کد خبر 1099002
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کرونا| کاهش میزان محبوبیت شش کشور پیشرفته جهان

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که حمایت‌های عمومی از دولت‌های شش کشور پیشرفته در جهان به دلیل نحوه مقابله آنان با ویروس کرونا کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، برخی بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که میزان حمایت‌های عمومی از دولت‌های آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، سوئد و ژاپن به دلیل نحوه مقابله دولت آنان با ویروس کرونا کاهش یافته است.

به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صباح»، اکثر مردم در این کشورها معتقدند که آمار واقعی مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری بیشتر از آمار منتشر شده توسط دولت‌های این کشورهاست.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گروه مشاوره «Kekst CNC»، میزان حمایت‌های عمومی از دولت فدرال آمریکا، کشوری با بیشترین آمار مبتلا و مرگ و میر، از اواسط ماه ژوئن، چهار درصد کاهش داشته است. به طوری که ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی، نارضایتی از دولت خود را اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اندیشکده انگلیسی: ۱۰۰ هزار نفر در انگلیس اسیر برده‌داری مدرن هستند

بر اساس همین گزارش در انگلستان نیز تنها بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان، اقدامات دولت‌ خود را تأکید کرده‌اند، که این میزان کاهش ۳ درصدی میزان حمایت از این دولت در عرض یک ماه را نشان می‌دهد.

این گزارش همچنین عنوان می‌کند که در ماه ژوئیه، حمایت عمومی از دولت‌های شش کشور رو به کاهش بوده است که‌ برجسته‌ترین آنها فرانسه بوده که میزان نارضایتی در آن به ۴۱ درصد رسیده است.

فرانسه، که رتبه هفتم آمار مبتلایان و قربانیان ناشی از بیماری کووید-۱۹ را دارد، در روزهای اخیر شاهد افزایش میزان مبتلایان بوده است و دولت این کشور را وادار کرده که دستور دهد در کلیه اماکن عمومی ماسک صورت استفاده شود.

در سوئد نیز که دولت رویکرد نرمی را نسبت به تعطیلی‌ها و محدودیت‌های مربوط به این ویروس اتخاذ کرده نسبت به همسایگانش در قاره اروپا آمار مبتلایان بالاتری را دارد و میزان محبوبیت نخست‌وزیر این کشور از ۷ به صفر درصد رسیده است.

آمار جهانی ثبت شده از میزان مبتلایان به ویروس کرونا بر اساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، حدود ۱۶ میلیون نفر و تعداد مرگ‌ومیر به ۶۴۰ هزار نفر نزدیک شده است.

آمریکا همچنان به لحاظ ابتلا و فوتی در صدر جدول کشورهای درگیر است. خیزش ابتلا در آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس یکی از دلایل این افزایش کلی اعلام شده است.

بر اساس آمار این دانشگاه آمریکایی، تاکنون ۴ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۵۲۹ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۵۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس