ویژه ها

اصلاح طلبان شدیدا به رفتار قبیله ای آلوده بوده و به هیچ عنوان به شایسته سالاری اهمیت نمی دهند. «ژنرال ها» و «آقازاده های» اصلاح طلب، دو لبه قیچی هستند که مشکلات عدیده ای را برای کشور به بار آورده اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** برجام از فروپاشی ایران جلوگیری کرد

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «به‌طورکلی اقتصاد ایران رو به سقوط بود و می‌توان گفت، اگر برجام امضا نشده بود، ایران قطعا دچار فروپاشی می‌شد. کمترین نتیجه‌ای که برجام به‌دنبال داشت، رشد شاخص‌های اقتصادی و بازگشت بارقه‌های امید در میان قاطبه مردم بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «البته شاید گفته شود که وضعیت کنونی کشور بدتر شده و برجام تحولی ایجاد نکرده است، در پاسخ باید گفت: همان‌گونه که وضعیت بغرنج کشور و مشکلات عدیده مردم در پیش از برجام، نتیجه عملکرد دولت‌های مورد حمایت مخالفین کنونی برجام بود، وضعیت کنونی نیز نتیجه کارشکنی‌ها و ضدیت برخی جناح‌ها و شخصیت‌های داخلی و همراهی آنها با دشمنانی خارجی چون ترامپ، نتانیاهو، پمپئو، بولتون، بن‌سلمان و... است. اگر شرکای غربی برجام، نسبت به تعهدات خود پایبند بودند (ترامپ از آن خارج نمی‌شد و اعضای اروپایی از خود بی‌عملی نشان نمی‌دادند)، اکنون وضعیت اقتصاد ایران متفاوت‌تر بود و شاهد گشایش‌های فراوانی بودیم».

روند دستاوردتراشی حامیان برجام به جایی رسیده است که بیشتر رنگ و بوی «توهین به شعور مردم» دارد. پیش از این حامیان سیاست خارجی دولت مدعی بودند که «برجام، پیروزی اخلاقی ایران را رقم زد»! و «برجام چهره متفاوتی از ایران را به جهان نشان داد»! و «برجام، یک همدردی بین‌المللی را به نفع ایران رقم زد»! «برجام سایه جنگ را از ایران دور کرد»! و...

حالا «جلوگیری از فروپاشی ایران»! نیز به دستاوردهای خیالی برجام اضافه شده است. این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که برجام، با رشد شاخص های اقتصادی، بارقه های امید را در میان قاطبه مردم ایران ایجاد کرد؛ آیا افزایش ۸ برابری قیمت دلار، نشانه رشد اقتصادی است!؟ افزایش حدود ۶ برابری قیمت مسکن و اجاره بهای واحد مسکونی چطور!؟ افزایش ۱۱ برابری قیمت سکه، افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و لازم خانگی و اقلام خوراکی و خسارت های بزرگ دیگر همگی نتیجه توافق هسته ای است.

دولت روحانی با این پیش فرض که «امضای هر توافقی بهتر از عدم توافق است» و «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است» و «آمریکا قول داده است که به تعهدات خود عمل کند» و «اروپا پشت ماست» و...همه تعهدات خود را یکطرفه اجرا کرد و تمام ظرفیت های دولت را به پای برجام قربانی کرد.

نتیجه آن شد که علیرغم ایجاد محدودیت گسترده در صنعت هسته ای، تحریم ها افزایش یافت و ارزش پول ملی نیز کاهش یافت.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه - شهریور ۹۷- در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در پاسخ به این سؤال خبرنگار که «اگر شما احساس می‌کردید آمریکا به تحریم‌ها اعتیاد دارد، چرا توافق را ادامه دادید؟» گفت: «این شاید یک اشتباه بوده است اما مشکل اینجا بود که احساس ما این بود ایالات متحده یاد گرفته که دست کم در مورد ایران، تحریم‌ها علی‌رغم ایجاد مشقت‌های اقتصادی، نتایج سیاسی مد نظر آنها را به بار نمی‌آورند و من فکر می‌کردم که آمریکایی‌ها این درس را یاد گرفته‌اند. متأسفانه، اشتباه می‌کردم».

«جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما نیز- مهر ۹۶- در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست نوشت: «ایران در توافق هسته‌ای (برجام) پیشاپیش همه امتیازاتش را پرداخت کرد».

حامیان دولت تلاش می کنند که بی دستاوردی برجام را به گردن منتقدان بیندازند. اما برخلاف این فضاسازی ها، علت اصلی بی دستاوردی توافق هسته ای، اعتماد بلاوجه دولت روحانی به آمریکا و اروپا و چیدن همه تخم مرغ ها در سبد برجام بود.

** با «رفع حصر» در امور کشور گشایش ایجاد می شود

«مرتضی مبلغ» معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات و عضو حزب اتحاد ملت(تابلوی جدید حزب منحله مشارکت) در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «شرایط کشور و انباشت تدریجی ناکارآمدی‌ها و مشکلات و چالش‌ها به‌گونه‌ای شده است که در بدو امر، به نظر می‌رسد راه بسیار سخت و پیچیده‌ای برای جبران فرصت‌های ازدست‌رفته و جلوگیری از فرصت‌سوزی‌ها در پیش‌رو قرار دارد؛ به‌ویژه آنکه کشور با فشارها و تحریم‌های سیستماتیک خارجی نیز مواجه است و برخی از مشکلات و چالش‌ها، به‌خصوص مشکلات اقتصادی نیز محصول آن فشارها و تحریم‌هاست».

مبلغ در ادامه در پاسخ به این سوال که «اگر به‌طور دقیق‌تر بخواهید راه‌های مقابله با فرصت‌سوزی‌ها را برشمارید، چه خواهید گفت؟»، اظهار داشت: «...ایجاد گشایش‌های منطقی، سازنده و واقعی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اعتماد به مردم و نهادهای مردمی برای مواجهه و مقابله با انحراف‌ها. در این خصوص، اقدام‌هایی مثل رفع حصر فوری از آقایان میرحسین موسوی و کروبی و خانم رهنورد، آزادی زندانیان سیاسی، حذف پرونده‌های سیاسی، آزادی فعالان مدنی در عرصه‌های مختلف و تجدیدنظر در بخش‌هایی از روش‌ها و رویه‌های قضائی که منجر به بروز نارضایتی‌های سیاسی و اجتماعی می‌شود».

فعالین اصلاح طلب بارها ادعای «لزوم رفع حصر سران فتنه» را مطرح کرده اند و آن را عامل ایجاد گشایش در امور کشور جا زده اند. یک سوال؛ به نظر شما اگر الان «میرحسین موسوی» رئیس جمهور بود، چه کسانی در کابینه وی حضور داشتند!؟

با نگاهی به اعضای ارشد ستاد میرحسین در سال ۸۸، اگر وی اکنون رئیس جمهور بود، «عباس آخوندی» «نعمت زاده»، «جهانگیری»، «ربیعی»، «ترکان»، «نوبخت»، «زنگنه»، «ابتکار»، «حسین فریدون»، «علی یونسی»، «حسین مرعشی»، «فاطمه هاشمی» و...در کابینه وی حضور داشتند.

اکثریت مطلق این افراد در کابینه روحانی نیز حضور داشته اند. نتیجه چه شد!؟ این شد که وضعیت اقتصادی کشور، مردم را با مشکلات عدیده معیشتی مواجه کرد.

سران فتنه در سال ۸۸ با دروغ تقلب و با گردن کشی مقابل قانون، رای مردم را لگدمال کرده و کشور را ماهها دچار آشوب و التهاب کردند. قطعنامه ضدایرانی ۱۹۲۹ سوغاتی فتنه گران برای سفره مردم در آن سالها بود.

فتنه‌گران حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی را مورد هتک حرمت قرار دادند و خیانت بزرگی را مرتکب شدند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بود. چنین خیانتی در حکم بغی و محاربه است و مجازات آن روشن است؛ در عین حال سران فتنه صرف‌نظر از اینکه نظام برای خیانت آنها چه مجازاتی را در نظر بگیرد، موظفند از نظام و مردم عذر تقصیر بخواهند.

** شورای عالی اصلاحات مسئولیت پذیر نیست

«حسین کاشفی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «در مجلس دهم با توجه به اینکه لیست امید برخواسته از دل این شورا بود و در نهایت این فراکسیون امید بود که از لیست امید تشکیل شد ما شاهد بودیم که نقدها و نقاط ضعفی در عملکرد فراکسیون امید وجود داشت؛ فلذا شورای عالی خود را به‌عنوان بنیانگذار این موضوع کنار کشید».

کاشفی در ادامه گفت: «وقتی یک جمعی در هر قالبی لیستی را ارائه می‌کند باید نسبت به عملکرد آن پاسخگو باشند. این موضوع در شورای عالی نمود برعکس به خود گرفت اما پاسخ قانع‌کننده و درستی در این باره ندادند. این موضوع یکی از مهم‌ترین ضعف‌های این شورا به حساب می‌آید زیرا نتوانست نظارت کافی را بر عملکرد افراد داشته باشد...  برخی در این شورا کاملا کار را رها کردند و این موجب شد آسیب‌هایی به بدنه اصلاحات وارد شود».

شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات، سه خروجی داشت؛ فراکسیون امید مجلس دهم، شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران و دولت روحانی.

چندی پیش «محسن هاشمی «اذعان کرد که شهرداری و شورای شهر اصلاح طلب تهران در سه سال اخیر حتی یک کیلومتر مترو هم برای شهر تهران نساخته و حتی یک دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت اضافه نکرده اند.

فراکسیون امید مجلس دهم نیز «سلفی حقارت» و «اروپاگردی» و «تشکیل کمیته رفع حصر» و «مخالفت با طرح شفافیت آرای نمایندگان» و «حمایت از قرارداد خسارت بار توتال» و «حمایت از وزیر ناکارآمد راه و شهرسازی» و «حمایت از لوایح خسارت بار fatf» و...را در کارنامه خود ثبت کرد.

کارنامه دولت روحانی نیز برای همه روشن است و مردم اکنون در حوزه های مختلف نتایج آن و به خصوص نتایج اقتصادی را مشاهده می کنند.

این موارد همگی دستپخت شورای سیاستگذاری اصلاحات است. اصلاح طلبان شدیدا به رفتار قبیله ای آلوده بوده و به هیچ عنوان به شایسته سالاری اهمیت نمی دهند. «ژنرال ها» و «آقازاده های» اصلاح طلب، دو لبه قیچی هستند که مشکلات عدیده ای را برای کشور به بار آورده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    4 30
    دقیقا همنیطوریه.جاوید برجام مقدس
    • SE ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      20 2
      به لطف برجامچای چقدر دلار 4200 از دولت اصحالات و تدبیر و ساخت و پاخت گرفتی و در بازار 25200 فروختی که به برجامچای سجده میکنی؟
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      9 0
      فکر کنم فقط خودتی که بهش پایبندی
    • وطنم ایران IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      1 0
      به واسطه همین غرب گدایانه تان وآمریکا قبله آفاق وآمالتان به روی جنایت ها وخیانت های این کشور خبیث در حق کشور وملت ایران بستید!تا کی می خواهید زانوی حقارت وخواری در مقابل استکبار بزنی که یه تابعیت بگیرید؟! چرا می خواهید با اندک دلار مزدوری حیثیت وآبروی ایران وایرانی به باد دهید؟!هرچند شرف وآبرو ندارید ولی ننگ ومرگتان باد استفراغ طلبان وطن فروش!
  • SE ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    21 1
    برجام و برجامیان ارزش پول ملی را به قهقرا کشاندند سفره مردم را خالی کردند سمباده روح و روان مردم شده اند
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    13 1
    برجام از فروپاشی ایران جلوگیری کرد؟!!! اونوقت که برجام امضا شد دلار 3400 تومن بود پراید 21 میلیون. حالا دلار 20 هزارتومنه پراید 70 میلیون!!! خدا وکیلی کدومش به فروپاشی نزدیکتره؟!!!
  • SG ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    12 1
    کلا برجامیان همه چر رو سروته می بینن!
  • Icm IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 6
    البته گرفتن امضاه آمریکایی مهم بوده وداستان تمام شده است و همه دنیا هم بداند که پیمان شکنی آمریکا را بی پاسخ نگذاشتیم.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    4 2
    من که بی بی سی و سعودی اینترنشال رو به رسانه های اصلاح طلب ترجیح میدم.
  • . IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    7 2
    يک اسکلت را در لباس عروس تصور کنيد !!!!!! کاري که روزنامه شرق ميخواهد با اسکلت برجام انجام دهد.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    5 0
    برجام جلو سقوط وفروپاشی اقتصاد ایران رو گرفت؟؟؟؟؟؟ از رونمیرن این پلشتهای خواب نما بابا بسه برجام مرده الفاتحه زندگی مردم رو از ریشه نابود کرد همین خرجام به هرقیمتی حتی با نابودی ملت میخوان بگن خرجام خوبه آره جون عمه تون خوب تفاضل قیمت انواع ارز واجناس وتعداد تحریمها رو قبل وبعد از برجام ببینید وقضاوت کنید
  • محمد IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    6 0
    کسی که به برجام تن داده معلومه که نه امریکاونه اروپاونه معادلات بین المللی رامی شناخته دقیقا بهمین خاطر دربرجام به اندازه خرید یک پیکان هم وسواس بخرج نداده اند
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 0
    هر کی این حرفو زده خیلی خیلی ابلهه
  • علیرضا IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    4 1
    موسوی واقعا آدم بزرگی است چون قبل از بازکردن صندق های رای و شمارش آرا توانست تشخیص بدهد رئیس جمهور شده است.. با این پیشگویی ها حتما می توانست قیمت های نجومی را از قبل پیشگویی کند.
  • اینا IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    4 0
    خاک بر سر ان که در روز نامه ی اعتماد از ننگ نامه ی برجام چای دفاع میکند نهایت بلاهت و حماقت را نشان می دهد شاید هم نویسنده از عمال غرب است این روز نامه زبان شیطان است لعنت خداوند بر فتنه گران و افساد طلبان
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 0
    این برجامیون خاسر را با محصورین محشور فرمائید..
  • سيد IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    2 0
    اي لعنت به اون شيري كه خوردي از كدوم فروپاشي اقتصادي حرف ميزني؟ از دلار 7تومني كه الآن بيشتر از سه برابر شده؟ از يارانه 2دلاريو سكه 11تومني؟
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    2 0
    اصلاح طلبان منافق و خائن زائیده شده اند
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 0
    بر جام اتشی بود برجان ملت وهنوز هم ادامه دارد . ورفع حصر ازافراد فاسد فقط فساد را زاید میکند ولاغیر چرا که نفوذ این وطن فروشان در جهت ایجاد فساد وپشتیبانی از افراد فاسد در جهت تضعیف نظام خواهد بود . حصر یک رفتار اسلامی در شان نظام بود نه در شان خائنین انها باید اعام میشدنند.
  • احمد FR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    اگر اینها در حصر باشند اولین نتیجه را خود ایشان می برند حالا کروبی تو خانه چندین میلیاردی و بیکار نشسته کیف هم میکنه و همه چیز هم براش آماده است حالا مجبور است بیا بیرون و آرامش هشتادو اندی میلیون نفر را بهم بریزد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس