بهترین مربیان لیگ نوزدهم + جدول/ یحیی جای کالدرون، فرهاد لب مرز!

اگر پرسپولیس فصل نوزدهم را به اتومبیلی در مسیر مسابقه تشبیه کنیم باید گفت راننده اولیه این ماشین قدرتمند کسی نبود غیر از گابریل کالدرون.

سرویس ورزش مشرقگابریل کالدرون، همبازی دیگو مارادونا در جام جهانی پس از کسب تجربیات مختلف در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به لیگ برتر ایران آمد و با بازیکنانی در پرسپولیس فوتبال را زندگی کرد که درک و فهم بیشتر و استعداد ذاتی شان با اعراب منطقه تفاوت داشت اما او با میراث برانکو چه کرد؟

این سرمربی آرژانتینی تا بخواهد پرسپولیسی که ۴ فصل با تفکرات مردی کروات به نام برانکو ایوانکوویچ فوتبال بازی کرده را به سبک روز دنیا به ویژه آمریکای جنوبی آشنا کند مدتی زمان لازم داشت. او در نیم فصل اول تقریبا از همه دیدارهای ۶ امتیازی با رقبای اصلی اش در مسیر قهرمانی، صفر امتیاز بیشتر دشت نکرد غیر از استقلال که در بازی رفت شکستش داد. با این همه او تا وقتی هدایت این تیم را در دست داشت کم کم و هفته به هفته بازیکنانش را متوجه نظم و دیسیپلین فوتبالی اش کرد و در نهایت توانست با همان بازیکنانی که ابتدای فصل پس از شکست از شهرخودرو تا رده هفتم پایین رفته بودند به صدر جدول برگردد و نیم فصل را با همان عنوان به پایان برد. اما مشکلات حاشیه ای با مدیریت وقت باشگاه مانع ادامه کار این مربی شد و کار به جدایی انجامید.

شاید مهمترین کاری که کالدرون با اتومبیل قدرتمند پرسپولیس در جاده قهرمانی کرد تزریق دوباره خودباوری به شاگردان برانکو بود که پس از جدایی اش از این تیم به نوعی خلاء رسیده بودند و تصور می کردند دیگر نمی توانند روی سکوی قهرمانی بایستند ولی سرمربی آرژانتینی این فصل پرسپولیس در ابتدای راه پس از تغییر تفکر بازیکنان پرسپولیس این خودباوری را به تک تک شان داد که بدون برانکو هم می توانند به عنوان نفر اول از خط پایان رد شوند.

گرچه هرگز نمی توان از زحمات و نتایج درخشان یحیی گل محمدی و کادر فنی جدید این تیم غافل شد که در ۱۰ بازی ۹ برد و یک تساوی کسب کردند اما بی شک به هیچ عنوان نمی توان کاری که گابریل در ابتدای فصل با پرسپولیس از هم پاشیده برانکو کرد را از یاد برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    8 47
    کالدرون به هیچ دردی نمی خورد حیف پول که خرج این مربی شد
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    23 9
    عدد4...... 4.......4
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      11 27
      قهرمانی پرفسادتون و تبریک می گم
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      9 3
      کیسه های عزیز..... مشق امشب شما هست پوکر..... یک هفته بنویسید تا ملکه ذهن شود
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    2 8
    نقش پولهای مفت و هنگف از بیت و المال در قهرمانی که برای این باشگاه هزینه میشه رو هم بگید
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 0
    نقش پسر وزیر ورزش و خود وزیر رو چرا نادیده میگیرید اگه نبودن که بعد از رفتن کالدرون قطعا بجای گل محمدی باید کریم باقری سرمربی میشد دقیقا مثل اتفاقی که برای استقلال رقم خورد
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 0
    نقش بابا مسعود رو از یاد نبریم اون بود که بعد از رفتن کالدرون سرمربی تیم بالانشین لیگ شهر خودرو رو برای لنگ اورد البته با زور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس