تجام

رسانه‌های آمریکایی از افزایش جرائم خشونت‌آمیز در شهرهای بزرگ آمریکا به دلیل اعتراضات اخیر علیه تبعیض نژادی و بیکاری گسترده در این کشور خبر دادند.

سرویس جهان مشرق - آنچه امروز در آمریکا شاهد آن هستیم بسیار غم‌انگیز است. در پی مرگ دردناک جورج فلوید، سراسر آمریکا متحد شدند تا خشونت جامعه را کمتر کنند و جامعه‌ای عادلانه‌تر و آرام‌تر بسازند. اما در عوض، امروز شاهد موج عظیمی از خشونت و بی‌قانونی هستیم که ظاهراً به این زودی‌ها تمام نمی‌شود.

میزان جرائم خشونت‌آمیز در شهرهای بزرگ یکی پس از دیگری بالا می‌رود و تعطیلات چهارم جولای بسیار بدتر بود. حداقل ۴۱ نفر در تعطیلات در شهر نیویورک به ضرب گلوله کشته و زخمی شدند و این روند در نیمه اول سال ۲۰۲۰ هم ادامه داشت. فقط به این ارقام دقت کنید: طبق آمارهایی که اداره پلیس نیویورک منتشر کرده است، در شش ماهه اول امسال، ۱۷۶ قتل رخ داده است که در مقایسه با آمار ۱۴۳ نفری در همین دوره در سال قبل افزایشی ۲۳ درصدی داشته است.

امسال تعداد قربانیان تیراندازی ۵۱ درصد افزایش داشته و به ۶۱۶ نفر رسیده است. فقط در ماه ژوئن، ۲۵۰ تیراندازی رخ داده که در همین دوره در سال قبل ۹۷ مورد بوده است. در مقایسه ماه به ماه، میزان دزدی‌ها ۱۱۹ درصد و سرقت خودرو ۴۸ درصد افزایش یافته است.

بودجه پلیس نیویورک به شدت کم شده است و این مسئله قطعاً شرایط را بدتر می‌کند. سالیان سال نیویورک از خیلی از شهرهای بزرگ آمریکا امن‌تر بود اما امروز این روند با سرعتی نفس‌گیر در حال تغییر است. در حقیقت، یک منبع خبری انگلیسی شهر نیویورک را «نیویورک بی‌قانون» خوانده است.

دو جسد تیرخورده روی بتن خون‌آلود افتاده‌اند. در کنارشان بستگان قربانی‌ها در حال گریه و ناله و چنگ زدن به زمین هستند. در بخش دیگری از شهر دارودسته‌ای از جوانان با افشانه‌های رنگ دوربین‌های امنیتی را از کار می‌اندازند تا بتوانند از یک فروشگاه سرقت کنند. کمی بعد، تصویر ویدئویی افسران پلیسی پخش می‌شود که ناچار در خودروهایشان نشسته‌اند و مردم با داد و فریاد بطری‌های شیشه‌ای را به طرفشان پرتاب می‌کنند.

این نیویورک بی‌قانون است؛ شهری که زمانی مثل جواهری بر تاج آمریکا می‌درخشید ولی امروز به قلمروی معترضان و آشوبگران تبدیل شده است. البته نیویورک هنوز هم با شیکاگو فاصله زیادی دارد. بر اساس گفته‌های مقامات، در حال حاضر بیش از صد هزار نفر در شیکاگو عضو دارودسته‌های تبهکار هستند و به نظر می‌رسد که خشونت در این شهر هرگز متوقف نخواهد شد. متأسفانه، در روزهای گذشته شرایط بسیار بدتر بوده است. در تعطیلات جولای، حداقل ۶۷ نفر در شیکاگو هدف گلوله قرار گرفته‌اند... به گفته مقامات، در تعطیلات روز استقلال حداقل ۶۷ نفر در شیکاگو تیر خورده‌اند که ۱۳ مورد منجر به فوت بوده است...

به گفته فاکس ۳۲، ۹نفر از قربانیان آخر هفته کودک بوده‌اند و دو کودک جان باخته‌اند. یکی از آنها پسری چهارده ساله بوده که جزو چهار نفری است که در محله جنوبی انگلوود کشته شد. اما شیکاگو سان‌تایمز نوشته است: «کاهش بودجه پلیس می‌تواند شیکاگو را امن‌تر و بهتر کند».

فیلادلفیا هم شهر بزرگ دیگری است که با افزایش گسترده جرائم خشونت‌آمیز روبرو است... تیراندازی‌های ۶۷ درصد افزایش یافته‌اند. قربانیان خشونت مسلحانه ۲۹ درصد بیشتر شده‌اند. قتل‌ها ۲۵ درصد بیشتر شده‌اند.

در اعتراضات چند روز اخیر هم شاهد خشونت بیشتر و هشداردهنده‌ای بودیم. مثلاً، معترضان در پورتلند ساعت‌ها بمب‌های آتش‌زا و وسایل آتش‌بازی به سمت مأموران پلیس پرتاب می‌کردند.

تندروهای آنتیفا در مرکز شهر پورتلند ساعت‌ها مشغول حمله به مأموران در ساختمان دادگستری فدرال بودند. آنها مواد آتش‌زا به سمت مأموران پرتاب می‌کردند که با واکنش نیروهای پلیس همراه بود.

آمریکا وارد عصر جدیدی از خشونت و شورش در این کشور شده‌ است. خیلی از شهرهای بزرگ آمریکا شبیه مناطق جنگی شده‌اند و آنچه تا امروز دیده‌ایم فقط شروع ماجرا است.


منابع:

- https://www.wsj.com/articles/violent-crime-surges-in-atlanta-amid-rising-unemployment-tensions-over-policing-۱۱۵۹۵۲۳۷۴۰۰

- https://www.nbcnews.com/news/us-news/gun-violence-surging-cities-hitting-communities-color-hardest-n۱۲۳۳۲۶۹

- https://edition.cnn.com/۲۰۲۰/۰۷/۱۴/us/police-violence-defund-debate-trnd/index.html

- https://www.dailymail.co.uk/news/article-۸۴۹۱۵۰۷/Independence-Day-chaos-two-children-shot-dead-Chicago.html

- https://chicago.suntimes.com/۲۰۲۰/۶/۸/۲۱۲۸۴۰۳۷/chicago-police-department-unfunding-cpd-city-council-budget

- https://www.zerohedge.com/political/violent-crime-surging-dramatically-major-cities-all-over-america

- https://www.dailymail.co.uk/news/article-۸۴۹۰۳۶۷/How-coronavirus-BLM-protests-liberal-mayor-doing-Bin-Laden-never-could.html

- https://townhall.com/columnists/kevinmccullough/۲۰۲۰/۰۷/۰۵/six-weeks-six-cities-۶۰۰-murders-n۲۵۷۱۸۸۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 3
  • NL ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    48 10
    آمریکا دیگه اون آمریکای سابق نیست. به فنا رفته
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    26 7
    خنده دارش اینجاست یه سری از مردم ما میگن خوبه آمریکا اسلحه رو آزادانه به مردمش می فروشه و البته میگن اونا خیلی خوشحال و خوشبختن و اونجا همه چی خوبه. همینقدر بی درک و فهم.
  • حسين DE ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    27 7
    آمريكا در حال تبديل شدن به كشور مجرمان و تبهكاران نيست ،آمريكا كشور تبهكاران و مجرمان و جنايتكاران است.
    • US ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      36 8
      نکتش همینه. چهره بزک کرده نشون میدادن الان که یکم بهمشون زدن بوی گند تعفنشون بلند شده
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    13 39
    طی یک هفته سه بار دزد اومده تو حیاط خونه ما. از ماشینمون هم دو بار دزدی شده طی یک ماه. جمع کنید بینم. راجب امریکا حرف میزنن.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      21 11
      من تهران، تقریبأ در مرکز شهر زندگی میکنم الان 40 ساله ماشینمو دم در خونه پارک می‌کنم و تا بحال هم از ماشینم دزدی نشده. حدود 6 سال آلمان تحصیل و زندگی کردم دوبار ماشینمو دم در خونه لخت کردن، به جلو داشبورد و فرمون رحم نکرده بودن !!! اگه یک مثال میتونه مبنای محاسبه باشه، پس مثال من رو انتخاب کنین!!
    • FR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      7 1
      در خونه رو قفل کنید دزد نمیتونه بیاد :))))
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    16 6
    آتش در لانه زنبور... آب بریز اصلاح طلبه غربگدا !!
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    22 5
    داداش آمریکا از اول کشور مجرمان و تبهکاران بوده و هنوز هم هست و این بدلیل تفکر یانکی‌هاست که بویی از تمدن نبردن!!
  • احمد IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    12 20
    بابا کاری به امریکا نداشته باشید به فکر مردم بدبخت خودمان باشیم به فکر جوانان بیکار باشیم به فکر جمعیت ایران باشید
  • امیر IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    19 8
    ایران گل و بلبل است. بقیه دنیا در آشوبند
  • مرتضی RO ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    22 3
    بیشتر از خود رسانه های آمریکایی اخبار داخلی آمریکا رو میذارید یکمی هم از بدبختیهای خودمون خبر بذارید.شنیدید که فرمانده ناجا میگفت 50 درصد افرادی که سرقتهای سه ماه اخیر رو انجام دادن اولین ارتکاب جرمشون بوده .این یعنی زیر پوستی فاجعه در جامعه شکل میگیره.خواهش چاپ کنید
  • معلم IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    16 8
    نابودی شیطان بزرگ، آمریکا، آرزوی تمامی شرافتمندانه است.
  • کارشناس IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    1 5
    این وضع هم همه گیر خواهد شد
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    3 3
    اروپائیان تبهکار را سابقا به امریکا تبعید میکردند و برای همین نسل شرور انها در امریکا ادامه میافت و ازین رو اهالی فعلی امریکا بیشترشون از نسل ان اروپائیان شرور و تبعید شده هستند و برای همینه که انها هم خوی شرارت دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس