کد خبر 1099178
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
رزمایش دریایی

نیروی دریایی مصر و فرانسه رزمایش دریایی مشترکی را با هدف افزایش آمادگی و ارتقای تجربه در پهنه دریای مدیترانه برگزار کردند.

به گزارش مشرق، سخنگوی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که نیروی دریایی مصر و فرانسه رزمایش دریایی در گسترده دریای مدیترانه برگزار کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای گفت: «در چارچوب دستور فرماندهی نیروهای مسلح درباره ارتقای سطح آموزش‌ها و مبادله تجربه‌ها میان نیروهای مسلح کشورهای دوست، نیروی دریایی مصر و فرانسه آموزش دریایی در عرصه شمالی دریای مدیترانه و با مشارکت یک ناو مصری و یک ناو فرانسوی برگزار کردند.»

بر اساس گفته این مقام مصری، این رزمایش شامل فعالیت‌هایی با تمرکز بر همکاری در انجام جنگ در دریا علیه تاسیسات متخاصم دریایی با استفاده از اسلحه در درگیری با اهداف زمینی و هوایی است.

این رزمایش میان مصر و فرانسه در حالی برگزار می‌شود که این دو کشور از حامیان «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی هستند.

۹ سال پیش در ۱۹ مارس سال ۲۰۱۱ نیروهای ناتو به سرکردگی ایالات متحده با اسم رمز «طلوع ادیسه» عملیات سرنگونی دولت «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی را بر اساس قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز کردند.

اما پس از ۹ سال این کشور همچنان روی آرامش را ندیده و صف‌آرایی ارتش ملی لیبی به رهبری «خلیفه حفتر» ژنرال سابقاً فراری این کشور در زمان قذافی (مستقر در شرق لیبی) و دولت وفاق ملی (مستقر در غرب لیبی) به نقطه سرنوشت‌سازی رسیده و دو قدرت نظامی بزرگ دنیای اسلام یعنی مصر و ترکیه برای حمایت از هر دو طرف به مرحله یک رویارویی نیابتی تمام عیار رسیده‌اند.

صرفنظر از مصر که با داشتن ۱۳۰۰ کیلومتر مرز خاکی مشترک با لیبی این کشور را عمق راهبردی خود در آفریقا می‌داند، ترکیه هم به دنبال احیای روزهای اوج امپراطوری عثمانی این بار در شمال آفریقا است. علاوه بر این دو، نبرد احتمالی لیبی بازیگران دیگری هم دارد. روسیه با نیروهای شرکت «واگنر»، ایتالیا با حمایت نظامی مستقیم از دولت وفاق ملی، فرانسه با استقرار نیروهای خود در مرزهای لیبی و الجزایر و آمریکا یا حمایت مستقیم از دولت مصر بازیگران دیگر این میدان هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    36 3
    مثلا میخوان واسه ترکیه خط و نشون بکشند خخخخ بشینید بابا شما توان جنگیدن برابر ترکها را ندارید
    • فرزند ایران IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      16 7
      شعار کافیه کار حفتر را تمام کند ترکیه اگر می تواند تا صلح و ثبات به لیبی باز گردد
  • SG ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    36 3
    یاشاسین تورک
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    20 3
    هم مصر هم فرانسه تا امریکا نباشد در مقابل ترکیه عددی نیستید * این غربی ها دم از دموکراسی و قانون و حق حقوق میزنند السیسی با رای مردم همان دموکراسی سر کار امده یا با کودتاعلیه دولت قانونی پس چطور فرانسه مدعی دموکراسی رابطه دیپلماتیک بر قرار کرده است و رزمایش انجام میدهد؟؟؟؟ دولت کنونی مصر که به دست کودتاچیان اداره میشود اینجا ثابت میشه که اینا فقط منفعت واسشون مهمه همین !!! ننگ بر شما باد فقط شعار بلدید ننگ بر دموکراسی ریا کارانتون باد که هر کجا به نفعتان است دم از دموکراسی نفعی نیست به سرنوشت قذافی و صدام در انتظار!!!!!
  • محمد... IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    31 1
    مصر با ی کشور مسیحی و استعمار گر متحد میشه بر علیه ی کشور مسلمان!!!!! خود مصد هم توسط کودتاگر اداره میشه آخه بهتون قول میدم ترکیه هردوشو شکست میده .... روسیه مصر فرانسه با پشتیبانی پول عربستان و امارات سلاح چینی نصف دنیا میخوان با ترکیه بجنگگن ترکیه شکست هم بخوره عرضه داره ولی من میگم پیروز میشه انشالله
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      3 20
      ترکیه با کشور امریکا و ایتالیا همراه میشه علیه مسلمانان و ارزوهای سفاکانه مغولی عوثمانی
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 33
    اردوغ بهتره بره سواحل مبتذلش رو جمع کنه و بیشتر از این جامعه اسلامی رو آزار نده
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      15 4
      حداقل کشتار مسلمانان توسط چین رو محکوم کرده
  • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    3 23
    چه اشی واسه ترکیه درست کردن جنگنده سوخو35مصر از روسیه تحویل گرفته تنوع جنگنده های از میگ سوخو میراژ رافایل آف 16و... علاقه مصر به جنگنده جدید چین بماند
  • علی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    5 0
    مصر با فرانسه رزمایش میزاره سوخو۳۵روسی تحویل میگیره یونان با آمریکا هم راه یک ناو هواپیما بر و ۱۲ ناو رزمایش میزاره اونم تو مدیترانه همش سیاست وهدف کدوم کشور ....
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    13 1
    مانور برگزار کنید آفرین بچه ههای خوب. بازی کنید. دشمنان ترکیه که به اینها امید بستید اینا اگه عرضه داشتن از دروازه های طرابلس عقب نشینی نمی کردن. از ما گفتن بود دوباره سنگ روی یخ میشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس