کد خبر 1098571
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
واکنش مقاومت فلسطین به راهزنی هوایی آمریکا/ تعرض به هواپیمای ایرانی بیانگر تروریسم بین المللی واشنگتن است

گروه‌های مقاومت فلسطینی راهزنی هوایی آمریکا در حریم هوایی سوریه و به خطر انداختن جان مسافران هواپیمای مسافربری ایرانی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مشرق، جنبش های جهاد اسلامی فلسطین و حماس در بیانیه های جداگانه ای تعرض دو جنگنده نیروی هوایی آمریکا به هواپیما مسافربری ایرانی را محکوم کردند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی تلاش برای تعرض به هواپیمای مسافربری ایران را به شدت محکوم کرد .

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است که این حادثه تروریستی بیانگر نیت خصمانه آمریکا و نقش این کشور در  به خطر انداختن امنیت در منطقه دارد.

بیشتر بخوانید

اولین واکنش آمریکا به حادثه رهگیری هواپیمای «ماهان»

جزییات حمله دو جنگنده به هواپیمای ماهان

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد حق ایران در اتخاذ تصمیمات و تدابیری برای واکنش به این تلاش تروریستی صورت گرفته علیه هواپیمای مسافربری اش محفوظ است .

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز در بیانیه ای اقدام جنگنده های آمریکایی را در رهگیری هواپیمای مسافربری ایرانی و به خطر انداختن جان مسافرانش محکوم کرد.

این جنبش فلسطینی خواستار کنار گذاردن اختلافات و کشمکش ها بین ساختارهای تشکیل دهنده امت واحده و همسویی تلاش ها علیه دشمنان شد.

جنبش حماس در بخش دیگری از بیانیه خود ضمن محکومیت تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی آن را نشات گرفته از خوی یاغی گرایانه و نمادی از اجرای مفهوم تروریسم بین المللی توسط دولت آمریکا دانست.

این جنبش، تجاوز آمریکا را در چارچوب خدمت به طرح صهیونیستی در منطقه و برای آسیب رساندن به منافع ملل آن دانسته و خواستار همسویی و به کارگیری تمام توانمندی ها جهت مقاومت در برابر طرح صهیونیستی مورد حمایت دولت آمریکا شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس