کنسولگری آمریکا / چین

تدابیر امنیتی شدیدی با حضور شماری از نیروهای پلیس بیرون از کنسولگری آمریکا در چنگدو در جریان است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالیکه کارکنان کنسولگری آمریکا در شهر «چنگدو» واقع در چین آماده خروج از این ساختمان می شوند، تدابیر امنیتی شدیدی با حضور شماری از نیروهای امنیتی و پلیس در بیرون از آن در جریان است.

خروج کارکنان کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو در حالی در جریان است که پکن پیشتر در اقدامی متقابل از واشنگتن خواسته بود که این کنسولگری را تعطیل کند.

بیشتر بخوانید:

ادعای جدید آمریکا درباره بستن کنسولگری چین در هیوستون

ماجرا از آنجا آغاز شد که مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه و رئیس موقت کمیته امنیتی مجلس سنا هفته گذشته در توئیتی کنسولگری چین در «هیوستون» واقع در ایالت تگزاس را «کانون عملیات جاسوسی و سایبری گسترده و نفوذ حزب کمونیست چین در آمریکا» توصیف کرده بود.

پس از این رویداد، وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته به مقام‌های چینی اعلام کرد که به دلیل «حفاظت از مالکیت اطلاعات معنوی آمریکا و اطلاعات خصوصی آمریکایی ها»، باید کنسولگری چین در هیوستون تعطیل شود؛ اقدامی که واکنش متقابل پکن در خصوص بَستن کنسولگری آمریکا در چنگدو را در پی داشت.

این در حالیست که ساعاتی پیش و با پایان یافتن مهلت تعطیلی کنسولگری چین در شهر هیوستون، نیروهای فدرال آمریکا با ورود به این کنسولگری، ساختمان آن را ضبط کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس