هواپیماهای جاسوسی

پدافند هوایی روسیه دو هواپیمای جاسوسی آمریکا و یک هواپیمای جاسوسی آلمان را رهگیری و دنبال کردند.

به گزارش مشرق، پدافند هوایی ناوگان دریای سیاه و دریای بالتیک روسیه، هواپیماهای شناسایی آلمان و آمریکا را ردیابی و رهگیری کردند.

به نوشته پایگاه «تله‌پورتر»، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: «امروز سامانه‌های شناسایی راداری پدافند هوایی ناوگان‌های دریای بالتیک و دریای سیاه، فعالیت هواپیماهای شناسایی پوسیدون P-۸A و U-۲S نیروی دریایی آمریکا و همچنین یک فروند هواپیمای اوریون P-۳C آلمان را شناسایی کردند».

به گفته این مرکز، جنگنده‌های پدافند هوایی روسیه این هواپیماها را به خارج از محدوده جاسوسی هدایت کردند.

از سوی دیگر امروز (چهارشنبه) وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی این کشور در حال پایش تحرکات کشتی‌های آمریکایی و دیگر اعضای «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در است که در حال اجرای رزمایش «نسیم دریا-۲۰۲۰» هستند.

در این رزمایش که از روز دوشنبه در دریای سیاه آغاز شده است، حدود ۲ هزار سرباز از ۹ کشور شرکت دارند و ۲۷ کشتی جنگی و ۱۹ هواپیما در آن حضور دارند.

پیش‌تر نیز جنگنده‌های روسی موفق شده بودند طی یک پرواز اضطراری یک فروند پهپاد «ام کیو۹ ریپر»  را حین پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی در دریای سیاه شناسایی و رهگیری کنند. ام‌کیو-۹ ریپر، پهپادی تجسسی  با قابلیت حمل موشک و پرواز خودکار است که در نیروی هوایی آمریکا در حال فعالیت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SG ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    15 9
    ناتو روسیه رو از بین میبره
    • حسن IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
      0 1
      به همین خیال باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس