کد خبر 1097215
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
سپاهان چطور از قهرمانی دور شد؟

با نزدیک شدن به پایان فصل شایعات جدایی قلعه نویی از سپاهان بیشتر از قبل شنیده می شود. سپاهان قهرمانی در لیگ را از دست داد و حالا جام حذفی و لیگ قهرمانان را در پیش دارد.

به گزارش مشرق، فصل گذشته که به پایان رسید، سپاهان جایگاه دوم را به دست آورده بود، آن هم فقط با سه اختلاف امتیاز نسبت به پرسپولیس. البته شکست برابر پرسپولیس در جام حذفی انتهای فصل را کمی برای زردپوشان تلخ کرد اما بعد از چند سال دوباره یکی از قدرت های فوتبال ایران به اوج برگشته بود و این خبر خوبی برای مسئولان این باشگاه و هوادارانش بود.

شروع فصل جدید

سپاهان نفرات اصلی اش را حفظ و بازیکنان خوبی هم جذب کرد. تمرینات خوبی را در داخل و خارج از ایران انجام داد تا برای شرکت در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا آماده شود. قلعه نویی به خوبی می دانست برای فصل جدید باید چیزی بیشتر از رتبه دوم لیگ برتر به دست بیاورد. سپاهان فصل را خوب شروع کرد و تا مدت ها نه شکست خورد و نه حتی گلی وارد دروازه اش شد. آنها تازه در نهمین بازی شان در لیگ آن هم روی یک ضربه پنالتی که به گواه کارشناسان اشتباه بود، دروازه شان باز شد. آنها در نیم فصل اولین شکستی نخوردند و انتظار می رفت به همین روند ادامه دهند.

پیشنهاد تیم ملی

قبل از شروع مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و در حالی که سپاهان روزهای خوبی را در لیگ پشست سر می گذاشت، از فدراسیون خبر رسید که قلعه نویی یکی از گزینه های فدراسیون برای هدایت تیم ملی است؛ خبری که با وجود قرارداد قلعه نویی با سپاهان کمی عجیب به نظر می رسید. با این حال خود قلعه نویی در مصاحبه ای این موضوع را تایید کرد. کاملا مشخص بود که سرمربی پیشین تیم ملی علاقه دارد دوباره هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد اما نمی خواست با این کار در برابر هواداران سپاهان قرار بگیرد. او در همه مصاحبه هایش می گفت که مسئولان سپاهان باید درباره ماندن یا رفتنش تصمیم بگیرند. در حالی که همه منتظر شنیدن خبر بازگشت قلعه نویی به تیم ملی بودند، ۱۵ بهمن ماه  مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه صراحتا با جدایی او و رفتنش به تیم ملی مخالفت کرد.

بازی جنجالی با پرسپولیس

خیلی ها معتقدند یکی از اصلی ترین دلایل دور شدن سپاهان از قهرمانی، مسابقه این تیم با پرسپولیس است که با رای کمیته انضباطی به نفع پرسپولیس مختومه شد. در آن مسابقه که اسفند ماه سال قبل و پیش از تعطیلی مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار شد، پرسپولیسی ها برای شرکت در مسابقه به ورزشگاه نقش جهان رفتند اما خبری از کاروان سپاهان نبود. آن ها زمانی به ورزشگاه رسیدند که ناظر داوری و مسابقه تصمیم گرفتند بازی را لغو و پرونده را به کمیته انضباطی بفرستند که در نهایت با رای کمیته انضباطی و تایید آن در کمیته استیناف پرسپولیس برنده آن بازی اعلام شد. قبل از آن بازی فاصله دو تیم ۷ امتیاز بود و سپاهان این شانس را داشت که با برد این فاصله را به ۴ کاهش دهد اما با این اتفاق فاصله به ۱۰ امتیاز رسید.

شایعه جدایی

بعد از  شروع مجدد مسابقات سپاهان بازی اول را برابر گل گهر با پیروزی پشت سر گذاشت اما در سه بازی بعدی دو بار مساوی کرد و برابر تراکتور هم شکست خورد. نتایجی که حتی جایگاه دوم این تیم را هم به خطر انداخت. در همین روزها شایعات جدایی قلعه نویی در پایان فصل بیشتر از قبل شنیده شد. از طرفی مسئولان سپاهان قرارداد بعضی از بازیکنان این تیم را از جمله امید نورافکن تمدید کردند. برخی می گویند این کار باشگاه و همچنین مخالفت با رفتن قلعه نویی به تیم ملی باعث شده تا او به نوعی با سپاهانی ها به مشکل بخورد و حتما بازی نکردن امید نورافکن در هفته های اخیر را هم به بحث تمدید قراردادش ارتباط بدهند.

دودستگی میان هواداران سپاهان

هر چند به نظر نمی رسد قلعه نویی اعتبارش را به خاطر این موضوع به همین راحتی خدشه دار کند اما با پایان فصل قرارداد او با سپاهان به اتمام می رسد و جدایی محتمل ترین گزینه ایست که می شود برای او و سپاهان در نظر گرفت. هر چند علی پزشک، سخنگوی باشگاه در آخرین مصاحبه اش گفت که قلعه نویی تمام تمرکزش روی سپاهان است.

با این حال فضای اصفهان مانند شروع فصل برای قلعه نویی مثبت نیست و برخی از روزنامه های این شهر مستقیما از او انتقاد می کنند. همچنین در فضای مجازی هم میان هواداران سپاهان دو دستگی ایجاد شده و عده ای از قلعه نویی حمایت و عده ای دیگر او را مقصر ناکامی این فصل می دانند. آن ها بعضی از خریدهای قلعه نویی از جمله محسن مسلمان و ابراهیمی و همچنین تصمیمش را برای بازی ندادن به بازیکنانی نظیر رسول نویدکیا و رضا میرزایی زیر سوال می برند. از محرم نوید کیا به عنوان جدی ترین گزینه جانشینی قلعه نویی یاد می شود. باید دید تا پایان فصل چه اتفاقاتی برای سپاهان و قلعه نویی رخ می دهد. آن ها هنوز جام حذفی، رقابت برای کسب سهمیه و لیگ قهرمانان آسیا را در پیش دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    12 1
    با تدبیری مدیرعامل وقت و کادر فنی در عدم بازی برگشت مقابل پرسپولیس دارای مصدوم و محروم، گند زدند به همه چیز..... فکر می کردند کرونا یک هفته اومده و میره
  • lمحمد IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    2 0
    همان بازی که مقابل پرسپولیس با وعده جام حذفی حاضر نشدند تیم را به حاشیه برد !!!!!!!!!!!
  • حسین GB ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    سلام به محله زینبیه منطقه۱۴اصفهان محله شمس رسیدگی کنید توراه ورزشگاه خوب نیس نه پارک دارد نه محل براتفریح به زمین کشاورزی جوازساخت بدین برامسافرا خوبیت ندارد ابرو اصفهان رفت بااین محلهای توراه ورزشگاه
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    سپاهان همیشه قهرمانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس