کد خبر 1099910
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
واکسن نمایه

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که واکسن آنفلوانزا نهایتاً ۴۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند از تأمین ۲.۵ میلیون واکسن رایگان برای گروه‌های هدف خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو درباره واکسن آنفلوانزا گفت: به اندازه نیاز گروه‌های آسیب‌پذیر که حدود ۸ تا ۸.۵ میلیون دوز است، واکسن آنفلوانزا برای خرید پیش‌بینی کرده‌ایم. برآورد شده است که حدود ۲.۵ میلیون واکسن آنفلوانزا به صورت رایگان در اختیار گروه‌های درمانگر، زنان باردار، بیماران پیوندی و خاص و افراد مسن قرار خواهد گرفت.

ببینید:

فیلم/ منتظر واکسن کرونا نباشید

وی افزود: این واکسن‌ها از شهریور وارد ایران خواهند شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا افراد سالم نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا دارند یا خیر، تصریح کرد: برای افراد سالم کسی توصیه به تزریق نکرده است؛ در برخی کشورها مانند کشورهای سردسیر به دلیل شرایط اقلیمی خاصی که دارند آمار آنفلوانزا و سرماخوردگی بسیار بالا می‌رود که این کشورها برایشان بهتر است واکسن آنفلوانزا را بزنند اما این واکسن نهایتاً ۴۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند. بنابراین به افراد سالم توصیه نمی‌شود که حتماً واکسن را بزنند.

شانه ساز ادامه داد: بهترین زمان تزریق این واکسن، شهریور، مهر و نهایتاً آبان‌ماه است و واکسیناسیون رایگان برای گروه‌های ذکر شده نیز از شهریورماه شروع می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 0
    بچه ها ودانش اموزان ودانشجو ها چی!؟
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      0 0
      آقا جان من خودم بیمار قلبی هستم ونزدیک به 15 سال است جهت عمل قلبم بایدقرص مصرف کنم. و به خاطر همین حت یالمقدور نباید سرما بخورم تا شرایطم حاد نشود. یکسال که واکسن زدم و واکسن آن هم خارجی بود از ابتدای مهرماه سرماخورده بودم تا اردیبهشت سال بعد. لذا دیگر واکسن نزده ونخواهم زد بهترین چیز رعایت بهداشت فردی و گرم نگه داشتن و غذاهای گرم خوردن است و البته مصرف سبزیجات خیلی تأثیر دارد. خدا کند کسی بیمار نشود که دراین شرایط کرونایی غوز بالاغوز خواهد شد. یعنی برای سرماخوردگی و آنفولانزا به دکتر می روی و با آنفولانزا و کرونا خدای ناکرده مستقیم به بیمارستان میروی جهت بستری شدن.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      پدر من چون مسن هستن و بیماری قلبی ریوی دارن هرسال واکسن میزدیم بجز سال 97 که تاریخ گذشته بود خداروشکر دیگه سرمانخوردن.
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    6 1
    من جانباز هستم و پیوند کلیه شده ام. هر سال این واکسن را آزاد تهیه می کنم و بیمه گر اول و دوم(تکمیلی) هیچکدام هزینه آنرا نمی پرداززند. حالا بفرمایید کجا قرار است رایگان در اختیار قرار دهند؟!
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 0
    آره جون خودتون مثل رایگان بودن آزمایش ودرمان کرونا اینم رایگانِ
  • ایرانی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    بر دروغ و دروغگو لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس