کد خبر 1099149
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
عکس/ نشست خبری مشترک رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق الکاظمی روحانی

عضو پارلمان عراق سفر نخست وزیر کشورش به ایران را نشانه عمق روابط میان دو کشور خواند و گفت که دو کشور برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها مصمم هستند.

به گزارش مشرق، «فاضل الفتلاوی» عضو فراکسیون صادقون در پارلمان عراق گفت که سفر رسمی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران از عمق روابط میان دو کشور خبر داد.

«فاضل الفتلاوی» در گفت وگو با پایگاه خبری موازین نیوز گفت: «سفر مصطفی الکاظمی از عمق روابط میان دو کشور همسایه یکدیگر خبر داد و اینکه دو کشور به دلیل اشتراکات زیادی که با یکدیگر دارند عزم خود را برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها جزم کرده‌اند».

بیشتر بخوانید:

روایتی از دیدار نخست‌وزیر عراق با رهبر انقلاب

وی افزود: «تاکید روحانی بر مخالفت کشورش با قرار گرفتن عراق به عنوان صحنه درگیری به ما ثابت می‌کند که ایران خواهان توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ماست».

الفتلاوی گفت: «سفر الکاظمی به ایران همچنین به طور ضمنی نشان داد که عراق تنها کشور در منطقه است که می‌تواند فتیله کشمکش میان ایران و آمریکا یا ایران و عربستان را پایین بکشد».

ببینید:

فیلم/ بازتاب سفر الکاظمی به ایران در رسانه‌های عراق

عضو پارلمان عراق سفر نخست وزیر کشورش به ایران را نشانه عمق روابط میان دو کشور خواند و گفت که دو کشور خواهان توسعه روابط در همه زمینه‌ها هستند.

در هفته‌ای که گذشت تهران میزبان مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق بود. او که قرار بود ابتدا به ریاض و بعد به تهران سفر کند به خاطر وخامت حال پادشاه سعودی سفر به ریاض را به تعویق انداخت. البته سخنگوی وزارت خارجه عراق روز دوشنبه اعلام کرد که سفر نخست‌وزیر این کشور به ایران در موعد مقرر صورت خواهد گرفت و به تاخیر نمی‌افتد. الکاظمی روز سه‌شنبه در رأس هیأتی به تهران آمد. وی در مدت حضورش در تهران به حضور مقام معظم رهبری رسید و با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار کرد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در دیدار با نخست‌وزیر عراق تشریک مساعی کشورهای منطقه برای خروج هر چه سریع‌تر آمریکای شرور را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تقویت صلح و ثبات در منطقه برشمرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    1 0
    علکی شر و ور نباف به کاظمی گفتن 6 میلیارد دلار پول آب و برق ما رو بده . گفت تحریم هستید نمی تونیم راه دور زدن تحریم هم بهش گفتن باز طفره رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس