کد خبر 1098164
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴
هوآ چون‌یینگ

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که سفارت این کشور در واشنگتن به «انفجار» و «قتل» کارکنان سفارت تهدید شد.

به گزارش مشرق، «هوا چون یینگ» سخنگوی سفارت چین در واشنکتن دیروز، چهارشنبه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که این سفارت به انفجار و قتل کارکنان چینی تهدید شد.

وی آمریکا را مسئول تهدید شدن سفارت چین در واشنگتن دانست و گفت: این تهدیدات نتیجه خشم و نفرتی است که توسط دولت آمریکا در این کشور برانگیخته شد.

تنش آمریکا و چین طی ماه های اخیر در خصوص چندین مساله از جمله درگیری های هنگ کنگ، اتهامات حمله سایبری چین به آمریکا، ویروس کرونا و تعامل چین با اویغورها در استان سین کیانگ، بالا گرفته است.  

رسانه‌های چینی روز چهارشنبه گزارش دادند که دولت آمریکا از پکن خواسته است تا کنسولگری خود در ایالت تگزاس را در عرض ۷۲ ساعت تعطیل کند.

چین نیز در واکنش به دستور آمریکا به تعطیلی کنسولگری در تگزاس، در حال بررسی تعطیلی کنسولگری آمریکا در هر ووهان چین است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    7 1
    اِه اِه اِه!! مگه داریم؟ مگه می‌شه؟ ایمپاسیبل!! آمریکایی‌ها اونقدر متمدن و با پرنسیپ هستند که امکان نداره به سفارت کشور دیگه ای حمله کنن!! حتمأ خارجی‌ها این تهدیدو کردن!!! حالا این خط، اینم نشون اگر یه روز این یانکی‌ها به سفارت چین تو واشنگتن حمله کنن همون غربگداهای که دائم به حمله به سفارتها در ایران ایراد میگرفتن میان اینجا میگن :خوب چین حقشه! میخواست تو امور داخلی آمریکا دخالت نکنه!!! اصلأ غلط کرده که شرکت هوآویش در 5G از یانکی‌ها زده جلو، دختر صاحب کارخونشونو گروگان گرفتن و سفاتشو آتیش زدن از شیر مادر برای یانکی‌ها حلال تره!!!!!
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    7 2
    امریکا داره با دستای خودش گور خودشو میکنه. ترامپ اگه دوباره رای بیاره قشنگ تا چهار سال دیگه امریکارو نابود میکنه هر چند اون بایدن دست کمی ازش نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس