کد خبر 1099010
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
شیوه عرضه دام و نظارت های بهداشتی و شرعی در عید سعید قربان

مدیرکل دامپزشکی استان تهران چگونگی نظارت‌های بهداشتی و شرعی در عید سعید قربان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، سیدعلی بابایی درخصوص نظارت‌های بهداشتی و شرعی در عید قربان گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرت‌های درون شهری و مخاطرات موجود در محل‌های عرضه دام و همچنین دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونا استان تهران، مراسم قربانی به شکل سنوات گذشته برگزار نمی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خاطر نشان کرد: امسال شهروندان گرامی پایتخت کشور و هم استانی‌های عزیز می‌توانند از روش‌های جایگزین برای تهیه دام قربانی خود اقدام کنند.

این مقام مسئول گفت: هماهنگی‌های لازم با انجمن صنفی کشتارگاه‌های دام استان انجام شده است و تمامی کشتارگاه‌های دام استان این آمادگی را دارند تا لاشه استحصالی را با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا تحویل شهروندان نمایند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: همچنین با هماهنگی انجام شده با انجمن صنفی صنعت بسته بندی مواد پروتئینی استان مقرر شد، گوشت دام قربانی چه به صورت اینترنتی در روز عید قربان و یا عرضه لاشه و گوشت قرمز بسته بندی شده بشقابی با لیبل ویژه عید قربان در فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان تهران و سایر استانهای مرکز فعالیت بسته بندی‌های مذکور ارائه شود.

وی افزود: با هماهنگی های به‌عمل آمده با اتحادیه صنف قصابان گوشت گوسفندی استان تهران تمامی قصابان منتخب که با نصب بنر مشخص شده‌اند می‌توانند در صبح روز عید قربان اقدام به عرضه لاشه دام قربانی کشتار شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل «مصرف لاشه پس از 24 ساعت نگهداری در یخچال با لیبل لاشه قربانی ویژه عید قربان» نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت با هماهنگی انجام شده با معاونت بهداشت سازمان میادین میوه و تره بار سه مرکز ثابت شهرداری موجود در شهر تهران نسبت به پذیرش سفارشات اینترنتی و ارسال گوشت قربانی به درب منازل اقدام خواهند کرد.

سیدعلی بابایی گفت: اپلیکیشن روبیکار توسط سازمان میادین شهرداری تهران پاسخگوی نیاز اینترنتی شهروندان تهرانی می‌باشد.

وی در پایان گفت: همچون سنوات گذشته اکیپ‌های سیار اداره کل دامپزشکی استان تهران در روز عرفه و عید قربان برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو فعالیت کامل خواهند داشت.

در نهایت مدیرکل دامپزشکی استان تهران از تمامی شهروندان تهرانی و هم استانی‌های عزیز جهت حمایت از زحمات همکاران در وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور درخواست کرد تا ضمن رعایت موارد اشاره شده جهت به حداقل رساندن احتمال درگیری به عوامل بیماری‌زای مشترک همچون CCHF (تب خونریزی دهنده کریمه کنگو) و همچنین بیماری کووید 19 اقدام نمایند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    به برکت دولت فخیمه روحانی امسال تمام گوسفندان میتونن خوشحال باشن که قربانی نمیشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس