کد خبر 1099531
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
عکس/ نشست خبری مشترک رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق الکاظمی روحانی

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: سفر الکاظمی به ایران با علم و درایت بوده و حاوی پیام هایی بود که برخی از آنها در اظهارات علنی مطرح و نیز بصورت خصوصی رسانده شد.

به گزارش مشرق، سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا عصر امروز در نشست کم و کیف سفر نخست وزیر عراق به ایران اظهار داشت: فرصت های خوبی در عراق پیش رو داریم و هدف‌گذاری ما تا ارتقای سطح مبادلات ۲۰میلیارد دلاری است که با این رقم فاصله زیادی داریم.

بیشتر بخوانید:

زارعی: سفر الکاظمی نشان داد عراق حمایت ایران را دارد

از مسلم ‌بن عقیل(ع) تا قاسم سلیمانی

وی افزود: سفر الکاظمی به ایران با علم و درایت بوده و حاوی پیام هایی بود که برخی از آنها در اظهارات علنی مطرح و نیز بصورت خصوصی رسانده شد.

سیدافقهی ادامه‌داد: ایشان گفتند ما طرفدار عدم دخالت در امور یک کشور هستیم و این معنی دار است و تابلویی است که معمولا دشمنان ما همواره ایران را به آن متهم می کنند.

بیشتر بخوانید:

واکنش عضو پارلمان عراق به سفر الکاظمی به ایران

این کارشناس مسائل غرب آسیا به برخی از اظهارات نخست وزیر عراق پرداخته و گفت: الکاظمی در کنفرانس مطبوعاتی گفت اولین کشوری که برای مقابله با داعش کنارمان قرار گرفت ایران بود ولی بلافاصله گفت ما هم در مورد تحریم های ایران جبران کردیم؛ در حالی‌که این تفضلی است که مردم ما به یاری مردم عراق شتافت چون کشور های حوزه خلیج‌فارس مردم عراق را تحریم کرده بودندو از تروریسم در داخل عراق حمایت می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه الان بیشترین کمک ها برای رفع مشکلات عراق از طرف ایران هست، گفت: برخی بر این باور بودند که سفر الکاظمی به ایران بیشتر جنبه سیاسی و امنیتی داشت تا جنبه های اقتصادی؛ ولی این‌ مسئله‌ در رسانه ها انعکاس نداشت.

سیدافقهی با بیان اینکه نکات رهبری در مورد عراق بسیار حساس و برای موازنه رابطه ما با عراق و حضور نظامی آمریکا در عراق است، گفت: اینکه رهبر انقلاب بعد ۵ ماه که مسئولین رده بالای ایرانی را نمی‌پذیرند ولی الکاظمی را پذیرفتند پیام‌رسایی برای الکاظمی و دشمنان دارد.   

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس