کد خبر 1098635
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
اعتراضات آمریکا نمایه

ادامه اعتراضات ضد نژاد پرستی در شهر پورتلند آمریکا و به خشونت کشیده شدن آن به دلیل حضور نیروهای فدرال معترضان را به فکر چاره برای محافظت از خود در مقابل خشونت نیروهای امنیتی وا داشته است.

به گزارش مشرق، در ادامه درگیری‌های نیروهای فدرال که «دونالد ترامپ» برای سرکوب معترضان به شهر پورتلند اعزام کرده با معترضان ضد نژاد پرستی در این شهر، تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از اعتراضات شب جمعه که تا ساعات اولیه بامداد ادامه داشت، «توفانی از گاز اشک‌آور» را در خیابان‌های این شهر نشان می‌دهد.

دانلود

به گزارش شبکه روسی «آرتی»، گفته شده که معترضان در شب پنجاه و هفتم اعتراضات در بزرگترین شهر ایالت اورگن با استفاده از برگ‌روب--یکی از ابزارهای باغبانی که خرده ریزهای باغچه یا حیاط مثل برگ را با قدرت دمندگی خود به اطراف پخش می‌کند--گاز اشک‌آوری را که نیروهای فدرال علیه آن‌ها استفاده می‌کنند، به سمت خودشان برمی‌گردانند.

شهر «پورتلند» در ایالت اورگن این روزها به کانونی جدید برای تظاهرات‌هایی تبدیل شده که بعد از قتل «جورج فلوید» آغاز شدند.

دانلود

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه مه (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه این شهروند سیاه‌پوست صحنه اعتراض‌هایی بوده‌اند که با برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس روبرو شده است. در روزهای گذشته، اعزام نیروهای پلیس فدرال به شهر پورتلند برای سرکوب اعتراضات جنجال به پا کرده است.

هفته‌نامه نیشن اخیراً گزارش داده مأموران پلیس‌های فدرال در شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.

روایت‌های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می‌کنند.

«مارک پتیبون»، یکی از افرادی که به همین شکل دستگیر شده گفت: «من را داخل ون بردند، کلاهم را روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. مرا داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم مقر دادگاه فدرال بود.»

دانلود

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس