کد خبر 1098143
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
اصلاح طلبان نمایه

درحالی که نشریات زنجیره‌ای چند ماه قبل از آغاز مجلس یازدهم ادعا می‌کردنداین مجلس کاری برای مردم نمی‌کند،حالا روزنامه آرمان می‌گویدعجیب است که هنوز یک ماه از آغاز مجلس نگذشته،طرح معیشتی تهیه کرده‌ اند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

نشریات مدعی اصلاح‌طلبی به‌ویژه در یکی دو ماه اخیر که مجلس جدید درگیر بررسی اعتبارنامه‌ها، تعیین اعضای کمیسیون‌ها، انتخابات هیئت‌رئیسه و... بود، حمله تبلیغاتی پرحجمی را سامان دادند!

این مضمون که مجلس هیچ کاری برای مردم و اقتصاد نمی‌کند اما در پی تهیه بسته اقتصادی از سوی رئیس مجلس، اکنون همین نشریات وارد فاز بهانه‌گیری جدیدی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دستورات پلیسی فائزه هاشمی درباره کرونا!

مرزبندی کنید! اصلاح‌طلبی و فتنه‌گری با هم قابل جمع نیست

روزنامه آرمان از قول علی صوفی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نوشت: یکی از آنها عنوانی است که به این مجلس داده‌اند. عناوین جدیدی مثل انقلابی و جهادی بودن به این مجلس داده شده که نسبت به مجالس هفتم تا نهم متفاوت است. مجلس کنونی را مجلس جوان نیز برشمردند. اما وعده‌هایی که این نمایندگان به مردم دادند این بود که وضعیت معیشتی مردم را درست می‌کنند، مردم را از این وضعیت خلاص خواهند کرد و وسایل آسایش آنها را فراهم می‌کنند.

صوفی می‌افزاید: مجلس به‌رغم شعارهای خیلی تندی که داده بود نتوانست کاری را پیش ببرد. به عبارتی هم‌اکنون هم از بعد سیاسی و هم اقتصادی آچمز شده است.

وی در پاسخ این سوال که «طرحی را که رئیس مجلس در مورد معیشت مردم تحت عنوان بسته معیشتی مجلس مطرح کرد چطور می‌بینید؟»، گفت: چیزی که آقای قالیباف به‌عنوان طرح حمایتی مطرح کرد برای من کمی عجیب است. رئیس مجلس هنوز یک ماه از عمر مجلس نگذشته طرحی را مطرح می‌کند که معلوم نیست قانون شود. طرح باید در مجلس مطرح و به تصویب برسد و بعدا آقای رئیس مجلس بیاید و آن را در تلویزیون مطرح کند. این هم جای اشکال دارد، حالا بگذریم از اینکه خود طرح چقدر مشکل دارد و رابطه آن با اسناد بالاسری مثل چشم‌انداز ۲۰ساله و برنامه ششم چه هست و چه نیست.

صوفی مدعی شد: در مورد طرح مذکور اگر این طرح بخواهد در تضاد با طرح‌های دولت که در واقع طرح مورد تایید کل حاکمیت است باشد نمی‌توان کاری کرد. مجلس چاره‌ای جز هماهنگی ندارد.

درباره این سخنان گفتنی است اولا وضعیت اقتصادی نابسامان فعلی دست‌پخت ائتلاف موسوم به ائتلاف امید (مدعیان اعتدال و اصلاحات) در مجلس دهم است که مجلس در نقش فراکسیون وکیل‌الدوله‌ها عمل کرد و دست‌پخت شورای کذایی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان (با حضور امثال آقای صوفی) بود.

ثانیا شأن مجلس هدایت و ریل‌گذاری مجلس است و نه دنباله‌روی صرف از دولت، آن هم در شرایطی که عملا جز توافق باطله برجام، هیچ ایده دیگری نداشته و درگیر تعلیق و انتظار است.

ثالثا رئیس مجلس، منتخب اکثریت قاطع نمایندگان است و نقش مهمی در جهت‌گیری و شتاب حرکت مجلس دارد. انتظار اینکه رئیس و نمایندگان ظرف یک ماه، خرابکاری‌های ۴ ساله و ‌۷ ساله دولت روحانی و مجلس قبلی را به سامان برسانند، انتظار دور از عقلانیت است اما حتما انتظار می‌رود که مسیر و جهت‌گیری کلان خویش را مشخص کنند و بر مبنای آن به اصلاح تک‌تک مصادیق و قوانین بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    11 3
    فقط می توان گفت اصلاح طلبان تهوع آور!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس