تجام

در جدیدترین دور از تظاهرات و اعتراضات در اراضی اشغالی، سرکوب وحشیانه مردم توسط پلیس رژیم صهیونیستی، اعتراضات را به هرج و مرج و خشونت کشاند.

سرویس جهان مشرق - اعتراضات صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی با رفتار وحشیانه پلیس و نیروهای امنیتی این رژیم گسترده‌تر و فراگیرتر شده است. شب گذشته حدود ۵۰۰۰ نفر در نزدیکی محل اقامت بنیامین نتانیاهو تجمع کردند و راهپیمایی‌های دیگری نیز در تل‌آویو، قیصریه، و مناطق دیگر برگزار شدند؛ معترضان خواستار کناره‌گیری نتانیاهو شدند و یک نفر در جنوب چاقو خورد و موارد استفاده از اسپری فلفل و دیگر ابزارهای سرکوب گزارش شد.

با وقوع درگیری‌های شبانه در پی حضور هزاران نفر در اعتراضات به نتانیاهو، پلیس رژیم صهیونیستی از ماشین‌های آب‌پاش جهت متفرق کردن معترضان در مرکز بیت‌المقدس استفاده کرد و حداقل ۵۵ نفر از آنها را بازداشت کرد.

اعتراضات در نزدیکی محل اقامت نخست‌وزیر اسرائیل غروب روز پنجشنبه آغاز شد. پلیس می‌گوید هنگامی که معترضان تلاش کردند در داخل شهر راهپیمایی کنند و جهت متفرق کردن آنها وارد عمل شده است. پلیس با معترضان درگیر شد و سپس چهار کامیون بزرگ وارد عمل شدند و به سمت معترضان آب پاشیدند و آنها را متفرق ساختند. 

شکست رژیم صهیونیستی در مهار کرونا

رژیم صهیونیستی در ماه مارس با مشاهده اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا، قرنطینه عمومی وضع کرد. رژیم صهیونیستی اما سپس خیلی زود همه محدودیت‌ها را عملاً کنار گذاشت و موارد ابتلا به بیماری طی هفته‌های بعد اوج گرفت. رژیم صهیونیستی در مجموع بیش از ۵۷۰۰۰ مورد ابتلا و حداقل ۴۴۲ مورد مرگ‌ومیر را گزارش کرده است. بیش از ۲۴۰۰۰ بیمار نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

دولت وحدت ملی که در ماه مه در پی سه انتخابات بی‌نتیجه در کمتر از یک سال تشکیل شد، قرار بود مقابله با همه‌گیری بیماری را در اولویت قرار دهد. در عوض، دولت درگیر کشمکش‌های درونی شده و قادر نیست بر سر سیاست‌های واضح و شفاف در راستای مقابله با گسترش بیماری اجماع کند.

در ضمن، نتانیاهو در جریان مجموعه‌ای از تحقیقات طولانی مدت درباره فساد با اتهاماتی در خصوص دریافت رشوه، تقلب، و خیانت در امانت متهم شده است. منتقدان می‌گویند وی بیشتر بر روی فرار از پاسخگویی متمرکز است تا مهار همه‌گیری. بسیاری حدسشان این است که نتانیاهو قصد دارد برای یک انتخابات دیگر فراخوان دهد. او روز پنجشنبه در جریان یک نشست مطبوعاتی چنین ادعاهایی را «پوچ» دانست.

اعتراض به بیکاری و اوضاع معیشتی

صدها نفر از معترضان همچنین روز شنبه در مقابل خانه ساحلی نتانیاهو در شهر اعیان‌نشین قیصریه جمع شدند. در پی آنچه که بازگشایی شتاب‌زده اقتصاد در ماه مه توصیف شده است، موارد ابتلا به ویروس کرونا اوج گرفت و میانگین تعداد روزانه موارد جدید ابتلا به ۲۰۰۰ مورد رسیده است. محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به اقتصاد رژیم صهیونیستی ضربه زده و نرخ بیکاری به حدود ۲۰ درصد رسیده است. معترضان می‌گویند کمک‌های مالی دولت به‌هیچ‌وجه کافی نیستند.

دستگیری صدها نفر در جریان اعتراضات ضد دولتی

رسانه‌های محلی گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی بیش از ۵۵ نفر از معترضان را به اتهام «برهم زدن نظم عمومی» و «حمله به مأموران» در جریان تظاهرات در بیت‌المقدس بازداشت کرده است.

اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف اراضی اشغالی

هزاران نفر از ساکنان رژیم صهیونیستی نیز روز شنبه در بیت‌المقدس و دیگر شهرها، از جمله تل‌آویو، دست به اعتراض زدند و خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر نحوه مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا توسط دولت وی شدند. معترضان همچنین به قانونی اعتراض کردند که هفته جاری به تصویب رسید و اختیارات ویژه‌ای در خصوص مقابله با گسترش ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۱ به دولت اعطا می‌کند.

هزاران معترض نیز روز شنبه در تل‌آویو تظاهرات کردند. اعتراض به پیامدهای اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا طی هفته‌های اخیر به سرتاسر رژیم صهیونیستی گسترش پیدا کرده است.

معترضان همچنین از پیامدهای اقتصادی ناشی از محدودیت‌های وضع‌شده در رابطه با ویروس کرونا سرخورده شده‌اند. خانواده‌هایی که در اثر شیوع بیماری بیکار شده‌اند یا درآمدشان کاهش یافته است، می‌گویند دولت جهت کمک به آنها به اندازه کافی تلاش نکرده است.

نرخ بیکاری در رژیم صهیونیستی از ۴/۳ درصد در ماه فوریه به ۲۷ درصد در ماه آوریل جهش پیدا کرد و سپس با یک افت ناچیز به ۲۳.۵ درصد در ماه مه کاهش پیدا کرد.

رفتار وحشیانه پلیس با معترضان

درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان در جریان اعتراضات ضد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابل اقامتگاه رسمی وی در بیت‌المقدس

اعتراضات پس از یک آغاز نسبتاً مسالمت‌آمیز در نهایت به زدوخورد خشن میان پلیس و معترضان انجامید. اخیراً در پی انتشار ویدئوهایی در رسانه‌های اجتماعی که استفاده بیش از حد مأموران پلیس از زور را هنگام متفرق کردن و بازداشت معترضان بازتاب می‌دادند، انتقادات به پلیس رژیم صهیونیستی شدت گرفته است.

یکی از این ویدئوها معترض ۲۸ ساله‌ای به نام اوری یروشالمی اهل تل‌آویو را نشان می‌دهد که به طرز خشونت‌باری توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت می‌شود. در ویدئوی مذکور دیده می‌شود که یکی از مأموران پلیس زانوی خود را بر روی صورت یروشالمی قرار داده است.

حمله مستقیم ماشین آب‌پاش پلیس به صورت معترضان

لحظه برخورد جریان آب به صوت یک معترض در جریان اعتراضات ضد نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو در بیت‌المقدس، جولای ۲۰۲۰

ویدئویی که نشان می‌دهد جریان پرفشار آب ماشین آب‌پاش پلیس به صورت یک معترض برخورد می‌کند بار دیگر سؤالاتی را در خصوص تاکتیک‌های پلیس در مواجهه با معترضانی که خواهان استعفای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر فساد و نحوه واکنش به همه‌گیری ویروس کرونا هستند، مطرح نموده است. در این ویدئو که ظاهراً اوایل هفته تهیه شده و روز جمعه پخش شد، جریان آب پرفشار مستقیماً به صورت یک معترض برخورد می‌کند و سر وی به عقب پرتاب می‌شود و وی را به روی زمین می‌اندازد.

ویدئوی لحظه حمله با آب پاش به یکی از معترضان و زد و خورد پلیس با معترضان

رفتارهای خشونت‌آمیز در جریان اعتراضات اخیر مشاهده شده است و معترضان نیز پلیس را به استفاده بیش از حد از زور در جریان تظاهرات متهم کرده‌اند.

پلیس تا به اینجای کار ظاهراً به استفاده از آب و آبِ رنگی بسنده کرده و از «اسپری راسو» استفاده نکرده است. اسپری راسو یک ترکیب شیمیایی بدبو است که در اصل جهت استفاده علیه معترضان فلسطینی تهیه شده و علیه معترضان ارتودوکس افراطی نیز استفاده شده است.

پلیس از هفته گذشته تاکنون حداقل در سه مورد از ماشین آب‌پاش جهت متفرق کردن معترضان در خیابان بالفور استفاده کرده است. با این حال، برخی گفتند که استفاده پلیس از ماشین آب‌پاش پس از نیمه‌شب و در بامداد روز جمعه نمایانگر تشدید تاکتیک‌های پلیس بوده است. ماشین‌های آب‌پاش پلیس معترضان را به هر سمتی که می‌رفتند تعقیب می‌کردند.

مأموران پلیس جریان پرفشار آب را به سمت مردم می‌گرفتند تا آنها را از خیابان دور کنند. برخی معترضان که مشغول ترک مسالمت‌آمیز محل بودند از پشت سر در معرض جریان پرفشار آب قرار گرفتند.

این اولین بار نیست که پلیس رژیم صهیونیستی از ماشین آب‌پاش جهت متفرق کردن معترضان استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۷، زنی که در حال عبور از کنار معترضان بود در معرض جریان پرفشار آب قرار گرفت و به گوشه خیابان پرتاب شد. این صحنه توسط دوربین‌ها ضبط شد و به تیتر اخبار در سرتاسر دنیا تبدیل شد.

لارم به ذکر است رژیم صهیونیستی از اواسط تیرماه با تظاهرات‌های ضددولتی مواجه شده است و معترضان خواستار استعفای نتانیاهو شده‌اند. آنها در این خصوص به محاکمه نتانیاهو به اتهام فساد و ضعف دولت وحدت ملی شکننده وی در زمینه مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا اشاره کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها ۷۵ درصد مردم از عملکرد دولت نتانیاهو در جریان بحران ویروس کرونا «ناراضی‌اند» و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی این تظاهرات روز به روز در حال گسترش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سیدان پور حسین IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    17 6
    سگان اسراییلی به جان هم افتاده اند چه از این بهتر قرار بر این بود تابستان داغ ایران باشد چه چشد منافقین تابستان داغ در امریکا و تل اویو ، خوش بگزره
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      6 15
      اسرائیل خیالش جمعِ که آمریکا و اروپا پشتش هستند در آسایش و رفاه زندگی می کنند ایران چی مثل خدا زده های عقب افتاده مردمش دنبال یه تکه نونند اونم از تو سطل آشغال
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      6 4
      عقب افتاده تو و امثال تو هستید که به رقص و کنسرت و تکرار فتنه‌گران رای دادید و ایران را به این روز حال انداختید حالاهم بجای لال شدن از شرمندگی مرزهای وقاحت و طلبکاری را جابجا می کنید
  • رضا IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    17 7
    صهیون صهیون خیبر خیبر نحن الجیش الحیدر حیدر مرگ بر صهیونیسم بی شرف و اسراییل
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    15 9
    همشون وحشی آن. تو خیلی از تظاهرات ها امثرا همجنس بازا بودن. اسقاطیل شده مرکز همجنس‌بازها. از سرنوشت قوم لوط ع درست کرفتن
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      5 26
      مردم غرب مشکلی به نام انقلاب جنسی ندارند چون اونجا به رسمیت شناخته شده و هر کی هر جور لباس بپوشه براش فرقی نداره در ایران تا روسریت می ره همه چهار چشمی نگات می کنند و در اصطلاح ایرانیان حیض اند. می گن از خدا بترس که اون دنیا آتیش به روت می ریزند تصورش را بکنید ما با این مسائل پیش پا افتاده به جایی نمی رسیم بیخودی تلاش هم نکنید چون به بن بست می رسید
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      23 2
      ما به بن بست می خوریم؟ احکام الهی اسلام نشات گرفته از حکمت و لطف و قدرت و علم الهی است و چه کسی از خداوند در گفتار صادق تر است که احتمالا شما یکی از این پنج تا را حداقل نداری این یک دو برو یک نگاهی به غرب بنداز تا بفهمی همین چرت و پرتا که گفتی چه بلایی سرشون اورده که حتی رسوایی روسای جمهورشون در می آد هرچند که مثلا اون مردک به این مسائل افتخار هم می کنه برو و ببین چقدر از کودکانشون تو پرورشگاا هستن چرا؟خودت بفهم چرا البته اگر وجدان داری و واقعا دنبال حقی و...
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      4 2
      آب می پاشن به صورت مردم معترض و کارد به استخوان رسیده ی خود زبانشان هم دراز هست
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      16 4
      فعلا که طبق آمار خود غربیهای متوهش، در کشورهاشون تجاوز بی داد می کنه. زنان که هیچ بچه های خردسال هم در امان نیستند و برده های جنسی فراوان وجود داره. خندم میگره بازم بعضیا اینجوری خیال می کنند. ظاهرا کور و کرند.
  • نصر IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    35 2
    مردم عادی اسرائیل در اصل شهروندان درجه 3بحساب میایند.و انها در واقع یهودی های فقیر کشورهای دیگر بوده اند که به آنجا رفته اند به طمع مدینه فاضله و یا به قول خودشان سرزمین موعود ولی در اصل توسط صهیونست ها فریب خورده اند تا از منافع آنها حفاظت کنند.صهیونیست ها که به هیچ دین و آئینی اعتقاد ندارند ظاهرا نشان میدهند که طرفدار قوم یهود هستند ولی در اصل نه به خدا و نه تورات ونه حضرت موسی (ع) اعتقادی ندارند. ازنااگاهی یهودی ها برای منافع خود استفاده میکنند.و اسرائیل در اصل دفتر کار انها است.و این یهودی های آواره حافظ وسپر بلای صهیونیست های اصلی هستند که در کشورهای آمریکا و اروپای در کاخ های مجلل خود زندگی میکنند و بیش از هفتاد درصد ثروت دنیا در اختیار آنهاست و با جنگ و خونریزی در کشور های مستضعف و چاپ دلار های تقلبی و بکار گیری سردمداران و حاکمان نادان انها به زندگی ظالمانه خود ادامه میدهند.مردم دنیا باید اکاه باشند که چگونه سالهاست این گروه فاجر بر انها حکومت میکنند و سیاست های نژاد پرستانه آنها را اجرا میکنند.فقر و خشکسالی افریقا ،تبعیض و بیعدالتی مردمان آمریکا و اروپا ،جنگ های خانه مان سوز در خاور میانه و آسیا،فرو پاشی کشور های سوسیالیستی ،فقر و تحریم کشور های آمریکای لاتین واشغال کشورهایی مثل فلسطین وکره جنوبی و استرالیاومالزی و کشتار مردم ایران،عراق ،لیبی،لبنان ،فلسطین،سوریه ، یمن، و در آینده نه چندان دور عربستان و ترکیه ودیگر کشور های مسلمان ساخته و پرداخته اطاق فکر انهاست که توسط اسرائیل،آمریکا و کشور های اروپایی اجرا میگردد.
  • جوجه تیغی بدنساز DE ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    5 2
    هووووممم. چه صبح دل انگیزی. چه اخبار کامنت خور ملسی. اصغری ساعت بیولوژیکتو با من تنظیم کن که تا من کامنت میذارم، تیرتقشی تایید کنی
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 3
    مشرق یک خبر جالب مصطفی فیض اردکانی خواهرزاده سیدمحمدخاتمی مديرعامل پلي پروپيلن جم شد لینک زیر https://www.bultannews.com/fa/news/676107/
  • GB ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    7 4
    چقدر وحشینانه! از قصد میزنن تو صورتشون با آب پاش که صورتشون بترکه. بیچاره اون زنه تو ویدئو کمر و گردنش شکست
  • علی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 4
    این خوکهای کثیف فیلم بازی میکنند برای هدف خاصی که دارند ظاهر سازی میکنند و اگه دقت کنید اصلا راستی راستی همدیگه رو نمی زنند مثل فیلمهای هندی دستشو میبره بالا ولی از کنار طرف با شتاپ رد می کنه یا اینکه فقط حولهای الکی همدیکه رو میدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس