کد خبر 1097551
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

 با توجه به تحقیقاتی که درخصوص پیشینه تابلو سازی در ایران انجام شده است، نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که این صنعت قدمت دیرینه‌ای در ایران دارد. بر همین اساس، از زمان شکل گیری اولین تمدن‌ها، تابلوها نیز به وجود آمدن. در ابتدا از تابلو، به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط میان انسان‌ها استفاده می شد، اما با گذشت زمان به یک ابزار تجاری مهم تبدیل شده است.

این تابلوها، اغلب به شکل لوح‌های سنگی و یا چوبی ساخته شده‌ است و نمایانگر هویت گذشتگان می باشد. در طول زمان تابلوهای چوبی از بین رفته‌اند، اما برخی از لوح های سنگی همچنان سالم مانده و در موزه‌های مختلفی در سراسر جهان نگهداری می شوند.

سیر تغییر و تحول تابلوها در ایران

در راستای کاوش های محققان، اطلاعات مفیدی از پیشینه تابلوسازی در ایران به دست آمده است. نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که استفاده از تابلو فقط به نصب بر سردرب عمارت‌ها و بناهای مهم منتهی نشده است. به مرور زمان گسترش جوامع بشری، نیازهای انسان را نیز دگرگون کرده، و این دگرگونی سبب به وجود آمدن مشاغل مختلف شده است.

برخی تاریخ شناسان بر این باورند که یکی از دلایل به وجود آمدن شهرهای بزرگ، بازارها، هستند. به همین دلیل با پیدایش بازارهای تجاری، تابلوسازی در ایران، وارد یک مرحله جدید شده است. هرچه بازارها گسترش یافته، مغازه های بیشتری ساخته شده است که، هر کدام به یک تابلو مغازه نیاز داشته‌اند.

عوامل مهم در پیدایش تابلو تبلیغاتی در ایران

در گذشته از زمانی که وسیله ای به نام تابلو، در حوزه کسب و کار حائز اهمیت شده است، تابلو سازی را به یک صنعت قدرتمند تبدیل کرده است. اشیا کشف شده از تمدن های پیشین نشان می دهد که، انسان هدف‌های متفاوتی از ساخت تابلو داشته است. یکی از این هدف ها معرفی نام مغازه بوده، اما یافته ها حاکی از آن است که یکی از اصلی ترین دلایل استفاده تابلو، دست یافتن به وسیله‌ای برای تبلیغات بوده است.

بررسی‌ها بیان می کند که بعد از تابلو مغازه، بازارها با پدیده‌ای به نام تابلو تبلیغاتی روبرو شده‌اند. عوامل مهم در پیدایش تابلو تبلیغاتی عبارت است از:

· نیاز به معرفی مغازه ها و کسب و کارهای تازه تأسیس

· نیاز به معرفی محصولات تولیدی به بازار هدف و سایر مردم

· نیاز به استفاده از ابزار تأثیرگذار در فضای بازار رقابتی

· نیاز به تبلیغات گسترده تر به منظور رونق بیشتر در کسب و کار

بررسی جایگاه طراحی، در تابلوسازی ایران

بررسی تابلوهای به جا مانده از سالیان دور نشان می دهد که طراحی تابلو، از گذشته تا به امروز موضوعی مهم و باارزش می باشد. لازم به ذکر است که طراحی یک نشانه به منظور زیبایی و تأثیرگذاری یک تابلو بر مخاطب، از گذشته مرسوم بوده است. این نشانه ها امروزه با عنوان لوگو شناخته می شوند.

در چند دهه اخیر طراحی، جایگاه ویژه‌ای در ایران به دست آورده است و طراحان ایرانی، مهارت زیادی در حوزه طراحی تابلو پیدا کرده‌اند. همین موضوع سبب ساخته شدن تابلوهای ارزشمندی در ایران شده است، تابلوهایی که در گوشه و کنار شهر قابل مشاهده هستند.

بررسی نقش تأثیرگذار جنس تابلو، در ایران

بررسی جایگاه تابلو سازی در ایران نشان می دهد که جنس تابلو، نقش مهمی در تبلیغات و جذب مشتری دارد. در چند دهه گذشته با رشد صنعت تابلوسازی، تابلوهای متنوعی وارد این حوزه شده است. ساختار متنوع تابلوها، انتخاب را برای خریداران، مشکل کرده است.

عوامل مهم در انتخاب جنس تابلو  عبارت است از:

· بررسی دقیق نوع هر شغل و کسب و کاری که به تابلو نیاز دارد

· بررسی محل نصب تابلو، و توجه به تابلو مغازه‌های اطراف

· توجه به ابعاد تابلو مورد نظر و سبک طراحی مد نظر مشتری

· شناخت دقیق مشتری و مخاطبین هر کسب و کار

قدرت تابلو چلنیوم در تابلوسازی

مطالعات میدانی از شهرهای مختلف در ایران نشان می دهد که، تابلو چلنیوم، بیشترین استفاده را در تابلو مغازه داشته است. تنها چند دهه از ورود این تابلو به بازار می گذرد، اما به سرعت در تمامی مشاغل نفوذ کرده و در حال حاضر به جایگاه قدرتمندی در اقتصاد، رسیده است.

محبوبیت این تابلو در بازارهای ایران، نشأت گرفته از سازگاری مناسبی است که با محیط پیرامون خود دارد. تابلو طراحی شده به صورت چلنیوم بر روی هر نوع زمینه‌ای قابل نصب است و در صورت امکان به صورت مستقل بر روی نمای مغازه نیز نصب می شود.

بررسی تأثیر تابلو لایت باکس در کسب و کار

آزمون و خطاها در صنعت تابلو سازی به مرحله‌ای رسیده که ثابت کرده است، لایت باکس در حوزه کسب و کار، تابلویی تأثیرگذار بر مخاطبان است. جذابیت بصری، مهمترین عامل در جذب مشتری می‌باشد. ساختار تابلو لایت باکس سبب شده، تا تبلیغ محصولات و مشاغل، با جذابیت خاصی به نمایش گذاشته شود.

شواهد نشان می دهد که استفاده از این تابلو، باعث رونق مشاغل و افزایش فروش کالاها شده است. کیفیت ساخت لایت باکس، میزان تأثیرگذاری این تابلو را در عرصه تبلیغات تعیین می کند.

آینده صنعت تابلو سازی در ایران

این صنعت در طی سالیان متمادی، به جایگاه خوبی در کشور دست یافته است. اما آینده آن رابطه مستقیم با پیشرفت کسب وکارها دارد. چگونگی طراحی و ساخت تابلوها با سرعت زیادی در حال تغییر و تحول است. در آینده تابلوهای جدیدتری وارد بازار ایران می شود. مادامی که چرخه‌ی حیات کسب و کارها برقرار باشد، این صنعت با قدرت، به راه خود ادامه خواهد داد.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس