کد خبر 1099446
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
داور

در اتفاقی عجیب و شگفت‌انگیز در سری آ، ساسولو در دیدار دیشب خود مقابل ناپولی چهار بار دروازه این تیم را باز کرد ولی هر چهار گل توسط VAR مردود شد تا در نهایت 2-0 ببازد.

به گزارش مشرق، داور بازی دیشب ناپولی و ساسولو روی هر 4 گل تصمیم درستی گرفته ؛ 4 آفساید در شبی که سانتیمترها سرنوشت ساز شدند. این داوری درس شجاعت به همه داوران دنیا و بخصوص ایران است که مصلحت اندیشی را بعنوان یک اصل مهم در قضاوت فراگرفته اند.

بیشتر بخوانید:

VAR‌ چهار گل ساسولو را مردود اعلام کرد

هفته سی و ششم سری آ شاهد یک اتفاق عجیب و باورنکردنی بود. دیدار دو تیم ناپولی و ساسولو که در ورزشگاه سن پائولو شهر ناپول به میزبانی ناپولی برگزار شد در حالی در پایان با پیروزی 2-0 شاگردان گتوزو به پایان رسید که یکی از عجیب ترین اتفاقات فوتبالی در این بازی به ضرر ساسولو افتاد. بازیکنان ساسولو در این بازی تنها در عرض یک ساعت 4 بار توپ را به تور دروازه ناپولی رساندند ولی هر چهار گل این تیم توسط VAR مردود شد تا در نهایت ناپولی به جای شکست 4-2 با نتیجه 2-0 به پیروزی برسد.

با توجه به اینکه در دوران پساکرونای سری آ هم ناپولی و هم ساسولو عملکردهای بسیار تهاجمی نشان داده بودند و در عین حال ثابت کرده بودند در خط دفاعی ضعفهایی دارند همه انتظار داشتند شاهد بازی ای تماشایی و جذاب باشند. ساسولو بازی را خیلی پرشور آغاز کرد. با اینکه فیلیپ جوریچیچ و لورنزو اینسینیه فرصتهای خوبی را در اوایل بازی از دست دادند این السید حساج بازیکن ناپولی بود که با یک شوت پای راست ناگهانی در دقیقه 8 اولین گل خود با پیراهن ناپولی را به ثمر رساند. او پیش از این در سری آ تنها یک بار دیگر با پیراهن امپولی موفق به گلزنی شده بود.

داور بازی دیشب ناپولی و ساسولو، جانلوکا آئورلیانو روی هر 4 گل تصمیم درستی گرفته ؛ 4 آفساید در شبی که سانتیمترها سرنوشت ساز شدند. این داوری درس شجاعت به همه داوران دنیا و بخصوص ایران است که مصلحت اندیشی را بعنوان یک اصل مهم در قضاوت فراگرفته اند

در ادامه بازی ساسولو به فشار آوردن روی دروازه ناپولی ادامه داد تا اینکه در دقیقه 32 فیلیپ جوریچیچ موفق شد توپ را از داوید اوسپینا عبور داده و دروازه ناپولی را باز کند. اما این گل او آفساید اعلام شد و داور حکم به لغو آن داد.

چهار دقیقه بعد یعنی در دقیقه 36 ساسولو برای دومین بار دروازه ناپولی را باز کرد. حامد جونیور ترائوره از جناح چپ نفوذ کرده و شوتی به سمت دروازه زد که داوید اوسپینا آن را دفع کرد تا جوریچیچ ضربه بازگشتی را به تور دروازه بچسباند. یک بار دیگر این گل هم مردود شد. این بار به این خاطر که گفته شد ترائوره در موقعیت آفساید قرار داشته.

در ادامه اما حساج زننده گل اول ناپولی تا یک قدمی به ثمر رساندن دومین گل خود در این بازی هم پیش رفت ولی پاس اینسینیه و شوت او توسط دروازه‌بان ساسولو مهار شد.

شب دشوار ناپولی با جوریچیچ ستاره گلزن ساسولو اما تمامی نداشت. دقایقی بعد از فرصت ناپولی او شوت سنگینی روانه دروازه اوسپینا کرد که با کف دستهای او دفع شد. نیمه اول به این ترتیب در حالی به پایان رسید که ساسولو به جای پیروزی 2-1 در این نیمه با شکست 1-0 به رختکن رفت.

اما عجیب‌ترین اتفاق برای ساسولو در دقیقه 49 رخ داد. حرکت زیبای فرانچسکو کاپوتو در این دقیقه توسط دومنیکو براردی وارد دروازه ناپولی شد تا بازیکنان ساسولو شروع به جشن گرفتن گل اول خود کنند. اما بازیکنان این تیم در کمال شگفتی متوجه شدند که VAR سومین گل آنها در این بازی را هم به بهانه آفساید مردود کرده. این بار داور مدعی بود کاپوتو پیش از آنکه توپ به براردی رسیده و توسط او وارد دروازه شود در موقعیت آفساید قرار داشته.

زمانی که چهارمین گل ساسولو در دقیقه 67 مردود شد همه کسانی که بازی را تماشا می کردند شگفت زده شده بودند و از خود می پرسیدند آیا این یک رکورد تاریخی است؟ یعنی تا حالا اتفاق افتاده که چهار گل یک تیم در یک بازی مردود شود؟

یک اکانت فوتبالی در توییتر نوشت: " چهارمین گل مردود شده در حالیکه ساسولو هنوز 1-0 عقب است! این بازی لحظه به لحظه عجیب تر می شود. کسی می داند رکورد سری آ برای بیشترین گلهای مردود شده در یک بازی چقدر است؟ "

در ادامه بازی بازیکنان شگفت زده ساسولو که به نظر می رسید آنچه در عرض یک ساعت بر تیم شان گذشته و مردود شدن چهار گل توسط داور را هنوز باور نکرده اند نتوانستند فشار بیشتری به دروازه ناپولی وارد کنند و بازی عملاً تا دقیقه 90 متعادل پیش رفت تا اینکه در وقتهای تلف شده بازی در دقیقه 90+3 آلن بازیکن ناپولی گل دوم تیمش را هم زد تا بازی با پیروزی 2-0 شاگردان گتوزو به پایان برسد.

در پایان بازی اما وقتی تصاویر خط کشی شده موقعیتهای آفساید اعلام شده ساسولو منتشر شد نشان داده شد که هر چهار گلی که توسط داور بازی مردود شده آفساید بوده و او با شجاعت تصمیماتی درست گرفته است. 

در شبکه‌های اجتماعی ایتالیایی یک گفت و گو که بلافاصله بعد از این بازی بین دو کاربر درباره اتفاقات این بازی درگرفته مورد توجه است و به نظر می رسد شگفت زدگی از تصمیمات داوری این مسابقه را به بهترین شکل منعکس می کند. در این سوال و جواب دو کاربر می خوانیم:

-یعنی چهار گل به خاطر آفساید مردود شد؟

- بله‌، سه گل در شرایط عادی توسط داور و یکی هم توسط VAR

- ساسولو نمی‌داند قانون آفساید چیست؟ خدای من‌، این حتماً یک رکورد است

- البته هر چهار مورد خیلی نزدیک بودند و می‌شد درباره شان بحث کرد

- یاد آن قسمت کارتون فوتبالیست‌ها افتادم که تیم حریف کاپیتان سوباسا طوری از قانون آفساید استفاده می‌کرد که هر چه گل می‌زدند آفساید اعلام می‌شد و همه مات و مبهوت مانده بودند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    16 7
    فقط مسعود سلطانی فر رب النوع داوری و پوکر قهرمانی!!!
    • ایرانی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      3 3
      کیسه کش، آب رو بریز اونجایی که میسوزه .
    • علی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      0 3
      طفلکی استقلالی ها دیگه هیچی ندارن که بهش افتخار کن یا تو استادیوم بهش اشاره کنن ۴ . ۶ . ۱۰ . ۳

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس