معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یک پنجم موارد فوت کشور مربوط به بیماری کووید ۱۹ است، گفت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی صبح امروز در ‌جلسه شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به شیوع بیماری کووید 19 در کشور اظهار داشت: میزان فوت روزانه بیماران در ‌کل کشور حدود هزار نفر است که یک پنجم موارد فوت کشور مربوط به  بیماری کووید 19 است.

وی با بیان اینکه هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم، افزود: ‌تنها تست تشخیصی تست از ته حلق است بنابراین به هیچ وجه از تست‌های دیگر استفاده نشود.

بیشتر بخوانید

وعده حریرچی برای استخدام پرستاران ۸۹ روزه +فیلم

احتمال شیوع کرونا بعد از اعیاد قربان و غدیر

حریرچی با بیان اینکه سیاست تاخیر در ابتلا تا کشف و واکسن یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت در حال حاضر است افزود: تا زمانی که واکسن مقابله با این بیماری کشف نشده باید ابتلا مردم به این ویروس را به حداقل برسانیم و یا این مهم را به تاخیر بیاندازیم.

معاون کل وزارت بهداشت آموزش و درمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 150 گروه معتبر در دنیا برای ساخت واکسن مقابله با کرونا در حال تلاش و فعالیت هستند خاطرنشان کرد: تجربه چهار دهه اخیر نشان می‌دهد که برای ساخت یک واکسن به منظور مقابله با یک بیماری هفت سال طول می‌کشد که این مهم انجام شود، اما برای ساخت واکسن کرونا 18 الی 24 ماه زمان لازم است تا واکسن ساخته شود که تاکنون پنج ماه از این زمان گذشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم خراسان شمالی 5 ماه مقاومت عالی و موفق را پشت سر گذاشته و افزود: خوشبختانه مردم خراسان شمالی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون مقاومت خوبی را به منظور مقابله با این ویروس انجام داده که در نهایت موارد ابتلا و فوتی نسبت به سایر استان‌ها در خراسان شمالی کمتر بوده است.

حریرچی در ادامه با اشاره به در پیش بودن عید قربان و خطرات احتمالی ناشی از تجمعات این روز خاطرنشان کرد: ویروس کرونا یکی از پیچیده ترین ویروس هایی است که حوزه سلامت را کاملاً درگیر خود کرده است لذا نباید نسبت به رعایت بهداشتی بی تفاوت باشیم در صورتی که مردم در عید قربان تجمع داشته باشند، افزایش موارد ابتلا در روزهای پس از عید قربان را شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر بهداشت مهم‌ترین علت مرگ و میرهای فعلی ناشی از کرونا را کاهش حساسیت مردم از این ویروس دانست و تصریح کرد: این موضوع باعث تغییر عملکرد در انجام مسافرت در سفرهای خرداد، برگزاری مراسم عروسی، برگزاری نماز عید فطر، برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در فضاهای سربسته و حضور در کافی شاپ و قهوه‌خانه‌ ها شده است.

حریرچی با بیان اینکه هر رفتار درست و نادرستی که انجام شود، 4 تا 6 هفته بعد اثر خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: ‌این نتیجه عملکرد جامعه در خرداد ماه است. در دو ماه تابستان اگر ویروس را سرکوب نکنیم، در فصل پاییز که مورد علاقه و مطلوب ویروس پیچیده کرونا خواهد بود، با شرایطی سخت‌تر از اسفند و فروردین مواجه خواهیم شد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ایمنی مطلوب ناشی از تهیه واکسن است گفت: ویروس کرونا به صورت چرخشی در برخی از استان ها چرخیده که در نتیجه موارد ابتلا و فوتی را هم شاهد بودیم که به واسطه این چرخش درصدی از ایمنی ایجاد شده اما این ایمنی هنوز در خراسان شمالی ایجاد نشده است.

حریرچی در ادامه به کمبودهای خراسان شمالی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و در این رابطه گفت: خراسان شمالی در حوزه درمان و بهداشت نواقصی دارد که وزارت بهداشت و درمان موظف است نسبت به مرتفع کردن این کمبودها گام بردارد. مهمترین هدف وزارت بهداشت در حال حاضر حفاظت و حراست از جان مردم است.

وی در پایان اضافه کرد: کم هزینه ترین، موثر ترین و راحت ترین راه مقابله با ویروس کرونا استفاده حداکثری مردم از ماسک است به طوری که هر فرد از خانه خارج می شود تا زمانی که به خانه بر می گردد از ماسک استفاده کند. ضمن اینکه انجام غربالگری و افزایش تست و تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا در دستور کار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • رضا IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    16 0
    ای خدا چکارت بکنه پس داروی امام موسی کاظم چی هست
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      9 0
      مافیای پزشکی حاضرند مردم بمیرند اما با طب سنتی درمان نشوند.
    • مجید IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      0 5
      داروی مذکور توهم یک دسته دکان باز کن است که با عنوانی مقدس سعی دارند مردم بی اطلاع را فریب دهند اگر به اندازه کمی سواد داشتید این اراجیف را که با لباس مقدس پوشانیده شده اند باور نمیکردید
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 0
      ماکه تجربه کردیم و خوب شدیم.... مجید خان... البته اگه از آلبانی نباشی...
  • داود IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 1
    اختیار دارید۹۸۷۶
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      6 0
      کرونا در طب سنتی و اسلامی درمان های ساده و کم هزینه ای دارد امان از مافیای پزشکی .
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    4 0
    برای کرونا نیست ولی برای عفونت و دردهای بدن و تب و ...داریم
  • ناشناس IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    8 1
    اما اگه مشخص شد طب سنتی جوابگوست باید پاسخگو باشی
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    5 0
    ذرت پرت کرده !
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    5 0
    برای دوماه دیگه یاهمون پائیز برنامه ریزی ندارید و منتظر فاجعه هستید مثل کنکور که از فروردین باید فکر اساسی براش میکردید ولی هنوز برگزار نشده پائیز و زمستان هم همینطور بدون برنامه ی اساسی ..مدیرانی که میلیونی حقوق میگیرن الان فکرو مدیریتشون کجاست؟
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    6 1
    اسمش را تعصب بگذاریم اسمش را جهالت بگذاریم چرا وقتی صدها بیمار کرونایی با درمان های مختلف گیاهی و طبیعی درمان شده اند بازهم قبول نمیکنن؟ مگه قرار نبود یک بیمارستان مخصوص طب سنتی برای کرونا اختصاص یابد پس چی شد؟
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    8 2
    واقعا براتون متاسفم پس داروی امام کاظم (ع)چیه ؟اینقدر براتون سنگینه اعتراف !خدا ازتون نگذره
  • مجید IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    5 0
    میشه بگین پس شما دکترها ک اینقدر هم ادعاتون میشه تاحالا چیکار کردین ، بالاترین حقوق را دارید میگیرید و کمترین کار را انجام میدهید
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    3 1
    وقتی نمیخواهید یک داروی گیاهی رو تست کنید پس لطفا خاموش باشید تعصب احمقانه را نمیتوانید کنار بگذارید. فقط با جون مردم بازی می کنید. یک بار نشد که داروی امام کاظم علیه السلام را که از زمستان مطرح است را تست کنید. چون میترسید که با تایید آن، تمام اعتبارتان از دست برود. پس جای تعجب نیست که میترسید تست کنید
  • جلال IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    5 1
    چرادروغ میگن خدانمیگذره ازشون...بنده کادردرمانم که کروناگرفتم باداروی ایمنی امام کاظم ع همان روزاول خوب شدم..اگه ازروزاول میذاشتن مردم اینوبخورن الان بجای 15هزارنفر...زیر1000نفرمیمردن که بیماری زمینه ای داشتن
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      0 0
      بنده هم چند نفر از اقوام رو با همین دارو مداوا کردم، کمتر از سه روز.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    3 0
    هزاران دلیل و منطق روی باور غلط بی فایده است. باید برای پایان دادن به این باور غلط اجازه داد در مکانی خاص افرادی که دچار عوازض جدی کرونا هستند و خود مایل می باشند با طب امام مداوا شوند . تحت درمان واقع شوند. چون هنوز هم عده ای وجود دارند که به دعاو دعا نویسی اعتقاد دارند.
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      0 0
      اعتقاد به دعا البته دعاهایی که واقعا از جانب ائمه معصومین علیهم السلام صادر شده باشه جزو اعتقادات دینی ماست و به دفعات مختلف هم تجربه شده اما اینجا مساله فقط دعا نیست بلکه درمان های متعدد با داروهای گیاهی توسط مجموعه های مختلف صورت گرفته و افراد زیادی که جواب آزمایش کرونای آنها مثبت بوده درمان شده اند وزارت بهداشت در این زمینه اگه واقعا صداقت داره داروهایی که تا الان این مجموعه ها ادعای آن را دارند در یک بیمارستان به صورت جدی و رسمی و شفاف تجربه کنند و نتیجه را با صداقت اعلام رسمی کنند
  • مهدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    3 0
    شما در حیطه سنتی و اسلامی صاحبنظر نیستی تازه اگر دارویی هم باشه تعصب صنفی حضرت عالی اجازه این اعتراف رو بهتون نمیده. شما اخبار منفیت رو بگو
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    3 0
    یک نفر رو در کل دنیا با داروهای شیمیایی درمان کنید بعد حرف مفت بزنید
  • 2020 IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    3 0
    هر چه بیشتر انکار کنید، مردم بیشتر آگاه می‌شوند. لااقل با بررسی و اثبات حرف بزنید و رد کنید.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    بالاخره استان خراسان شمالی کار درستی کردن که کم مبتلا شدن یا کاردرستی نکردن، بنظر شما از اینکه دراین استان مردم کم مبتلا شدن ناراحت هستید، دوست دارید همه گیری زیاد بشه تا باصطلاح ایمنی ایجاد بشه پس شما خودتون دوست دارد بیماری شیوع بیشتری داشته باشه یا شاید سردر گم هستید راستی شیوع کرونا درایران تقصیر مردمه و درآمریکا نشان ازبی لیاقتی دولت مردان دارد.
  • محمد IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    یک بار نشد یک دلیل علمی برای رد داروی امام کاظم بیارید! سه ساله قیمت این دارو ثابته اگه تو خونه این دارو رو درست کنیم قیمتش چند برابر می شه! اونوقت وزیر بهداشت به اطبا طب اسلامی می گه شیاد! آقایون وقت جواب پس دادن شما هم می رسه
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    2 0
    یک طرفه حرف زدن شیوه علمی و درستی نیست. برای قانع کردن طرف مقابل یا باید بصورت مناظره طرف را قانع نمود . یا باید به طرف مقابل امکان داد با افراد دواطلب کارش را انجام دهد. اگر راست بود که همه استفاده نمایند. اگر هم غلط بود تعدادی متحجر کم می شود.
  • صادق IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    1 1
    جالبه یکی ، دو نفر که احتمالاً از کاسبان درد مردم هستند و البته بیسواد زیر هر کدام از اخبار کرونایی ده ، بیست تا دروغ به نام داروی اسلامی میگذارند اون که رفته بود تو بیمارستان گیلان از این داروها داد هم اون بیمار فوت شد هم خودش امان از جهل و حماقت
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    2 0
    حریرچی و بهداشت با قدرت در مقابل تجویز کننده های علف که بی سواد هستند و از روی نادانی این کار را می کنند می ایستد و کار درستی می کند. اما در مقابل پزشکی که درس خواند و احتمالا برای پورسانت داروی رمدسیویر را تجویز می کند. گوتاه می اید. در صورتی که کار ان پزشک از روی نادانی نیست. جون خوب می داند این دارو اثری روی کرونا ندارد. بنابراین جرمی اشکار انجام می دهد و بهداشت هم با تولید انبوه این دارو کار ان پزشک را تائید می کند. شاید مدیران بهداشت هم رشوه گرفته باشند. چون فرق فوقالعاده زیادی برای جرم از روی نادانی تا جرم با اگاهی کامل است.مردم بیچاره در این میان شده اند موش ازمایشگا هی یا شدن قربانی قدرت طلبی و ثروت خواهی مدیران بهداشت.
  • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    0 0
    اگر شما ریگی تو کفشتون نیست بیایید در صدا سیما مناظره بزارید و چند نفر از بیماران که با این دارو خوب شدن مصاحبه کنید و از تلویزیون پخش کنید د و چند تا از کارشناسان و اطباء طب سنتی و طب شیمایی بییاند در یک بیمارستان کرونایها ازمایش کنند. شما که مثلا اهل تست و ازمایش هستید و همه چیز را باید با علم ثابت کنید ،این یکی را هم علمی ثابت کنید و همه مردم ببینند.نه اینکه مثل سرطان اینهمه مواد نفتی و افیونی را بر خیک مردم با قیمتهای چند ده میلیونی ببنید بدش نفر بعد از یکی دو سال بمیره.
  • دکتر علی امیدی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    0 0
    متاسفانه معاونین وزیر بهداشت درحال زمینه سازی برای خرید داروهای خارجی و مافیایی جدید دارتد تا ارز قطره ای را به کام خود و دوستان خارجی بریزند. والا کلی داروی گیاهی الان در حال مصرف بیماران است که وزارت بهداشت خود را به کوچه علی چپ می زند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس