کد خبر 1098989
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
رازهای پوکر قهرمانی پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در حالی چهارمین قهرمانی خود را جشن گرفت که بسیاری از کارشناسان باور دارند انسجام تیمی سرخپوشان پایتخت رمز موفقیت این تیم در لیگ برتر است.

به گزارش مشرق، ژن موفقیت و قهرمانی به تیم فوتبال پرسپولیس تهران تزریق شده است و تزریق این واکسن مهم به چند سال پیش بازخواهد گشت. زمانی که مسوولان تیم بعد از ناکامی در لیگ چهاردهم و بازی های هفته نخست لیگ پانزدهم برانکو ایوانکویچ سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران را به استخدام درآوردند استخدامی که آغاز بر پایان ناکامی‌های این تیم در لیگ برتر بود. سرخپوشان پایتخت با هدایت مرد کروات سه عنوان قهرمانی، یک نایب قهرمانی لیگ برتر و یک عنوان نایب قهرمانی آسیا را کسب کردند.

هر چند که پرسپولیس در ۲ فصل پیاپی با تفکر برانکو مقتدرانه قهرمان شدند اما بسیاری از کارشناسان باور داشتند که پوست‌اندازی تیم در فصل‌های آینده روند رشد ژن برتری تیم را تضعیف خواهد کرد و ممکن است این قهرمانی ها در لیگ هجدهم پایان یابد. اما با وجود محرومیت پرسپولیس از پنجره نقل انتقالات این تیم همچنان به روند رو به رشد خود ادامه داد.  

اما چرا ژن موفقیت تیم فوتبال پرسپولیس با وجود داروهای درمانی سایر تیم ها تضعیف نشد و همچنان در خون آنان جاری است؟ برای پاسخ به این پرسش لازم‌است مولفه‌های زیادی مورد بررسی قرار گیرد مولفه‌هایی که واکاوی هر کدام از آنان می‌تواند در چند زمینه مختلف مورد بررسی قرار گیرد. یکی از این مولفه‌ها انسجام تیمی بر محور ثبات فنی است. تیم فوتبال پرسپولیس تهران در چند فصل گذشته مجموعه ای از بازیکنان یکدست بوده است که با کمترین تغییرات همراه بوده است. البته در مسیر پنج ساله تیم برخی از بازیکنان مانند محسن مسلمان، شایان مصلح، گادوین منشا و سروش رفیعی به این تیم اضافه شدند اما همخوان نبودن آنان با سیستم موفقیت پرسپولیس، زمینه را برای خروج این بازیکنان فراهم کرد.  

بیشتر بخوانید:

پوکر قهرمانی پرسپولیس در وضعیت بغرنج مدیریتی استقلال/آقای سعادتمند! استقلال کت وشلوار نمی‌خواهد پول بدهکاران را بدهید

پرسپولیس که در چهارده دوره لیگ برتر تنها ۲ عنوان قهرمانی کسب کرده بود در پنج سال گذشته چهار عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی کسب کرد که یک رکورد بی‌نظیر در فوتبال ایران به شمار می‌رود. یکی از پاشنه آشیل‌های این تیم در دوره‌های گذشته خط دفاعی و دروازه بود که با استخدام بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده و محمد حسین کنعانی‌زادگان بیمه شد و می رود تا در فصل نوزدهم رکورد بهترین خط دفاعی را از آن خود کند.

هر چند که دروازه پرسپولیس با بیرانوند بیمه شد اما استخدام یک دروازه بان حرفه‌ای به نام «بوژیدار رادوشویچ» قفس توری این تیم را به دژ تسخیر ناپذیر تبدیل کرده است.

در خط دفاعی نیز حضور سید جلال حسینی و محمد انصاری دفاع این تیم را بیمه کرد و موفقیت این تیم با استخدام شجاع خلیل‌زاده و محمد حسین کنعانی‌زادگان تکمیل شد و ممکن است تا چند سال دیگر ادامه داشته باشد. حضور کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی در چند سال گذشته نیز یک قدرت مضاعف به تیم در میانه میدان داده است.

در خط حمله تیم نیز علی‌ علی‌پور نیز یک مهره تاثیر گذار به شمار خواهد رفت که با زوج مهدی ترابی و برخی از بازیکنان جوان تیم نقش مهمی در موفقیت این تیم در چند دوره گذشته داشتند.

حال اگر در کنار این فاکتورها نگاهی به لیست لژیونرهای تیم داشته باشیم متوجه خواهیم شد که برخلاف دیگر بازیکنان لیگ برتری پرسپولیسی‌ها در پنج سال گذشته کمتر تمایل به حضور در لیگ‌های خارجی داشتند. مهدی طارمی، رامین رضاییان، صادق محرمی و وحید امیری بازیکنانی بودند که در این ادوار به لیگ‌ دیگر کشورها رفتند. امیری پس از یک دوره حضور در لیگ ترکیه به پرسپولیس بازگشت.

در زمینه شکل گیری چنین موفقیت‌هایی نباید از میراث برانکو ایوانکویچ و کالدرون در رقم خوردن پوکر قهرمانی چشم پوشی کرد. برانکو با حضور در نیمکت این تیم یک نایب قهرمانی و سه عنوان قهرمانی را کسب کرد و کالدرون تیم را پس از رفت برانکو در مسیر موفقیت قرار داد تا سرخپوشان با یحیی گلمحمدی در مسیر پوکر قرار بگیرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • واقع بین NL ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    8 4
    قهرمانی با پول های بانک پارسیان و آقای عابر بانک و حمایت وزیر ارزشی ندارد اگر تیم خوبی هستید در آسیا قهرمان بشین.
    • سعید IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      1 4
      یعنی امسال استقلال پول نگرفته سپاهان پول نگرفته دیاباته و میلیچ وبقیه بازیکنان استقلال برای رضای خدا بازی کردند امسال
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    5 0
    به به اصلاح بازی قمار که پوکر است را وارد لغات کردین و نهادهای ناظر هم سکوت مطلق
    • کریم IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      4 0
      اتفاقا کاملا برازندشونه! هرچی پول بیشتر بدی برنده تری!!!
  • بابک IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    4 0
    پوکر فساد مبارک آقای سلطانی فر باشه
    • 6#4 IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      0 2
      از سوزش شما کیف میکنیم
  • بابایی IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    4 0
    سلام مهمترین رازش رو از آقای وزیر بپرسید
  • سرورتون IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    0 3
    کور بودی نایب قهرمانی اسیا رو ندیدی البته قهرمانی دسته۳ یه چیز دیگه اس کیسه کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس