اخبار ویژه روزنامه ها

شیرزاد در پایان هفتمین سال دولت روحانی مدعی شده است: امروز در کشور نیاز مبرمی وجود دارد که مشخص شود چه نهادی مسئول تصمیم‌گیـری‌های کلان است اما متاسفانه در حال حاضر این‌گونه نیست.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

رادیو اسرائیل: همکاری چین با ایران بسیار خطرناک است

تارنمای رادیو پیام اسرائیل به نقل از یک کارشناس امور امنیتی نوشت: قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین، پیامدهای خطرناک نظامی دارد و امنیت منطقه را بهم می‌زند.

در حالی که رژیم صهیونیستی همکاری گسترده با چین دارد،‌ تارنمای مذکور نوشت: قرارداد ۲۵ ساله چین با رژیم ایران، ممکن است از نظر امنیت منطقه خاورمیانه و حتی اسرائیل بازتاب ویرانگری داشته باشد.

«رون بن ییشای»، تحلیلگر امور نظامی و امنیتی در این باره نوشت: این قرارداد، صرف‌نظر از جنبه‌های اقتصادی آن، که برای منافع ملی ایران فاجعه‌آمیز است(!) دارای خطرات سنگین امنیتی نیز برای دیگر کشورهای منطقه و از جمله اسرائیل می‌باشد.

او نوشت که در چارچوب این توافق، احتمال بسیار می‌رود که همکاری گسترده‌ای در زمینه نظامی بین دو کشور جریان یابد. چین، تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای دارد که اگر در اختیار سپاه پاسداران قرار دهد، قدرت نظامی رژیم ایران را به شدت بالا می‌برد و بر توان تهاجمی آن می‌افزاید.

همکاری‌های اطلاعاتی چین با رژیم ایران نیز ممکن است برای منطقه، و از جمله اسرائیل بسیار خطرناک باشد.

مرزبندی کنید! اصلاح‌طلبی و فتنه‌گری با هم قابل جمع نیست

دبیرکل حزب جمهوریت می‌گوید: باید فاصله بین اصلاح‌طلبان با بیت رهبری را کم کنیم.

رسول منتجب‌نیا که در گذشته قائم‌مقام حزب اعتماد ملی بود از این سمت در اثر برخی اختلافات استعفا داد، به خبرآنلاین گفته است: ما مشتاق هستیم که خدمت رهبری برسیم و درخواست مکرر کرده‌ایم و منتظر اجازه ایشان هستیم تا خدمتشان برسیم البته در جلسات عمومی ما را دعوت می‌کنند و ما شرکت می‌کنیم و فعلا قضیه کرونا جلسات را بهم زده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «این یک ضرورت است چون بالاخره ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون اساسی دارد و قانون اساسی هم رهبری تعیین کرده است و رهبری برای همه محترم است و باید به دستورات رهبری عمل شود. همه حق دارند که از رهبر انقلاب بهره بگیرند و رهبری هم همچون پدری مهربان بالای سر همه باشد؛ پس این یک ضرورت است و جامعه و قانون ما این انتظار را از ما دارد.»

او ادامه داد: «اما اینکه برای اصلاح‌طلبان چه نفعی دارد قطعا برای آنها نفع دارد، زمانی که اصلاح‌طلبان را منزوی و خارج از نظام و به‌عنوان اپوزیسیون فرض کنند و بگویند که اینها اصلا در نظام جایگاهی ندارند، خیلی بد است چون رفته‌رفته نیروهایشان تحلیل می‌رود و به دست فراموشی سپرده می‌شود. اصلاح‌طلبان همان‌طور که در بین مردم باید حضور فعال داشته باشند و درد مردم را احساس کنند و برای تسکین آن تلاش کنند باید با مسئولان هم در ارتباط باشند و این ارتباط متقابل باید بین اصلاح‌طلبان و مسئولان نظام وجود داشته باشد.»

منتجب‌نیا درباره دیدار یکی دو سال قبل برخی اصلاح‌طلبان با رهبر انقلاب از پیگیری این جلسات خبر داد. او درباره جلسات گفت‌وگوی ملی به خبرآنلاین گفت: «من جلسه نداشتم و آقای رهامی جلسه داشت، البته من و آقای رهامی یک جریانی را دنبال می‌کردیم که در ارتباط با رهبری و ایجاد اتصال و ارتباط از بین بردن فاصله‌ها بین اصلاح‌طلب‌ها و بیت رهبری بود که ما این نقش را تا حدی دنبال کردیم و با هم ملاقات داشتیم و پیگیری می‌کنیم.»

وی افزود: من معتقدم که ما در درون نظام باید با بیت رهبری ارتباط داشته باشیم و حتی باید با گروه‌های مختلف سیاسی مثل اصولگرایان و... ارتباط داشته باشیم.

به نوشته خبرآنلاین، منتجب‌نیا یک سال قبل هم گفته بود: «رهبری مانند پدری است که باید دستشان را بر روی سر همه مردم و طیف‌های سیاسی و افراد چه مسلمان و چه غیرمسلمان بکشند و هرکسی که در این کشور زندگی می‌کند باید تحت حمایت و تفقد ایشان باشد. اصلاح‌طلبان به‌عنوان جناحی ریشه‌دار و اصیل و گسترده باید با رهبری ارتباط داشته و تحت حمایت قرار بگیرند. این کار باید انجام شود. متاسفانه از سال ۸۸ به‌دلیل اتفاقاتی که افتاد ارتباط بین اصلاح‌طلبان و رهبری ضعیف شد و لازم بود این سد شکسته و ارتباط دوباره پیوند بخورد. البته خیلی‌ها در این باره تلاش کردند اما موفق نشدند ما تلاشی کردیم و این توفیق نصیب ما شد و اجازه دادند که یک دیدار خصوصی شکل بگیرد.»

منتجب‌نیا گفته بود: «رهبری اجازه دادند که نامه‌ها و مکاتباتی بنویسیم و همین که ایشان نامه‌های ما را بخوانند و مورد توجه قرار دهند حتی اگر جوابی هم دریافت نشود، کافی است و این یک امتیازی برای مجموعه اصلاح‌طلبان است.»

درباره اظهارات آقای منتجب‌نیا شایان ذکر است که تعریف اصلاح‌طلبی با آنچه از سوی برخی مدعیان اصلاح‌طلبی در دو دهه اخیر انجام شد، تناقضات جدی و غیرقابل جمع برقرار است و تا این تناقضات از سوی داعیه‌داران اصلاح‌طلبی برطرف نشود و با جریان معارضه با انقلاب و اسلام مرزبندی صریح انجام نگیرد، نمی‌توان ادعای اصلاح‌طلبی را از گردانندگان طیف مذکور پذیرفت.

در دولت مدعی اصلاحات پایه برخی ساختارشکنی‌ها و معارضه‌های نیابتی با اسلام  و انقلاب و ارزش‌ها گذاشته شد، سپس کار به آشوب تیرماه ۷۸ رسید و پس از انجام دور تازه‌ای از رادیکالیسم در مجلس ششم کلید خورد که مشخصا بارها مورد حمایت اسرائیل و آمریکا و انگلیس قرار گرفت. همزمان از وزیر و معاون وزیر دولت اصلاحات گرفته تا شماری از نمایندگان مجلس ششم و همکاران نشریات زنجیره‌ای، پس از فرار از کشور، نقاب اصلاح‌طلبی برداشتند و در کنار جریان معاند قرار گرفتند.

در این میان آشوب نیابتی ۸۸، برخی سران مجمع روحانیون و حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) رسما در کنار گروهک نهضت آزادی و سازمان منافقین، سلطنت‌طلبان، بهائیت و گروهک تروریستی ریگی قرار گرفتند و پایه‌گذار فتنه‌ای شدند که در متن آن دستور عبور از جمهوری اسلامی و «اصل نظام نشانه است» داده شده و سرانجام به رذالت روز عاشورا منتهی شد. در مقابل این جنایت‌ بی‌سابقه، میرحسین موسوی حرمت‌شکنان را «مردم خداجو» خواند اما باز هم از سوی برخی مدعیان اصلاح‌طلبی به اعتراض (در دفاع از ساحت امام حسین علیه‌السلام)

 بلند نشد.

اسلامیت و جمهوریت به تعبیر رهبر حکیم انقلاب، خط قرمز نظام است. بنابراین اگر کسانی می‌خواهند خود را ذیل نظام و انقلاب تعریف کنند، دست‌کم باید از آن جریان خیانت و جنایت اعلام برائت و انزجار کنند. آیا می‌شود نام حاضرین در یک طیف سیاسی را «از گوگوش تا سروش» بگذارند و آدم زنده و معتقدی در میان آنها نباشد که از چنین نامگذاری سیاسی اعلام برائت بکند؟ به نظر می‌رسد اولین گام اثبات همراهی با نظام و مردم، کنار گذاشتن رودربایستی با افراطیون مدعی اصلاحات و مرزبندی کامل با آنهاست.

جهانگیری به‌عنوان عضو دولت روحانی نمی‌تواند رای مردم را کسب کند

عضو شورای (منحله) سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: معاون اول رئیس‌جمهور می‌خواهد در انتخابات ۱۴۰۰ نامزد شود، اما موفقیت او در افکارعمومی لطمه خورده است.

علی صوفی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز گفت؛ هرچه نقش آقای واعظی در هماهنگی درون دولت پررنگ‌تر شد، بیشتر نقش آقای جهانگیری به حاشیه رفت. حالا شاید گاهی در مواقعی به طور مقطعی و موردی آقای جهانگیری کنار رئیس‌جمهور حضور پیدا می‌کند یا آقای روحانی به او مأموریتی می‌دهد. وی با بیان این‌که از همان روز نخست دولت دوم آقای روحانی مشخص بود که آقای جهانگیری در این دولت نقش تشریفاتی دارد، بیان کرد: اگر جایگاه دولت امروز نزد افکارعمومی تنزل پیدا کرده، برای آقای واعظی باید نقش بیشتری قائل بود تا آقای جهانگیری.

صوفی درباره احتمال جدایی جهانگیری از دولت حسن روحانی گفت: در یکی از روزنامه‌ها خواندم که آقای جهانگیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نامزد می‌شود. او که ۳ سال با این وضعیتش در دولت کنار آمده تا به هدفی بالاتر برسد، بعید می‌دانم در سال پایانی بخواهد از جایگاه معاون اولی کنار بکشد. مگر آنکه بخواهد راه خودش را کامل از دولت جدا و خودش را از اوضاع کنونی کشور مبری کند اما بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد.

صوفی درباره موقعیت اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اظهار کرد: آقای جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ صریح خود را کاندیدای جریان اصلاحات خواند اما به دلیل حضورش در دولت خیلی آسیب‌دیده است. او به هر حال معاون اول رئیس‌جمهور محسوب می‌شود و باید هزینه نارضایتی جامعه از دولت را بپردازد. البته آقای جهانگیری می‌تواند بگوید «به من برای کار در دولت دوم آقای روحانی میدان ندادند» یا هزار و یک دلیل و بهانه دیگر بتراشد اما نکته مهم آن است که چقدر این صحبت‌ها می‌تواند نگاه افکارعمومی را تغییر دهد. در مجموع معتقدم کسی که عضو دولت آقای روحانی باشد و امیدوار باشد که در انتخابات ریاست‌جمهوری رأی و اقبال مردم را به خود جلب کند تقریبا نشدنی

 است.

پنج راهکار عملیاتی برای ساماندهی آشفته بازار مسکن

وزیر اسبق راه و شهرسازی می‌گوید با راه‌حل‌های پنج‌گانه می‌توان آشفته‌بازار مسکن را به سامان رساند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در روزنامه فرهیختگان نوشت: موضوع مسکن فقط مربوط به قدرت خرید و اجاره مسکن توسط طبقه متوسط جامعه نیست و ده‌ها موضوع دیگر ازجمله اشتغال وابسته به رونق تولید مسکن است. بیش از ۱۵۶ رشته فعالیت اقتصادی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با بخش ساختمان در ارتباط هستند و لذا آن را لوکوموتیو رونق تولید و رشد اقتصاد می‌دانند. برای حل مشکل مسکن صرفا با تصمیم‌های بخشی و موردی و نسخه‌های مقطعی نمی‌توان توفیق بزرگی به‌دست آورد و لذا نیازمند دسته‌ای از اقدامات منسجم هستیم. برخی از این راهکارها از این قرار است:

تامین مالی و اصلاح نظام بانکی: ورود دولت به ساخت مسکن ارزان‌قیمت، نیازمند تامین مالی است. بی‌انضباطی مالی بانک‌ها و ورود غیرقانونی آنها به بنگاه‌داری در حوزه مسکن، یکی از آفت‌هایی است که تامین مالی طرح‌های تولید مسکن را با چالش مواجه کرده است. به‌صورت طبیعی ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان، اقساط تسهیلات طرح مسکن مهر بازگشت پیدا می‌کند و اگر همین مبلغ درخدمت ساخت مسکن جدید قرار می‌گرفت بخش قابل توجهی از مشکل مسکن حل می‌شد. مع‌الاسف این اتفاق نیفتاده است و این مبالغ در جای دیگری هزینه شده است. از دیگرسو، بانک‌ها باید ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص می‌دادند، اما عملکرد آنها در سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که این هدف، کمتر از ۷ درصد تحقق داشته است.

 ایده تجمیع همه منابع مالی حوزه مسکن اعم از بودجه عمومی سالانه دولت برای بخش مسکن، درآمدهای مالیات‌های حوزه مسکن و زمین و مستغلات، اقساط بازگشتی مسکن مهر و صندوق پس‌انداز مسکن یکم در هر سال و... در قالب یک صندوق می‌تواند به این مهم کمک کند.

کاهش هزینه‌های ساخت مسکن: باید در یک اقدام ملی، بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن که مربوط به دولت و دستگاه‌های عمومی است را کاهش داد. در این بخش، می‌توان بخشی از هزینه‌ها از قبیل صدور پروانه ساخت، تعرفه بیمه تامین اجتماعی پروژه‌ها، نظام مهندسی، انشعابات برق، گاز و تلفن را در طرح‌های بزرگ ساخت مسکن به حداقل رساند و هزینه تمام شده را کاهش داد.

تامین زمین: آنچه بیش از هر چیز دیگری آرزوی خانه‌دار شدن خانواده‌ها را دور از دسترس می‌کند، قیمت بالای زمین است. حذف و کاهش قیمت زمین می‌تواند گامی بزرگ در حل مشکل مسکن باشد تا مسکن از یک کالای سرمایه‌ای تبدیل به یک نیاز عادی برای سکونت شده و هر فردی با تامین هزینه‌های ساخت‌وساز صاحب خانه شود.

اخراج دلالان از حوزه مسکن: قوانین و سیاست‌های اقتصادی ما باید به‌گونه‌ای باشد که حوزه مسکن را برای دلالان و سودجویان به‌لحاظ صرفه اقتصادی، ناامن کند و تنها در این صورت است که با قطع دست دلالان و محتکران از حوزه مسکن می‌توان به ثبات دست یافت. اخذ مالیات از خانه‌های خالی و زمین‌های بایر مسکونی در محدوده شهری، مالیات بر معاملات مکرر مسکن، مالیات عایدی سرمایه ناشی از خریدوفروش مسکن، مالیات بر خانه‌های لوکس و... بخشی از راهکارهای حذف سودجویان از بازار مسکن است.

 ایجاد سامانه‌های یکپارچه اطلاعاتی: بخشی از آنچه حوزه مسکن را نظارت‌ناپذیر کرده و از این رو عرصه را برای فعالیت‌های سوداگرایانه باز می‌کند، نبود شبکه واحد اطلاعاتی در کشور است. یکی از موانع اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در سال‌های گذشته، همین ضعف اطلاعاتی 

بوده است.

این همه در انتخابات دست و پا زدید حال می‌گویید دولت اختیارات ندارد؟!

طرف طعنه مهدی کروبی در مجلس ششم مدعی شد رئیس‌جمهور در ایران اختیار ندارد.

احمد شیرزاد همان کسی است که در نطق خود در مجلس ششم مدعی شد ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش دروغ گفته و دم خروس بیرون افتاده. در پی این سخنان، مهدی کروبی رئیس مجلس از وی به عنوان سخنگوی رادیو اسرائیل یاد کرد.

فردی با این سابقه سیاه، به روزنامه زنجیره‌ای آرمان گفته است: هرکسی که در شرایط فعلی رئیس‌جمهور شود در همین چارچوب مناسبات قدرت باید کار انجام بدهد کاری که مـی‌توانند انجام بدهند این است که مسئولیت کار دیگران را به عهده نگیرد و دولت روحانی از این جهت نمره پایینی ندارد به ‌نظر من اشتباه از ما است که فکر می‌کنیم رئیس جمهور اختیارات زیادی دارد و می‌تواند هر مشکلی را حل کند، البته روحانی کمتر به این بلا دچار شد اما رئیس دولت اصلاحات به این مخمصه دچار شد.

شیرزاد در پایان هفتمین سال دولت روحانی مدعی شده است: امروز در کشور نیاز مبرمی وجود دارد که مشخص شود چه نهادی مسئول تصمیم‌گیـری‌های کلان است اما متاسفانه در حال حاضر این‌گونه نیست. مدت زیادی اســت که از مردم مخفی می‌شود که مسئولیت برخی تصمیم‌گیری‌ها با چه نهادهایی است.

 دولت پنهان نه، اما قدرت پنهان قطعا در کشور وجود دارد و محافلی هستند که شدیدا روی تصمیم‌گیری‌های اساسی و سیاسی اثرگذار هستند و تصمیم‌گیری می‌کنند. 

این مهره سیاسی فاقد صداقت، توضیح نداده که اگر رئیس‌جمهور واقعاً فاقد اختیار است و افراطیون مدعی اصلاحات در دولت خاتمی، این نکته را درک کرده‌اند، چرا همین‌ها با حرص و ولع تمام در انتخابات ۸۴ و ۸۸ و ۹۲ و ۹۶ برای قبضه کردن دولت سر و دست شکستند و حتی کار را به آشوب‌افکنی کشاندند؟! آنها توضیح نمی‌دهند که اگر در دولت روحانی مجدداً به این فهم رسیدند، چرا در سال ۹۶ مجدداً وارد گود شدند و حتی گفتند «ما اصلاح‌طلبان، تضمین وعده‌های روحانی 

هستیم.»

به عبارت روشن به این قبیل منافقین مدعی اصلاح‌طلبی باید گفت شما اگر واقعاً باور داشتید دولت و رئیس‌جمهور ا ختیارات ندارند، غلط کردید در انتخابات به مردم وعده دادید.


 

ایران

حمله‌ توئیتری عراقی‌ها به سفیر انگلیس به خاطر اهانت به ظریف

خبر اول اینکه، پست توئیتری «استفان هیکی» سفیر انگلیس در بغداد در واکنش به اظهارات «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به بغداد، برایش دردسرساز شد. هیکی که به انتشار پست‌های آشپزی در عراق معروف است، در این پست گفته بود: «از اظهارات  ظریف که می‌خواهد عراقی قوی و باثبات ببیند، استقبال می‌کنم. در عین حال حملات موشکی وحشتناک به سفارت امریکا و دیپلمات‌های آن را یادآور می‌شویم و می‌گوییم که گام اصلی برای ایجاد عراقی قوی، پایان دادن به حمایت‌های خارجی از گروه‌های مسلح خارج از کنترل دولت و اجرای حاکمیت قانون در عراق است.» کاربران عراقی توئیتر در واکنش به این پست توئیتری هیکی در دخالت در امور کشورشان، ضمن انتقاد از او، هشتگ «سفیر_انگلیس_باید دهانش را ببندد» ایجاد کردند که ترند شد. کاربری با نام «ابومحمد العنزی» همزمانی شلیک موشک به سفارت امریکا و سفر ظریف به عراق را مشکوک دانست و نوشت که این اقدام از سوی گروه‌های تروریستی مرتبط با امریکا صورت گرفته است تا به دیدار ظریف با مقامات عراقی خدشه وارد کند و اینچنین القا شود که حمله به سفارت امریکا از سوی گروه‌های مقاومت نزدیک به ایران صورت گرفته است. علاوه بر آن برخی کاربران نیز خشم خود را با انتشار تصاویری از هیکی که او را به سکوت دعوت می‌کردند، نشان دادند.

داماد وزیر پیشین متواری شده

خبر دیگر اینکه، رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی از متواری شدن علی اشرف ریاحی از متهمان پرونده تخلفات در شرکت بازرگانی پتروشیمی خبر داد. به گزارش ایلنا،‌ قاضی مسعودی مقام، گفت: این متهم از مدیران شرکت بازرگانی پتروشیمی در دوره مدیرعاملی متهم رضا حمزه لو بوده که در نهمین جلسه دادگاه شرکت بازرگانی پتروشیمی، که ۱۰ اردیبهشت سال گذشته برگزار شد، دفاعیات خود را ارائه کرد.این متهم ممنوع الخروج بوده، برای برگزاری دهمین جلسه دادگاه به متهم ریاحی ابلاغ داده بودیم که مطلع شدیم متواری است.علی اشرف ریاحی داماد  محمد نعمت زاده از وزرای پیشین است.آن طور که در کیفرخواست آمده، علی اشرف ریاحی متهم به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق مال نامشروع است.باشگاه خبرنگاران هم مدعی شده که ریاحی همسرش زینب نعمت زاده را به همراه فرزندش روانه یک کشور خارجی کرده و خودش به دلیل ممنوع الخروجی در داخل کشور متواری شده است.

دستگیری جاعل مهر و اسناد دفتر رهبری

شنیدیم که،  جاعل مهر و اسناد رسمی دفتر رهبر معظم انقلاب دستگیر شد. ایسنا گزارش داد سربازان گمنام امام زمان(عج) در عملیاتی موفقیت‌آمیز جاعل مهر و اسناد رسمی دفتر رهبر معظم انقلاب را در شمال سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیر کردند.

آزادی یکی از اعضای جمعیت امام علی

دست آخر اینکه،  روابط عمومی جمعیت امام علی(ع) خبر داده که روز گذشته کتایون افرازه، یکی از اعضای این مؤسسه خیریه که اول تیرماه بازداشت شده بود، با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. این درحالی است که شارمین میمندی‌نژاد، مدیرعامل این جمعیت و مرتضی کی منش، از دیگر اعضا، همچنان در بازداشت به سر می‌برند. میزان وثیقه برای آزادی افرازه اعلام نشد.

آرمان

گاف محاسباتیِ نماینده تهران

اشتباه محاسباتی نماینده مردم تهران در مجلس خبرساز شده است. گفتنی است مجتبی رضاخواه در اقدامی عجیب در محاسبه درصد دچار اشتباه شده و در اظهاراتی که در حساب کاربری این نماینده در توئیتر منتشر شده بود وی ۲درصد ۲۹۰۰میلیارد تومان را به اشتباه ۶میلیارد دلار محاسبه کرده است.

ابتلای ۲۱۱ کادر درمانی یزد به کرونا

ابراهیم سلمانی مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد از ابتلای ۲۱۱ نفر از اعضای کادر درمان استان یزد به بیماری کوئید ۱۹ خبر داده و در این رابطه گفته است: متاسفانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان یزد تا روز سه‌شنبه این تعداد از همکاران ما به این بیماری مبتلا شده که به تفکیک ۱۸۷ پرستار، ۳۶ پزشک و متخصص، ۸ نفر پرسنل آزمایشگاه و رادیولوژی، ۹ نفر ماما، ۱۲ نفر نیروی خدماتی و ۲۲ نفر پرسنل پشتیبانی هستند.

کشف اشیای عتیقه در تاکستان

فرمانده انتظامی تاکستان از کشف اشیای عتیقه مربوط به دوران باستان در بخش «اسفرورین» این شهرستان خبر داده است. سرهنگ کوروش عزیزی در این باره خاطرنشان کرد: مأموران پس از تحقیقات پلیسی و احراز فعالیت این شخص در امر اشیای زیرخاکی، او را دستگیر و در بازرسی از منزل وی تعدادی اشیای ‌عتیقه مربوط به دوران باستان کشف کرده‌اند. این در حالی است که متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شده است.

احضار سفیرایران‌ در کره جنوبی

روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای در واکنش به خبر خبرگزاری رسمی کره جنوبی، یونهاپ، در مورد احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول این اقدام را خبری غیرحرفه‌ای و بی اساس عنوان کرده است. این در حالی است که در ادامه این اطلاعیه آمده است: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به وزارت خارجه محل احضار نشده، بلکه دعوت شده است. گفتنی استروابط عمومی وزارت امور خارجه درباره دارائی‌های ایران در کره جنوبی تاکید کرده است: پیگیری همه‌جانبه بر اساس دستور رئیس‌جمهوری محترم در دستور کار قرار دارد.

تأیید حکم بانکدار ترکیه‌ای

دادگاهی در آمریکا درخواست تجدیدنظر بانکدار ترکیه‌ای را که به بهانه نقض تحریم‌های ایران بازداشت و زندانی شده بود، رد کرده است. این در حالی است که این دادگاه درخواست تجدیدنظر «مهمت هاکان آتیلا»، یکی از معاونان مدیر اجرایی «هالک بانک ترکیه» را در پرونده نقض ادعایی تحریم‌ها علیه ایران رد کرده و مدعی منصفانه بودن حکم صادره علیه او شده است. دادگاه استیناف منطقه منهتن نیویورک در این باره اعلام کرد که مهمت هاکان پس از آنکه در سال ۲۰۱۷ بازداشت شده، به طور عادلانه‌ای محاکمه شده است. وی که به اتهام معاونت در دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران در مارس ۲۰۱۷ در آمریکا بازداشت شده بود، تیرماه سال گذشته پس از گذراندن اغلب دوران محکومیت ۳۲ ماهه خود از زندانی در آمریکا آزاد شده و به ترکیه بازگشته است.

دلیل خشم گل‌محمدی

سوال بسیاری این است که چرا یحیی گل‌محمدی این روزها خشنود نیست؟ شنیده‌ها حاکی از این است که کارگزار جدید باشگاه پرسپولیس بعد از عقد قرارداد متعهد شده بود تا برای فصل آینده و به خصوص تقویت تیم برای لیگ قهرمانان آسیا هزینه خواهد کرد تا باشگاه بتواند بازیکنان مدنظر کادرفنی را جذب کند. این در حالی است که حتی گفته می‌شد یحیی لیست مورد نظر خود را هم به باشگاه داده و قرار بوده است مذاکرات این باشگاه خیلی زود با بازیکنان مدنظر او انجام شود، اما بعد از دو پرداخت ابتدایی این کارگزار اعلام کرده است که بیشتر از قرارداد پول پرداخت کرده و فعلاً واریزی جدیدی نخواهد داشت.

کاهش نقش جامعه روحانیت مبارز

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص کاهش نقش جامعه روحانیت مبارز گفت: در سال‌های اخیر نقش جامعه روحانیت مبارز کمرنگ شده است و مثل گذشته در مسائل نقش‌آفرینی ندارد. این در حالی است که در واقع خود اعضای جامعه باید برای اثرآفرینی تلاش کنند؛ یعنی چنین نیست که دیگران بیایند و جامعه روحانیت را به تشکلی تاثیرگذار تبدیل کنند. بر این اساس همین کمرنگ شدن باعث شده است در انتخابات اسفندماه گذشته در مناسبات انتخاباتی اصولگرایان فقط نقشی مشاوره‌ای داشته باشیم و دیگر به مانند انتخابات‌های پیش نتوانیم نقشی موثر ایفا کنیم. این در شرایطی است که ‌روحانیت در نظام اسلامی جایگاهی فاخر و تاثیرگذار دارد.

اخطار شهرداری سرپل‌ذهاب

اولتیماتوم شهرداری دردی بر دردهای بی‌شمار آنها شده است. گفتنی است شهرداری هشدار داده است که کانکس‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند و ساکنان این اتاقک‌ها باید هرچه زودتر خودشان آنجا را تخلیه کنند. شهردار سرپل‌ذهاب در این باره اظهار کرد: از یک سو برپایی کانکس و چادر در محدوده قانونی شهرها ممنوع است. از سوی دیگر این امر باعث سلب آسایش مجاورین شده و اعتراض آنان را به همراه داشته است. صابر حیدری در ادامه سخنانش در این باره افزود: به موجب این اخطار لازم است ظرف مدت ۴۸ ساعت، ساکنان نسبت به انتقال کانکس و چادر به خارج از محدوده شهر اقدام کنند؛ در غیر این صورت برابر مقررات اقدام خواهد شد.

ادعای کذب رائفی‌پور درباره حجاریان

سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری در مورد ادعای کذب رائفی‌پور درباره حجاریان گفت: نسبت دروغ دادن نشر اکاذیب است و تا ۲ سال حبس دارد. این در حالی است که وی با بیان اینکه آقای رائفی‌پور باید به روانپزشک مراجعه کند، ایشان مشکل روانی دارد ادامه داد: قطعا چنین چیزی نیست. آقای حجاریان اصالتا کاشانی هستند و ما در کاشان یهودی نداریم. آقای حجاریان هیچ نسبتی با یهودیان ندارد. گفتی است علی‌اکبر رائفی‌پور، تئوریسین اصولگرا در توئیتر خود ادعایی را درباره سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطرح کرده است.

«لواسانات» در صدر آمار زمین‌خواری

علی امراللهی‌مجد، رئیس اداره حقوقی سازمان حفاظت محیط‌زیست تهران ضمن بیان اینکه اداره منابع طبیعی متولی اراضی ملی است و آمار دقیق‌تری از میزان تصرفات عرصه‌های طبیعی دارد، اظهار کرد: بیشترین میزان تصرفات و پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری و کوه‌خواری در مناطق حفاظت شده استان تهران که تحت‌مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست هستند. این در حالی است که این موارد در محدوده‌ای از پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار و بیشتر در بخش لواسانات اتفاق می‌افتد.

۶ دهک زیر خط فقر رفته‌اند

رئیس اتاق بازرگانی تهران در مورد شش دهک کشورمان گفت: با فقری که هر روز بیشتر می‌شود اکنون ۶ دهک جامعه زیر خط فقر قرار گرفته‌اند، بنابراین نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم. گفتنی است طبق اعلام بانک جهانی رشد اقتصادی در سال جاری منفی ۳/۵ است و در پایان سال ۹۹ به منفی ۱۷ درصد می‌رسد؛ این در حالی است که اقتصاد کشور کوچک‌تر می‌شود. اکنون شاخص بورس ۳۶۹، سکه ۷ برابر، دلار ۲/۵ برابر، مسکن ۳/۳ برابر افزایش قیمت داشته‌اندو در این رابطه با توجه به حباب موجود در بازار هر لحظه امکان جابه‌جایی این ارقام وجود دارد، بنابراین ضرورت دارد که به حجم نقدینگی و کسری بودجه توجه شود در غیر این صورت با ابرتورم مواجه می‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    18 0
    دستتون درد نکنه. زحمت کشیدید که مارو فرستادید زبر خط فقر
    • حسن IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      14 0
      خواهش می کنم ، علی برکت الله
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    6 0
    و یکی از این دهکها که قابل تامل هست اساتید دانشگاه در گرایشهای غیر پزشکی است. دولت جناب روحانی در جهان رکورد زدی! تحصیلات و غیر تحصیلات علی السویه هست. ماجرای کنکور دکترا و کلاسهای دکترا بازار گرمی یه عده است که به فریب تحصیل و آینده درخشان جوانان را از کسب مهارت باز می دارند. کدام آینده؟ اگر قرار به کسب چهار پنج تومان باشد، جوان بهتر است شاگر مغازه باشد تا سالها وضع مالی خود را به خاطر تحصیل بی فرجام تخریب کند!!!!!
  • ماریه IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 14
    اصلاح طلب ها نه به قانون اساسی اعتقادی دارند نه به رهبری عیار اصلاح طلبها در فتنه 88 مشخص شد نسبت به رهبری و قانون
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    15 0
    همگی بفرمایین زیر خط فقر علی برکت الله ، عیب نداره به جاش خیلی برام قر دادین علی برکت الله
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    3 0
    تعجب میکنم مشرق که به ادعای خودش انقلابی است به استاد رائفی پور تهمت جریان گرایی میزند?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس