تصویب تحریم‌های چین در سنای آمریکا

مجلس سنای آمریکا بودجه ۷۴۰ میلیارد دلاری پنتاگون را در تعارض با خواسته ترامپ تصویب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مجلس سنای آمریکا لایحه بودجه ۷۴۰ میلیارد دلاری پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) موسوم به «قانون بودجه دفاع ملی» را مورد تصویب قرار داد.

بیشتر بخوانید:

سنای آمریکا با ادامه کمک مالی به اسرائیل موافقت کرد

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، مصوبه مذکور با ۸۶ رأی موافق در برابر ۱۴ رأی مخالف همراه با تغییر نام پایگاه‌های نظامی این کشور تصویب شد؛ قانونی که راه را برای کشمکش با کاخ سفید هموار می‌کند؛ زیرا این مصوبه از معدود دفعاتی به شمار می‌آید که سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا برخلاف میل دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور رأی داده اند.

این در حالیست که رئیس جمهور آمریکا پیشتر تهدید کرده بود که این مصوبه را به علت تغییر نام پایگاه‌های نظامی وتو خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا که کنترل آن به دست دموکرات‌ها است نیز چندی پیش نسخه دلخواه خود از لایحه بودجه نظامی این کشور به ارزش ۷۴۰ میلیارد دلار را به تصویب رسانده بود.

کاخ سفید ساعاتی قبل از تصویب این لایحه، به دموکرات‌ها هشدار داده بود که در صورت اصرار به تغییر نام پایگاه‌های نظامی که عنوان ژنرال‌های دوره برده‌داری را یدک می‌کشند؛ با وتوی ترامپ مواجه خواهند شد.

ترامپ همچنین به بخش‌هایی از این لایحه که اختیارات وی از جمله دسترسی به وجوهات اختصاص یافته به جنگ افغانستان و جابجایی گارد ملی در داخل خاک آمریکا را محدود می‌کند؛ اعتراض کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس