کد خبر 1097742
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
انتخابات سوریه

مشارکت پرشور نامزدها، رای دهندگان، ناظران و رسانه‌ها در انتخابات مجلس سوریه، موجب شده تا مسئولان این کشور، پس از جنگ در فکر بازسازی نهادها و تاسیسات و مقابله با قانون سزار و تحریم‌های اقتصادی باشند.

به گزارش مشرق، دیوارهای شهرها و استان‌های سوریه نوزدهم ژوئیه ۲۰۲۰ با عکس نامزدهای انتخاباتی تزیین شد و با به تصویر کشیدن حال و هوای پیش از جنگ، آثار جنگ را کم رنگ کرد. شهروندان کشوری که شاهد جنگ اقتصادی و محاصره و به صدا درآمدن زنگ هشدار ویروس کروناست برای رای دادن در خیابان‌ها تجمع کردند به گونه‌ای که دمشق پایتخت سوریه همزمان با رای دادن گسترده مردم شهرها و روستاها، به دوران اوج خود بازگشت و طرح تجزیه کشور را ناکام گذاشت. در این انتخابات که در ۷۲۷۷ مرکز انتخاباتی برگزار شد از ۱۶۵۶ نامزد ۲۵۰ نفر برای نمایندگی مجلس رای آوردند.

بیشتر بخوانید:

تمدید رأی‌گیری برای انتخابات پارلمانی سوریه

سوری‌ها با مشارکت پرشور انتخاباتی، پیام‌های زیادی ارسال کردند و دشمنان سوریه پس از افزایش پیروزی انتخاباتی به پیروزی‌های میدانی، سکوت اختیار کردند.

مفهوم سیاسی انتخابات مجلس سوریه که بخش مهمی از فعالیت‌های سیاسی داخلی این کشور است؛ از اهمیت بیشتری برخوردار شد، زیرا در سایه انبوه چالش‌ها از جمله مقابله با تروریسم اقتصادی امریکا پس از شکست تروریسم تکفیری نظامی رخ داد تا بار دیگر تاکیدی بر وحدت مردم سوریه و موضع گیری جدی آنان درباره استقلال در تصمیم گیری‌های سیاسی و سپس تبدیل این تحریم‌های اقتصادی به فرصتی برای وضع قوانینی برای توسعه و اصلاحات باشد.

گفتنی است انتخابات پارلمانی در بیشتر نظام‌های سیاسی؛ ابزاری اساسی برای صدور قوانین و توسعه و سازندگی و تولید طبقه‌ای سیاسی است که به قدرت‌های اجرایی متناسب با گرایشات مردم و دولت کمک می‌کند از اینرو علیرغم شرایط سیاسی، اقتصادی و بهداشتی پیچیده؛ برگزاری این انتخابات به شدت ضروری بود.

این انتخابات به ویژه برای مقابله با کشورهایی بود که قانون سزار را برای تضعیف سوریه و تعطیل کردن فعالیت‌های سیاسی و فروپاشی نهادهای قانون گذاری، اجرایی و قضایی آن، تحمیل کرده بودند.

پیروزی این انتخابات، بیانگر ضعف کشورهای حامی تروریسم تکفیری و اقتصادی است که مدعی حقوق بشر هستند، همان‌هایی که از افراطی‌ترین گروه‌هایی حمایت می‌کنند که از حریم انسانی عبورکرده و با جلوگیری از انتخاب قدرت اصلی سیاسی کشور و جلوگیری مردم ازامدن به پای صندوق‌های رای گیری مانند الحسکه و روستاهایش، قوانین بین المللی را نقض کردند.

همه در دمشق، پیروزی انتخابات را پیروزی دموکراتیک جدیدی برای فرماندهان سوریه می‌دانند که به پیروزی‌های آنان در چندین جبهه از جمله نظامی، امنیتی و سیاسی افزوده شده و تاکیدی بر چشم انداز مردم به آزاد و مستقل بودن سوریه است.

برگزاری موفقیت امیز انتخابات دمشق، در آنِ واحد پیام‌هایی را با خود داشت و آن اینکه دولت سوریه قدرتمند است و همه پرونده‌ها را براساس ترتیبی مشخص و طرحی واضح برای تکمیل پیروزی‌های سیاسی و نظامی، اولویت بندی کرده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس