نورد استریم 2

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب اصلاحیه‌ای در مورد قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا، به اعمال تحریم‌ها علیه شرکت‌های همکار با پروژه نورد استریم ۲ چراغ سبز نشان داد.

به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه رسمی توئیتر خود به اعمال تحریم‌هایی علیه شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم ۲» چراغ سبز نشان داده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا، اصلاحیه‌ای در مورد قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا به تصویب رسانده و مقرر کرده که تحریم‌های جدیدی را علیه این شرکت‌ها اعمال کند.

در پیام توئیتری این نهاد آمریکایی آمده است: مجلس نمایندگان، اصلاحیه سیزدهم نماینده «روبن گالگو» [از ایالت آریزونا] را به تصویب رسانده است. (این اصلاحیه شامل تحریم‌هایی مربوط به ساخت پروژه خط لوله نورد استریم ۲ است و آنها را تمدید می‌کند.)

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه این هفته از اعمال این تحریم‌ها از سوی آمریکا انتقاد کرد.

بورل در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نگران رشد روز افزون استفاده از تحریم و یا تهدید به استفاده از تحریم علیه شرکت‌های اروپایی از سوی آمریکا هستیم. این روند را می‌توان در مورد ایران، کوبا، دیوان کیفری بین المللی و به تازگی پروژه خط لوله نورد استریم ۲ و ترک استریم مشاهده کرد.

وی در این بیانیه همچنین افزود: اتحادیه اروپا به شدت مخالف توسل کشورهای دیگر به تحریم علیه شرکت‌های اروپایی است. اعمال فراسرزمینی تحریم‌ها از سوی آمریکا مغایر با قوانین بین المللی است. ما خواستار آن هستیم که سیاست‌های اروپا در این قاره تدوین شود نه اینکه کشوری دیگر بخواهد ان را به ما تحمیل کند.

بیانیه بورل در حالی مطرح شد که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، پیش از آن، از تحریم‌ این شرکت‌ها، تحت «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» خبر داده بود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز این تحریم‌ها را رد کرده و آن را شکلی از «فشار سیاسی» دانسته که هدف آن «حفظ رقابت غیرمنصفانه» علیه مسکو  است.

اوایل ماه ژوئن امسال چند سناتور آمریکایی طرحی را برای تحریم‌ تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» ارائه کردند.

«تد کروز»، «جین شاهین» و «جان باروزو» از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه «تام کاتن» و «ران جانسون»، دو سناتور دیگر این مجلس، شانزدهم خرداد ماه طرحی را معرفی کردند که خواستار تحریم تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» است.

بر اساس این طرح تمام شرکت‌هایی که ارائه کننده گواهینامه، خدمات بیمه و تجهیزات بندرگاهی به پروژه نورد استریم۲ روسیه باشند تحریم خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس