحال سلاح سرد هم راه داشتن داشته را باشندوجرم محسوب بشه..خیلی قتل باسلاح سرد زیاد شده متاسفانه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس