تحريرالشام.jpg

در حالی که نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت برای آغاز عملیات در شمال غرب سوریه آماده می شوند، دولت ترکیه با سرکوب گروهک های تروریستی مخالف خود تلاش می کند توافق آتش بس را نجات دهد.

به گزارش مشرق، از شمال غرب سوریه خبر می رسد، تمامی یگان های مستقر در نزدیکی خطوط تماس با مناطق در اشغال گروهک های تروریستی در مناطق جنوبی بزرگراه M۴ (مرکز و غرب استان ادلب، شمال غرب استان حماه و شمال شرق استان لاذقیه) در انتظار شروع فرمان عملیات هستند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای ارتش و رزمندگان دفاع ملی سوریه به همراه نیروهای تیپ فدائیان قدس و سایر رزمندگان جبهه مقاومت در این محورها مستقر شده اند و آماده برای انجام عملیات در مناطق جنوبی بزرگراه M۴ هستند.

این منبع میدانی که تحولات را از نزدیک در شمال غرب سوریه دنبال می کند گفت: اگر عملیات علیه گروهک های تروریستی شروع شود پاسخی به نقض مکرر توافق آتش بس است و پاکسازی مناطق «جبل زاویه، جسرالشغور، جبل اربعین، سرمین، اریحا و...» در مرکز و غرب استان ادلب در دستور کار قرار می گیرد.

وی با بیان این که آزادسازی دشت الغاب (القاهره، عنکاوی، منصوره، تل واسط، قسطون، حمیدیه، زیاره و...) در شمال غرب استان حماه بخش دیگری از این عملیات است، افزود: پاکسازی مناطق «کبانی، زیتونه، سللور، السحاقین و...» در شمال شرق استان لاذقیه در اولویت است.

به گزارش مشرق، اگر این عملیات در حدفاصل شهر سراقب در جنوب شرق استان ادلب تا مناطق شمال شرقی استان لاذقیه با موفقیت به اتمام برسد، امنیت مناطق جنوبی و شمالی بزرگراه مهم و راهبردی M۴ به طور کامل تامین می شود و گروهک های تروریستی دیگر نمی توانند این مسیر راهبردی را قطع و ناامن کنند؛ اواخر سال گذشته پس از برقراری دوباره آتش بس ترکیه وعده داد تردد در این بزرگراه عادی می شود اما تروریست ها با حملات متوالی مانع شدند و هفته گذشته نیز بار دیگر به گشت مشترک ترکیه و روسیه در این مسیر حمله کردند.

همزمان با آمادگی نیروهای سوری و مقاومت برای آغاز عملیات تامین امنیت بزرگراه M۴، ارتش ترکیه به حمایت از گروهک های تروریستی در مناطق اشغالی شمال غرب سوریه ادامه می دهد و در روزهای گذشته تجهیزات جدید نظامی را برای آنان ارسال کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش ترکیه تجهیزات جدید نظامی را از گذرگاه مرزی «کفرلوسین» در شمال غرب استان ادلب وارد مناطق اشغالی کردند؛ تجهیزات اهدایی آنکارا در نهایت به مقر گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب انتقال داده شد.

به گفته منابع میدانی، هدف نخست و اصلی ترکیه از اعزام نیروهای جدید و انتقال تجهیزات نظامی به مناطق اشغالی در استان ادلب، تقویت گروهک های تروریستی است تا بتوانند در عملیات احتمالی نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت دوام بیاورند.

به گزارش مشرق، هدف دیگر آنکارا از اعزام کاروان های نظامی، سرکوب گروهک های تروریستی مخالف توافق آتش بس و در مجموع یک پارچه کردن مناطق اشغالی شمال غرب سوریه و تسلط کامل بر این نقاط است.

در ماه ها و هفته های گذشته دولت ترکیه تلاش کرده گروهک تروریستی هیات تحریر الشام را بر تمامی مناطق اشغالی مسلط کند و گروهک تروریستی «حراس الدین» که مخالف توافق آتش بس است را کنار بزند که تاکنون نتیجه ای نداده است.

در حال حاضر، درگیری های میدانی میان گروهک های تروریستی هیات تحریر الشام و حراس الدین که مستقیم و غیر مستقیم تحت فرمان گروه تروریستی القاعده هستند کاهش یافته است؛ این دو گروهک تروریستی از زمان تشکیل تا به امروز تحت فرمان القاعده هستند در گذشته با نام «جبهه النصره» و زیر یک پرچم مشترک در سوریه فعالیت می کردند اما اختلاف میان آنان تشدید و از یکدیگر جدا شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات دو هفته گذشته ترکیه و گروهک تروریستی هیات تحریر الشام علیه تروریست های چند ملیتی حراس الدین با انتقاد شدید گروه های اخوانی و القاعده مواجه شد و همین مسئله باعث شد آنکارا تغییر راهبرد دهد.

به گفته منابع میدانی، ترکیه در راهبرد جدید گروهک های تروریستی مخالف خود را نزدیک و وابسته به داعش دانسته و این به بهانه خوبی تبدیل شده تا بار دیگر با همراهی تروریست های هیات تحریر الشام حملات علیه آنان را از سر بگیرد؛ آنکارا با این انجام این حملات و سرکوب تروریست ها قصد دارد خود را به توافق آتش بس پایبند نشان دهد.

در همین راستا در روزهای گذشته گروهک تروریستی هیات تحریر الشام عملیاتی را در محور شهر «سرمین» در جنوب شرق شهر ادلب علیه تروریست های مخالف خود انجام داد و حملات را با وابسته بودن این عناصر به گروهک تروریستی داعش توجیه کرد.

دولت ترکیه در مجموع با هر شیوه ممکن تلاش می کند عزم خود را برای مقابله با گروهک های تروریستی مخالف توافق آتش بس نشان دهد و از شروع عملیات پاکسازی مناطق اشغالی شمال غرب سوریه جلوگیری کند به خصوص در زمانی که گروهک تروریستی «کتبته خطاب الشیشانی» که از تروریست های چند ملیتی تشکیل شده و نزدیک به گروهک تروریستی حراس الدین است هفته گذشته گشت مشترک نظامی ترکیه و روسیه را در بزرگراه M۴ (نزدیکی ورودی شهر اریجا در مرکز استان ادلب) هدف قرار داد؛ این گشت زنی ها براساس توافق آتش بس اواخر سال گذشته صورت می گیرد و در ماه های گذشته چندین بار با حملات تروریست ها ناتمام مانده اند.

به گزارش مشرق، حمله هفته گذشته به گشت مشترک نظامیان ترکیه و مسکو و ادامه این حملات می تواند حاوی این پیام باشد که ترکیه برخلاف ادعاهایش توانی برای کننرل بر مناطق اشغالی شمال غرب براساس توافق آتش بس ندارد و همین مسئله باعث خواهد شد وضعیت جبهه ها روشن شود و دمشق و متحدانش عملیات پاکسازی این مناطق را آغاز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 17
  • سرباز دولت اسلامی IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    63 82
    جمهوری اسلامی نابود است جبهه النصره نابود است دولت اسلامی پیروز است
    • علی خدایی IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      34 38
      نابود خودتی ایران مستحکم و مقاوم ایستاده توی احمق خودتو بفروش ولگرد
    • فرزند ایران IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      18 13
      همین رو کم داشتیم داعشی ها هم نظر میدن. جوری زمین خوردید که از کشتار رسیدید به نظر کشتار. دولت اسلامی به تاریخ پیوست
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      5 4
      ما هم نفهمیدیم شما. پانتورک حقوق بگیر میت در ایران هستی ..خخخخ... پانتورکیسم بارها از داعش وحشی برای جنایات و دسیسه های قومی اش بهره برده
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      1 0
      آخی داعشی فرهیخته نظر داده
  • فرزند ایران IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    42 46
    ترکیه در ادلب و سوریه چه می خواهد؟؟؟؟!!!!
    • سرباز IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      17 23
      هدف حمایت از اخوان المسلمینه خدا لعنت کنه این اخوانی ها رو که هر جا رفتن جنگ راه انداختن و پدر القاعده محسوب میشن چهره اسلام رو تو دنیا سیاه جلوه دادن
    • کارشناس IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      7 1
      ایران چه میخواهد؟
  • امیر IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    64 47
    شما فقط میگید میگیره میگیره ولی نمیتونه بگیره تازه تا سال بعد ترکیه میتونه تانک ملی خودشو تولید کنه و هرچقدر که میگذرد گرفتن ادلب سخت تر میشود تا پنج سال دیگه جنگنده نسل پنج ترکیه تولید میشه
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      23 53
      باش ترکیه اگه عرضه داشت واسه یه اس 400التماس نمیکرد
    • بهزاد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      18 6
      سپر دفاع هوایی برد بلند ترکیه با نام siper در حال توسعه هست تا سال 2023 آماده میشه. ترکیه باید این خلا زمانی رو پر می کرد چون هر لحظه امکان در گیری با سوریه و یونان وجود داره. روسیه با یک سوم قیمت پاتریوت حاضر شد s400 رو بفروشه پس کاملا منطقیه
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    49 74
    نابود کنید این عثمانی های متوهم و کثیف رو و از سوریه به خانه ی منحسوشون برشون گردونید. زنده باد رزمندگان اسلام.
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    21 17
    خلبانهای آمریکایی برخلاف چیزی که ادعا میکنند اصلا مهارت پروازی ندارندو مرتبا شاهد ناشی گری های آنها در نقاط مختلف دنیا هستیم
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    71 24
    میشه بگید از کدوم شکست حرف می زنید ادلب هنوز دست ترکیه است روسیه ایران سوریه حزب‌الله فاطمیون زینبیون پ ک ک و...باهم متحد شدن باز نتوانستند ادلب رو بگیرن
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      8 16
      ترک متوهم
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      14 44
      شکر نخور دیدیم اردوغان تو لیبی زایید
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      8 45
      لابد ترکیه دلش سوخت ۲۵۰۰کیلومتر مربع و بزرگراه ام۵ رو ازاد کرد
    • IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      7 61
      ایران و پ ک ک ! نه خیر بلکه اردوغان و تحریرالشام و داعش و النصره. هر وقت مواضع داعش بمبارون شده خردوغان تلفات داده
  • فردین IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    60 11
    پس میگفتین اخه اردوغان شکست خورده الان میگن نه نقشه برای فرار از شکست.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    24 71
    ترکیه چرا از تروریست های شمال سوریه حمایت می کنه چه سودی توش هست که اینقدر راحت مرزهایش را برای تروریست ها باز گذاشته انگار نه انگار مسلمونه که اسمش فقط مسلمونه در حالی که لا مسلون است
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      53 6
      کی گفته اونا تروریست هستند؟
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    27 33
    اردوغان = سلطان تروریست ها
  • علی خدایی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    4 9
    اردوقان بیش از سه چهار بار قول داده که گروه های تروریستی از با بعضی مردم عادی سوریه که به زور گرفته اند جدا سازی کند و به صورت مشترک بر علیه گروهک های تروریستی عملیات پاکسازی بشه نه که این وعده هایش را نکرد بر عکس همیشه بعد قول هایش به تروریستها سلاح مهمات و همکاری کرده که بر علیه دولت قانونی و حکومت سوریه و تازه گی ها خبری منتشر شده بود توسط خود گروهک های تروریستی مستقر در ترکیه و خود رسانه های نزدیک به حزب AKP اردوقان که قرار تروریستهای سوریه را به باکو بفرستد در مقابل ارمنستان که تدارکات این کارا توسط میت ترکیه و ننیرو های ترکیه آماده میشه . باید با دقت این مسایله را زیر نظر داشت در صورت همچین حماقتی نباید چشم پوشی کرد این یک خطر جدی است انتثال تروریستها به شمال
  • US ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    18 7
    از اول ادلب مال.سوریه نبود معاهده ننگین سور باعث جدایی ادلب شده بود ترکیه باید کرکوک وموصل واربیل باید پس بگیرد ..به نظر ترکیه هنوز قدرتمند نشده اما درمسیر قدرتمند شدن هست
  • صابر IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    6 49
    جندالله هم الغالبون .برادران شک نکنید جبهه مقاومت سوریه و عراق را کامل از شر تروریست های آمریکایی و تکفیری پاک سازی میکند .منتها یه مهلت داده که مردم مظلوم و غیر نظامی گرفتار در ادلب نجات پیدا کنند .ترکیه بزودی دچار گرفتاری های سیاسی داخلی میشود .و از طرفی باید با ارمنستان نیز درگیر شود .اگه ترکیه پلید منافق نبود الان با اسراییل در حال جنگ بودیم و آخر کار اسراییل و آل سعود بود .بفضل خدا خاورمیانه در تصرف نیرو های مقاومت هست .ایران منبع تغذیه نظامی و پشتیبانی لجستیکی هست .نگران نباشید .خداوند با ماست ولی ما باید مثل کورش کبیر به غیر نظامیان رحم کنیم تا خدا ما را کمک کند .به امید پاکسازی منطقه و ظهور امام زمان عج .عربستان در حال فروپاشی داخلی بر سر قدرت هست .آمریکا بره این کوچولوهای عرب منطقه خودشان میان زیر سایه مقاومت .بعدش نوبت تحریم کردن ما میشه دو ماه نفت نمیفروشیم که اروپا به ورشکستگی برسه .اسلام ناب محمدی برادری و پاکی و رفاه همه جا را میگیره .
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    7 49
    یک دست . چند هندوانه !؟؟ فرصت خوبیست . هر چه زودتر ادلب را پس بگیرند تا بعد برن سراغ بقیه منجمله آمریکائیها . تا مامن تروریست ها و حامیان شان. پاکسازی شود و دولت بتواند بر تمام سوریه اشراف داشته و تسلط داشته باشد و قرار نباشه حاصل دسترنج مردم و کشاورزان سوری را غارت گران ببرند و نصیب خود مردم سوریه نشود . این فقط یک قلمشه . دیگر نفتی که آمریکا از طریق ترکیه میبرد و تروزیستی که آرامش را هر وقت تونسته با انواع سلاح اهدائی غرب و ترکیه از مردم شهرهای هم جوار ادلب از جمله حلب بر هم زده . و برگشت آوارگان به منازل و سرزمین خود .و ...
  • علی US ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    9 64
    ترکیه و اردوغان تو باتلاق سوریه سوریه ماندند اما تو لیبی نه راه پیش داره نه پس چند فروند سوخو نسل ۵مصر از روسیه تحویل گرفته اینبار مصر پر ترکیه میچینه توهم عثمانگری ترکیه به باد داده
    • بهزاد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      37 10
      حفتر و بشار اسد در انتخابات آزاد هیچ شانسی ندارند پس اردوغان دقیقا پیروز نهایی این اتفاقات خواهد بود. مصر مقابل اسرائیل در دهه ۶۰ و در یمن در دهه هفتاد رسما زایید. عربها استعداد جنگ نوین رو ندارند.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    44 7
    تو ادلب تا ترکیه دخالت نکرده بود مردم بی گناه رو بمباران می کردید شما و ارباب پوتین. بعد وارد شدن ترکیه چرا نتونستید ادلب رو بگیرید؟؟؟!!! اگه شکست هست این آره شکست خورده!!!! خخخخ. کی بود میزد تو سرتون؟؟؟؟
    • فرزند ایران IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      7 20
      گیرم مردم رو بمباران می کردند. به ترکیه چه ربطی داره. مردم دوسته، مسلمان دوسته اسرائیل دم گوشش. تبل توخالی
    • بهزاد IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      22 4
      هدف وسیله رو توجیه نمیکنه! روزی که کشتار غیرنظامیان رو اغماض کنی یعنی در لشکر ابلیس قرار داری
  • علی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    1 13
    بهزاد جان قبایل لیبی از حفتر و مصر حمایت کرده جنگ مصر هم با پول امارات و عربستان است فعلا مصر دلیلی برای دخالت مستقیم نمی بیند اما پشتیبانی هوایی و لجستیکی انجام میدهد
    • بهزاد AM ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      5 6
      ۷۰% مردم لیبی در مناطق تحت حاکمیت دولت وفاق هستند. مناطقی که تحت تصرف حفتر هست تراکم بسیار کمی داره بنابراین مصر و حفترشانسی در انتخابات ندارن و وارد یک بازی از پیش باخته شده اند. وقتی انسان سنگدل میشه خدا بصیرت انسان رو میبنده و انسان اشتباهات کودکانه ای انجام میده! به رفتار عصر جاهلیت مصر نگاه کن! آخه رئیس قبایل چه صیغه ای هست کاملا یه رفتار سطح پایین از طرف مصر بود. مصر نشون داد بهیچ عنوان در کلاس ترکیه و ایران نیست.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    10 3
    مگه سوریه و متحدانش توافق آتش بس امضا نکردند.؟این دیگه چه جورشه به قول و قرار خودت هم پایبند نباشی؟
  • جنگ IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    7 6
    ترکیه تمام جنگ هارو میبازه
    • بهزاد AM ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      5 8
      ترکیه تا بحال هیچ جنگی رو نباخته و انشالله تا زمان تحویل پرچم ماه و ستاره به امام زمان در هیچ نبردی شکست نخواهد خورد.
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      4 4
      بهتره به سال ھای گذشته نگاه کنی وببینی ایرانی که حتی یک اپسیلون مرز مشترک با سوریه نداره چگونه ورقی که در اون کاخ ریاست جمهوری سوریه داشت سقوط میکرد را برگردوند والان به کجا رسیده.و به خاطر داشته باش ایران را با کشوری که در اون امریکا پایگاه دارد و با رژیم صھیونیستی ارتباط دارد ھیچ وقت مقایسه نکنی. املقرای اسلام اکنون ایران است ولاغیر.
    • بهزاد AM ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      7 5
      اگر روسیه بخاطر پایگاه نظامی لاذقیه پشت سر بشار نمی ایستاد ایران هیچ کاری نمی توانست بکند! قوانین حقوق بین الملل که توسط فاتحان جنگ جهانی دوم نوشته اند در هر حال حکومت بشار اسد که با سلاح شیمیایی غیر نظامیان رو قتل عام کرد،رو تایید می کنه و روسیه که دارای سلاح هسته ای است با تکیه بر اون قوانین در سوریه حضور داره و دست و بال ترکیه بسته است. باید منتظر انتخابات آزاد سوریه در سال آینده موند که بشار هیچ شانسی نداره. ایران و روسیه اخراج میشن و بشار و دار و دسته اش هم محاکمه و اعدام
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      1 0
      روسیه سال ۲۰۱۵ وارد سوریه شد۳-۴سال قبلش رو کی جلو ۱۲۰تا کشور ایستاد و سردار مقاومت بشار اسد رو حفظ کرد یادت باشه نتیجه رو نیروی زمینی تعیین میکنه .روسیه کجا نیرو زمینی وارد کرد که نبرد کنه ؟ عربستان رو ببین تنها هنرش بمباران مناطق غیر نظامیه ولی کی داره دائم پیشروی میکنه؟ انصارالله یا ائتلاف؟
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    8 8
    پوتین دنبال جنگ با ترکیه نیست، اینقدر دل تون رو صابون نزنيد.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      0 0
      متاسفانه مشکل اصلی روسیه هستش.اگر جلوی نیروهای بشار اسد رانمیگرفت بخاطر نگه داشتن ترکیه وسیاستهاش در ناتو خیلی وقت پیش ادلب آزاد وترکیه گورشو گم میکرد.
  • محمد US ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 0
    نظرمن اینه که درهیچ جای جهان بخصوص ایران عزیزمان جنگ نشه ایران کشوراست که انشالله هیچ وقت درهیچ چیزی نبازه وهمیشه موفق باشه ترکیه به شماهاچه ربطی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس