ویژه ها

هرساله با نزدیک شدن به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) طیف اصلاح طلب هجمه علیه این مراسم مهم را کلید می زند. یکبار به بهانه حمایت از محیط زیست، بار دیگر با ژست حمایت از نیازمندان.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** دولت روحانی از جنگ تحمیلی به ایران جلوگیری کرد

«سید محمد صدر» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «در شرایط فعلی چرا مردم ما اینقدر تحت فشار هستند؟ علت اصلی آن حاکمیت یک دیوانه‌ای به نام ترامپ در امریکا است. علی رغم اینکه همیشه مذاکره با امریکا تابو بوده اما چند سال پیش مذاکره شروع شد. نزدیک دو سال شبانه روز زحمت کشیدند و به توافقی هم با امریکا و هم با بقیه قدرت‌های جهان رسیدند. توافقی به نام برجام انجام شد و تمام آن خطراتی که در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد ایران را تهدید می‌کرد و ما 7  قطعنامه تحریمی گرفته بودیم از بین رفت».

صدر در ادامه گفت: «اگر آن وضعیت ادامه پیدا می‌کرد، چه بسا خطر حمله نظامی و یک جنگ به ایران تحمیل می‌شد. اینها از بین رفت و یک مذاکره برد-برد صورت گرفت...ما مذاکره کردیم و به برجام رسیدیم. مذاکره‌ای که به لحاظ دیپلماتیک یک افتخار برای ایران است. یعنی تاریخ دیپلماسی ایران مذاکره‌ای به این افتخارآمیزی نداشته است. مذاکره هم برد-برد بود. یعنی هم طرف ایرانی برد کرد و هم طرف مقابل. آنها می‌گفتند ما نمی‌خواهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و ایران هم می‌گفت تمام تحریم‌ها و قطعنامه‌های علیه ایران باید برداشته شود. هر دو به هدف‌شان رسیدند و اوضاع هم بد نشد».

حامیان برجام ادعا می کنند که به واسطه توافق هسته ای، تمام قطعنامه های ضدایرانی از بین رفت. این ادعا هیچ نسبتی با واقعیت ندارد. به واسطه برجام قطعنامه های ضدایرانی از بین نرفت بلکه همگی در قطعنامه 2231 تجمیع شد.

نکته قابل توجه اینجاست که تیم مذاکره کننده هسته ای به ریاست ظریف به مسئله «مکانیسم ماشه» در متن توافق توجه نکرد و طرف مقابل به واسطه این غفلت، این مکانیسم ضدایرانی را در توافق گنجاند. به واسطه مکانیسم ماشه، طرف آمریکایی و اروپایی می تواند قطعنامه‌های شورای امنیت که به طور مشروط لغو شده دوباره علیه کشورمان به جریان بیندازد.

ایران پیش از برجام تا سطح 20 درصد غنی سازی انجام می داد. یکی از کاربردهای غنی سازی 20 درصد در کشورمان تأمین داروی بیماران خاص بود. اما به واسطه برجام غنی سازی 20 درصد ایران تعطیل شد و کشورمان در غنی سازی به شدت محدود شد و حدود 97 درصد ذخایر اورانیوم غنی شده که کارشناسان ارزش آن را حدود 18 میلیارد دلار برآورد کرده بودند، از کشور خارج شد.

پیش از امضای برجام ارزش دلار حدود 3 هزارتومان بود اما در پسابرجام قیمت دلار تا حدود 25 هزارتومان نیز افزایش یافت. توافق هسته ای ارزش پول ملی کشورمان را به شدت کاهش داد و مردم را با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه کرد.

مقامات آمریکایی بارها درباره گزینه نظامی علیه ایران لفاظی کرده اند اما به اذعان اندیشکده ها و تحلیلگران غربی، این گزینه هیچگاه روی میز کاخ سفید نبوده است. اقتدار جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به واشنگتن این اجازه را نداد که به حمله نظامی دست بزند.

آمریکا در سالهای گذشته در یک نقشه پیچیده در پی آن بود تا به صورت نیابتی و از طریق گروهک های تکفیری تروریستی در منطقه از جمله داعش، کوچه و خیابان های شهرهای مختلف کشورمان از جمله همدان، کرمانشاه و تهران را به صحنه جنگ بدل کند. اما دلاورمردان مدافع حرم و جوانان غیور کشورمان، داعشی های جنایتکار را در کیلومترها دورتر از خاک جمهوری اسلامی زمین گیر کرده و کمر گروهک های تروریستی را شکستند.

حافظان امنیت کشور پهپاد متجاوز و پیشرفته و گران قیمت آمریکایی را ساقط کرده و به قعر دریا فرستادند. غیورمردان نیروهای مسلح کشورمان با موشک باران پایگاه عین الاسد، سیلی دردناکی به گوش ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی زدند.

میوه و ثمره این رویکرد مقتدرانه آنجا مشخص شد که نفتکش های ایرانی یکی پس از دیگری از جلوی ناوگان دریایی آمریکا در آب های بین المللی بدون هیچ مزاحمتی و با افتخار عبور کرده و در بنادر ونزوئلا لنگر می انداختند و محموله بنزین خود را تخلیه می کردند و با این اقدام تحریم های ضدایرانی را به سخره گرفتند.

آنچه که از جنگ تحمیلی علیه ایران جلوگیری کرد، اقتدار جمهوری اسلامی و ایثار مدافعان حرم و محور مقاومت و غیورمردی حافظان امنیت بوده است. اما متاسفانه حامیان دولت چشمان خود را بر این واقعیت بدیهی بسته و همچنان مشغول دستاوردتراشی برای برجامِ پرخسارت هستند.

** برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) باعث فاجعه می شود

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان «آقای رئیس جمهور پاییز سیاه در انتظار است» به قلم «مسیح مهاجری» نوشت: « رئیس‌جمهور، جمع‌بندی تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره عزاداری محرم را اینگونه اعلام کرد: برگزاری عزاداری‌های محرم حتماً و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطعاً. اگر جمع کردن میان عزاداری‌های محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر باشد، این تصمیم را باید ستود، ولی متأسفانه چنین چیزی امکان‌پذیر نیست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «این روزها از یکطرف مسئولین وزارت بهداشت از مردم می‌خواهند به شهرهای زیارتی سفر نکنند، در تجمعات حاضر نشوند، مراسم عروسی برگزار نکنند، برای افراد فوت‌شده مراسم تشییع و تدفین و عزاداری جمعی برگزار نکنند و از طرف دیگر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌ می‌گیرد مراسم عرفه هرچه باشکوه‌تر برگزار شود و در محرم و صفر هم عزاداری‌های پرشور داشته باشیم. البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی! همین سخن را هنگام برداشتن محدودیت‌های کرونائی در خردادماه از آقای رئیس‌جمهور و سایر مسئولین ستاد ملی مقابله با کرونا بارها شنیدیم ولی نتیجه عملی آن این شد که کنترل و مهار کرونا از اختیار ستاد خارج شد و آمار ابتلاء و مرگ و میر به رقم‌های بی‌سابقه رسید».

این روزنامه حامی دولت در پایان تاکید کرد: «در چنین وضعیتی معلوم نیست چرا آقای رئیس‌جمهور توصیه اکید می‌کند عزاداری‌های محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. پروتکل‌ها طبق توصیه وزارت بهداشت عبارتند از زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و عدم حضور در اجتماعات. اگر بخواهیم بدون مجامله سخن بگوئیم باید اعتراف کنیم امکان رعایت هیچیک از این چهار مورد در عزاداری‌ها وجود ندارد...به‌ویژه آنکه در هوای گرم تابستان استفاده از ماسک و تحرکات مربوط به عزاداری، با توصیه‌های اعلام شده سازگاری ندارند. نتیجه این می‌شود که به خاطر انجام یک امر مستحب، سلامت جامعه به خطر می‌افتد و بسیاری از مردم قربانی کرونا خواهند شد...هیچ امری بالاتر از حفاظت از سلامت جامعه و جان انسان‌ها نیست و اموری از قبیل مراسم عرفه و نماز عید قربان و عزاداری محرم و صفر که همه ما با جان و دل به آن عشق می‌ورزیم را می‌توان موقتاً تعطیل یا به صورت فردی برگزار کرد و در سال‌های بعد تمام آنها را جبران نمود».

هرساله با نزدیک شدن به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) طیف اصلاح طلب هجمه علیه این مراسم مهم را کلید می زند. یکبار به بهانه حمایت از محیط زیست، بار دیگر با ژست حمایت از نیازمندان، یکبار به بهانه ترافیک و افزایش کودک ربایی در ایام محرم،  افزایش افسردگی،  افزایش خودکشی و...

حالا شیوع کرونا دستمایه جدید این طیف برای حمله به مراسم عزاداری امام حسین(ع) است. جالب اینجاست که طیفی که مدعی تعطیلی مراسم های محرم و صفر است همان جماعتی است که پیش از این و همزمان با تعطیلی اماکن مذهبی، اعتراض داشت که چرا سینما را تعطیل کردید و باید هرچه زودتر سالن های سینما باز شود!

روزنامه جمهوری اسلامی با تیتر «پاییز سیاه در راه است»! به سیاه نمایی مطلق درباره برگزاری مراسم های مذهبی پرداخته است. این یادداشت این پیغام را به مخاطب القا می کند که در صورت برگزاری مراسم عزاداری محرم، فاجعه ای رخ خواهد داد. رهبر معظم انقلاب- 21 اردیبهشت 99- در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره مراسم دعا، نماز و عبادات در مساجد و اماکن مقدس تأکید کردند: «بنده هیچ پیشنهادی در این باره ارائه نمی‌کنم و تابع نظر و تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم اما باید توجه داشت که عبادات و توسل بخصوص در ماه رمضان و شبهای قدر جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم نیز بیشتر به ارتباط با پروردگار نیاز دارند البته معتقدم اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم در این زمینه وضع شود مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل می‌کنند...همان گونه که گفتم نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد».

«سعید نمکی» وزیر بهداشت نیز- 24 اردیبهشت- با تشکر از کسانی که مدیریت اماکن مذهبی را دارند، گفت: «با پروتکل های سخت‌گیرانه جدیدی با حضور امور مساجد، عزیزان ما در قسمت‌هایی که مدیریت مراکز مذهبی را دارند، ستاد نماز جمعه و بسیج مساجد، هیئت امنای مساجد و برخی از اماکن متبرکه در قسمت هایی که قرمز تلقی نمی شدند تصمیماتی اتخاذ شد. خوشبختانه دیشب، مردم بنده را در مقابل همه همکاران و کسانی که از روز اول مواردی را بیان می کردند، رو سفید کردند و نشان دادند با عظمت، انضباط و رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی این مراسم را برگزار کردند. مردم... در حداکثر رعایت اصول این مراسم را برگزار و دل ما را برای استمرار این بازگشایی گرم‌تر کردند».

حضور آحاد مردم در مجالس ایام محرم، عشق است و شور و شعور. اما گویی این عاشقی به مذاق عده‌ای خوش نمی‌آید و به هر طریقی در پی دهن کجی به آحاد مردم هستند.

** حامیان «همسرکشیِ نجفی» باز هم ژست دفاع از حقوق زنان گرفتند

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «محمدتقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: «اصلاحات در همه عرصه‌ها و لایه‌های جامعه باید صورت بگیرد و تمام ابعاد کشور باید به سمت اصلاحات پیش برود. اصلاحات یعنی یک گفتمان جدید در رابطه با زندگی بشر که فقط محدود به سیاست نیست. اصلاح‌طلبی در اجتماع فرهنگ و اقتصاد نیاز است. جامعه ما دینی است و اقتصاد و سیاست هم با دین گره خورده، برهمین اساس باید در عرصه دین هم همواره نوآوری صورت بگیرد و قرائت‌ها باید با تعقل و عقلانیت صورت بگیرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «به عنوان مثال، در خصوص حقوق زنان باید به گونه‌ای در جامعه عمل شود که در شرایط امروز کشور کارآمد باشد، نه آنکه نگاهی سنتی و مربوط به 500 سال پیش باشد، اینکه زنان حق قضاوت یا برخی ورزش‌ها را ندارند با منطق امروز جامعه همخوانی دقیقی ندارد. اگر در کشور اصلاحات می‌خواهیم باید در همه ابعاد متوجه آن باشیم و تمام نهادها به این اصل معتقد باشند».

اصلاح طلبان بارها در آزمون دفاع از حقوق زنان مردود شده اند. تنها در یک نمونه وقتی «محمد علی نجفی» سیاستمدار اصلاح طلب، مرحوم «میترا استاد» همسر دوم خود که زنی جوان بود را با شلیک 5 گلوله به قتل رساند، به دفاع تمام قد از قاتل پرداختند.

این طیف در نهایت ناجوانمردی و بی اخلاقی، مقتول را بدکاره! و مهدورالدم! نامیده و «قاتلِ یک زن» را قهرمان جلوه دادند!

اقدام جنایتکارانه نجفی در قتل یک زن، افکارعمومی را به شدت جریحه دار کرد. اما اصلاح طلبان «قاتلِ یک زن» را در حد قهرمان بالا برده و او را انسانی پاکدست، شریف و جنتلمن معرفی کردند.

اصلاح طلبان به رفتارهای قبیله ای و باندی مشهور هستند و همه چیز حتی قانون را نیز برای نیل به اهداف قبیله ای خود زیر پا می گذارند. این طیف به هیچ عنوان صلاحیت اظهارنظر درباره حقوق زنان را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • DE ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    24 4
    دولت روحانی از جنگ تحمیلی جلوگیری کرد .حیف نمیدونم مشیت الهی چیست ولی اگه میگذاشتند دولت روحانی از وقوع جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم هم جلوگیری میکرد .حالا که گذشت و میلیونها انسان نابود شدند ولی حداقل جلوی جنگ زرگری خودتون با رفقای اصلاح طلبچی تون روبگیرید.
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      21 13
      دولت روحانی خودش اندازه یه جنگ خسارت زد
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      0 0
      نتیجه برجام شون دلار 25000 تومانی و سکه 11 میلیونی و تورم 500 درصدی شد حالا برای این خسارت محض دستاوردسازی می کنند !
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      0 0
      قدرت دفاعی و موشکی ما و سردار سلیمانی ها و قاآنی ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند نه لبخند دیپلمات ها !!!!
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      0 0
      هدف برجام نافرجام لغو تحریمهای ظالمانه و گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم بود که محقق نشد باقیش دیگه حرف است.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    19 3
    تجربه این ۷ سال نشان داده هروقت روحانی در جلسات علنی به بودن و اجرا شدن مطلبی اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی مذهبی .... اشاره میکند و برآن تاکید هم می کند درحال خط دادن به رسانه های داعشی افسادطب برای حمله و زدن آن قضیه است
  • ترابیان IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 5
    شما افساد طلبان باید قدردان احمدی نژاد باشید که باعث شد شما به قدرت برسید و مردم را به نان شب محتاج کنید واگر نه به زباله دان تاریخ سپرده شده بودید
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 2
    ....تر از اصلاحات تو ایران ندیدم.
  • ش. AE ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    13 2
    السلام علیک یا اباعبدالله الحسین هر چه از دوست رسد نیکوست
  • SE ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    14 0
    کاری نداره عزاداری و نذورات امام حسین علیه السلام در ماه محرم را تبدیل به کمک جهت جلوگیری از پیشروی این ویروس منحوس بکنیم.‌منظورم اینست که از نیروی جوانان و هیئات حسینی و امکانات آنها برای مثلا توزیع ماسک یا ضد عفونی و یا کمک در بیمارستانها با نام مقدس سالار شهیدان استفاده کنیم اینگونه هم تبلیغ راه سالار شهیدان زمین نمی ماند و هم اسم و نام امام حسین علیه السلام در جلوگیری از این ویروس منحوس به یادگار همه جهانیان میماند. بی شک خود امام هم به این کار نیک ما خیریت بیشتری خواهد بخشید. دشمنان هم تیرشان به سنگ خواهد خورد. لباس سیاه بپوشیم سربند سالار شهید بر پیشانی ببندیم و بجای عزاداری صرف به جنگ با کرونا و یزیدیان زمان برویم. بله میشود از هر شرایط سختی سرافراز و پیروزمند بیرون آمد به شرطی که تعصبات بی جهت را کنار بگذاریم
  • سید IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    5 2
    تخیّل پردازی های خاطرجمعان در باره برجام گویی به مذاق خودشان خیلی دلچسب و شیرین است! و ظاهراً قرار است سالیان درازی در این زمینه داستان سرایی و افسانه گویی کنند!
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    11 2
    قطعاً در افتادن اصلاح‌طلبان خائن با امام حسین سلام الله علیه منجر به نابودی و زوال همیشگی این طیف منحوس خواهد شد. امام حسین ثارالله است و خط قرمز خدای متعال.
  • دانیال IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    8 2
    اینکه برجام باعث جلوگیری از جنگ شده است بزرگترین دروغ تاریخ است
  • امید IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 2
    به خاطر نگرفتن تضمین های کافی برجام بزرگترین عقب گرد تاریخی را برای ایران به همراه داشت
  • علیرضا IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    9 2
    برجام کلاه گشادی بود که بر سر دولت آقای روحانی گذاشته شد
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    10 4
    ما که خودمون دلتنگ محرم هستیم ولی بهتره به صورت انلاین برگزار بشه چون واقعا اون همه جمعیت به سبک هر سال نمیشه تو یه مکان جمع بشن
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    8 2
    سربازان انقلابی خمینی عزیز عملیات مرصاد را به نتیجه رساندند نه کسانی که تفکرات لیبرالی شان مملکت را به قهقراء برده است !
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    13 2
    اونیکه عاشق امام حسینه عاشق مردم و کشور هم هست و تو این شش ماه گذشته از بیمارستان تا مساجد و پایگاه های بسیج و خیابان و چه وچه حضور بهم رساندند تا یار شاطر باشند نه بار خاطر . اگر هم قصد حضور در مجلس عزا داشته باشند همان قدر احترام میگذارند که در بسته شدن حرم ها و مساجد و نماز های جمعه و شبهای قدر . یعنی حواسشان جمع هست . قصد ندارند بدیگران صدمه وارد شود چون خودشان فدائی ملت و مدافع مملکت هستند . ای کاش برخی بمعنای واقعی نقشی نسبی در کنترل کرونا داشتند عوض حرف زدن های گنده گنده . راه اینه که همه به پروتکل ها اهمیت دهیم و جدی بگیریم و جان و مال دیگران را بسان خود ببینیم و با همفکری راه درست بطوریکه شاهد برچیدن این معضل کریه کرونا در کشور باشیم و اگر هزینه میدهیم درست دهیم و نتیجه بگیریم نه نصفه راه مسیر را با دلیل خود و از جایگاه خود تغیبر دهیم و قادر و حاضر به تغییر الگو بسمت راه درست که مانع از هدر رفت جان و مال بیشتر مردم نباشیم . این مردم عاشورائی چنانکه ایمان داشته باشند راهی که منتهی به پیروزی و حذف بیماری کرونا خواهد شد از هیچ نوع کمکی دریغ نمیورزند کما تا کنون همت بسیار داشته اند .
  • SE ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    9 2
    دولت روحانی بدتر از جنگ بر سر کشور آورده
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    6 2
    فاجعه وجود افساد طلبان است.!!!
  • DE ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    دولت روحانی خودش یه جنگ جهانی تحمیلیه بر سر ملت و کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس