کد خبر 1099672
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
استراماچونی

بیش از ۱۰۰ هزار استقلالی مطلقا بی‌اعتنا به مضمون پیام آقای مدیرعامل در اینستاگرام با هشتگ «استراماچونی را برگردانید» خواهان بازگشت سرمربی ایتالیایی روی نیمکت تیم محبوب‌شان شده‌اند. ۱۰۰ هزار کامنت که لحظه به لحظه هم بر تعدادش افزوده می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «باشگاه استقلال به منظور درآمدزایی با چند شرکت تولید موادغذایی و پوشاک به توافق رسیده تا آنها محصولات‌شان را با برند و تبلیغات این باشگاه به بازار عرضه کنند. احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال هم روی صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام از هواداران خواسته از این شرکت‌ها در بازار حمایت کنند؛ بعد می‌دانید چه اتفاقی رخ داده؟ بیش از ۱۰۰ هزار استقلالی مطلقا بی‌اعتنا به مضمون پیام آقای مدیرعامل، با هشتگ «استراماچونی را برگردانید» خواهان بازگشت سرمربی ایتالیایی روی نیمکت تیم محبوب‌شان شده‌اند. ۱۰۰ هزار کامنت که لحظه به لحظه هم بر تعدادش افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کودتا در استقلال؛ شایعه بازگشت استرا از کجا رقم می خورد؟

آندره آ استراماچونی در نیم‌فصل اول سرمربی استقلال بود و با این تیم نتایج خوبی به دست آورد. او بعد از ۱۳ بازی به دلیل پرداخت نامنظم دستمزدش از ایران رفت و قراردادش با استقلال را به طور یکطرفه فسخ کرد. پس از آن موج بزرگی از تلاش‌ها برای بازگرداندن استراماچونی شکل گرفت؛ تا جایی که حتی سفیر ایران در ایتالیا هم با او ملاقات کرد اما استراماچونی برنگشت. او در تصمیمش چنان راسخ بود که حتی برای سه بازی منتهی به تعطیلات نیم‌فصل هم روی نیمکت استقلال نماند و آبی‌ها با از دست دادن پنج امتیاز در همان سه مسابقه، شروع به دور شدن از صدر کردند.

مجموعه این مسائل نشان می‌دهد استراماچونی به هر دلیل، مایل نبود و نیست به ایران برگردد اما بخشی از هواداران استقلال همچنان در هوای او نفس می‌کشند؛ آن‌ قدر که ارسال هزاران پیام برای استرا در شب دعوت از او به شبکه اسکای‌اسپورت ایتالیا، مجری این کانال ورزشی را شوکه کرد. حالا هم شاهد هجوم ۱۰۰ هزار نفری به صفحه مدیرعامل استقلال هستیم. فقط عیب کار می‌دانید کجاست؟ اینجا که استقلال الان سرمربی دارد و سرمربی‌اش هم در کشاکش رقابت بر سر کسب سهمیه، قهرمانی جام حذفی و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان محتاج حمایت است. وقتی این همه آدم یکسره و یکصدا نام مربی قبلی را فریاد می‌کنند، مربی فعلی با کدام توان روحی باید به مبارزه ادامه بدهد؟ اصلا آیا بازیکنان استقلال از کسی که زیر سایه نفر قبلی گیر کرده و راه نجات ندارد، فرمانبری خواهند کرد؟

فارغ از این که مجیدی در مسابقات باقیمانده فصل چه نتایجی می‌گیرد، حقیقت تلخ در مورد او این است که جانشینی‌اش با استراماچونی یک شکست از قبل قطعی‌شده بود. او حتی اگر استقلال را قهرمان هم می‌کرد، از نظر مردم کار اصلی را استرا انجام داده بود؛ چه برسد به حالا که استقلال بد نتیجه می‌گیرد و فرهاد به هدر دادن میراث ایتالیایی متهم می‌شود. سال ۸۵ در لیگ ششم ورنر لورانت فقط شش هفته سرمربی سایپا بود و پس از آن درست مثل استراماچونی ول کرد و رفت. در ادامه علی دایی سایپا را قهرمان لیگ برتر کرد اما هنوز بسیاری از مردم عقیده دارند کار اصلی را لورانت در همان شش هفته کرده بود! برای این گروه حتی اهمیتی هم ندارد که مربی آلمانی بعد از سایپا هیچ توفیقی در کارنامه‌اش نداشت. در چنین فضایی شاید بهتر بود مجیدی هرگز ریسک جایگزینی با استراماچونی را نمی‌پذیرفت. کاش اما استقلالی‌ها در این شرایط لااقل کمی به او امان بدهند تا با تمرکز بیشتر، نتایج بهتری بگیرد. جز این مگر راه دیگری هم هست؟»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    3 2
    وقتی عقل و منطق از بين هواداران يه تيم رخت بسته باشه همين ميشه. مديران استقلال بايد سعی کنن دوباره حواسها رو پرت کنن به وزير ورزش، و الا اين حماقت ايندفعه بدجوری گريبان خودشون رو هم گرفته. اين بود حمايت از کينگ فرهاد؟
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    3 3
    دولت بعد و وزیر بعد هم نمیتونه استرا رو برگردونه..... اگر دلش با تیم بود در مقابل درخواست کل کشور از سیاسیون تا مردم عادی، بی محلی نمی کرد
    • حسن IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      4 2
      به نظرم دلیل اصلی رفتن استرا جریانی بود که وقتی رفته بود سوپرمارکت بعد خواسته بود بره خونه، تاکسی بدون اطلاع خودش او را برده بود باشگاه و به نوعی حس آدمربایی و عدم اطمینان بهش دست داده بود و به گفته خودش دیگه جرات نمی کرد از خونه خارج بشه،بعد از اون ماجرا منتظر موقعیتی بود که بدون خسارت دربره.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    3 1
    اون سال درباره سایپا نوشتی، چون یادت نیست این حرف را زدی. انواع ستاره های کاغذی را برای سایپا آوردند که مربی خارجی بر دارد ولی اون زیر بار نمیرفت!! کلی مدیرای وقت سایپا که همگی شیتیل بگیر از دلال جماعت بودند، ناامید شده بودند، یه مشت جوان بی نام و نشان برداشت و اونها را با یک برنامه خیلی خوب اورپایی بدنسازی کرد و در تمرین با هم جفت و جور کرد. واقعا مربی خوبی بود. حتی جا داشت مربی ملی بشه. ولی انقدر افرادی توی باشگاه با ماموریت از مدیریت بالایی رفتند و اومدند که بیچاره را فراری دادند. همان تیم با هر مربی دیگری که دست به تغییر نمیزد، قهرمان میشد. دوران افول آبی و قرمز بود و تیمها دنبال جوانگرایی بودند ولی سایپا این کار را به یک آدم درست داده بود. البته امداد غیبی کمک داور در بازی استقلال اهواز هم که داغ ننگ ابدی به پیشانی فدراسیون وقت هست، فراموشتان نشود.
  • علی محمد کرمی فرد IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 4
    یقین دارم اقا مجیدی سرمایه باشگاه بوده واست ولی برای استقلال به قول اقای نمازی زود ومربی کم تجربه ای است وبهتره است که خودش برود ودست استرا را بگیرد وبیاورد با این کار هم استرا امده وهم مجیدی را از دست ندادهایم
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    13 2
    بهتره خودمون رو خسته نکنیم، تا کثافت کاریای وزارت ورزش و حمایت رسانه های آشغالی مثل مشرق هست، استقلال و فوتبال رنگ عدالت رو نمیبینن.
  • آرام00 IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    مجیدی نباید میومد خودش میدونست ک اگر نمیدونست با عوامفریبی دم‌از امضای معنوی نمیزد اومدنش و شکل اومدنش باعث شد ک هیچوقت نبخشیمش ، بهتره ترحم جم نکنیم براش چون ایشون با همین ترحم و محبوبیت ک ما هودارا براش ساخته بودیم اومد بالا و شد اسطوره ، هوادارایی ک محلشون نداد درحالیکه فریاد میزدیم یا استرا یا هیچکس! خودش خواست خودسوزی کنه حالا هم بشینه سوختن و تماشا کنه ،حقشه :)) درصمن استرا رو فراری دادن ایشون گف به امید دیدار استقلال در حالیکه سرمایه مالی باشگاه دست خلیل زاده بود دم از پول نداشتن زد ، و حقوق استرا رو جوری دادن ک متهم به پولشویی شد همه مث کشور ما بی در و پیکر نیستن قانون دارن . جناب مجیدی استرا از روی نیمکت پاشد باسنشو بخارونه (ب تب بگیره ک به حرفاش گوش بدن) نه اینکه تا پاشه تو بیای زارت بشینی جاش مثل زمان شفر ،اونموقع التماس کردیم نیا محبوبیتت و خراب نکن الان میگیم گمشو .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس