کد خبر 1098439
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
هواشناسی رگبار باران نمایه

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در برخی از استان‌های کشور طی دو روز آینده (۳ و ۴ مرداد) خبر داد.

به گزارش مشرق، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که این شرایط جوی امروز (۲ مرداد) در نیمه شمالی آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی بارش باران در برخی نقاط کشور

بر اساس این هشدار، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید فردا (۳ مرداد) در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات زنجان، ارتفاعات سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و غرب فارس و کهگیلویه و بویر احمد دور از انتظار نیست.

روز شنبه (۴ مرداد) نیز در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات استان‌های کردستان، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان و شمال و شرق خوزستان بارش‌ها ادامه دارد.

از این‌رو سازمان هواشناسی کشور هشدار داده است که در این مناطق احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد. به همین دلیل در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها،  مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات احتیاط شود.

سازمان هواشناسی همچنین در هشدار نارنجی رنگ دیگری از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داده است.

بر اساس این هشدار فردا (۳ مرداد) این شرایط جوی در نیمه غربی و جنوبی فارس و روز شنبه (۴ مرداد) در نیمه غربی فارس و کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی در ادامه تاکید کرده است که در این مناطق امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی محدود و وقوع صاعقه وجود دارد. از این‌رو از تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها خودداری شود و تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی مدنظر قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس