کد خبر 1097213
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
مسکن

تحرکاتی که در خصوص لغو طرح تفصیلی جماران دوباره آغاز شده است، باعث واکنش فعالین حوزه شهری پایتخت شده است.

به گزارش مشرق، تحرکاتی که در خصوص لغو طرح تفصیلی ویژه محله جماران و خدشه وارد کردن به هویت تاریخی، فرهنگی و معنوی محله جماران و بافت پیرامونی حسینیه امام (ره) و حذف محدویت‌های میراثی و ارتفاعی آن در ماه گذشته آغاز شده بود و با واکنش محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری مواجه شد همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

تخلفات ملک نهاد ریاست جمهوری در جماران +سند

موضوع مورد اعتراض این عضو شورای شهر به درباره لغو طرح تفصیلی به ساخت طبقات مازاد ساختمانی باز می‌گشت که گفته می‌شد متعلق به نهاد ریاست جمهوری است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای تخلف ساخت و ساز در ملک متعلق به ریاست جمهوری

در مراحل پایان اجرای ستون‌ها و سقف طبقه پنجم این ساختمان بود که این عضو شورای شهر از نبود اخذ پروانه ساختمانی پرده برداشت.

شهردار منطقه یک در این رابطه گفته بود که درخواست صدور پروانه انجام شده اما به دلیل طولانی شدن فرآیند استعلامات مربوطه، هنوز پروانه‌ای برای این ملک صادر نشده است.

اما پس از اعتراضات صورت گرفته و رسانه‌ای شدن این تخلف از سوی نهاد ریاست جمهوری، طبقه غیرمجاز در حال ساخت تخریب شد و محمد سالاری، عضو شورای شهر اظهار داشت: شورای شهر تهران و کمیسیون شهرسازی و معماری این شورا یقیناً از تمام ظرفیت‌های قانونی خود در مقابله با این رویکرد استفاده خواهد کرد.

اکنون خبر می‌رسد که قرار است که درباره مجوز ساخت این ملک خاص که در محدوده طرح تفصیلی ویژه بافت پیرامونی حسینیه و بیت حضرت امام خمینی (ره) واقع شده و با هدف حفظ هویت تاریخی، فرهنگی و معنوی محله جماران و همچنین به موجب مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری کشور صرفاً مجاز به ساخت ۲ طبقه از گذر فوقانی داده می‌شود در شورای عالی شهرسازی تصمیم گیری شود.

مردمی محروم‌تر از یقه سفیدهای جماران منتظر تغییر طرح‌های تفصیلی هستند

حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، با بیان اینکه تنها جماران این وضع را ندارد و بسیاری از محله‌های شهر تهران با محدودیت میراثی و ارتفاعی که در قالب طرح تفصیلی ایجاد شده با این مشکل مواجه هستند، گفت: مردم محروم‌تر از شمیران و جماران وجود دارند که از سوی دستگاه‌های مسئول نیازمند بازنگری در طرح‌های تفصیلی تهران باشند.

وی با اشاره به اینکه در محدوده طرح‌های تفصیلی برخی از مناطق مثل اطراف حرم عبدالعظیم حسنی و برج طغرل شهر ری و محدوده امامزاده حسن در منطقه ۱۷ ساختمان‌ها به دلیل عدم مجوز ساخت بالای دو طبقه به ویرانه و حلبی تبدیل شده‌اند، ابراز داشت: اگر شورای عالی شهرسازی، وزارت کشور و شهرداری دغدغه‌ای در این زمینه دارد، باید بداند که مردم فقط در جماران زندگی نمی‌کنند. و اگر قرار به بازنگری در طرح‌های تفصیلی و موضعی شهر هست، باید تمامی مناطق و تمامی مردم در نظر گرفته شوند نه اینکه خواسته چند یقه سفید در محله شمیران مبنای تصمیم گیری باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس