کد خبر 1097211
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
ذوب آهن

تغییرات در چهارچوب دروازه ذوب‌آهن علاوه بر تأثیر روی روند نتیجه‌گیری، باعث ضرر مالی این تیم نیز شده است.

به گزارش مشرق، یکی از عواملی که در فصل جاری برای باشگاه ذوب‌آهن مشکل‌ساز شده بحث جدایی بازیکنان و دیگر حواشی پیرامون برخی از آنها بوده است. ذوب‌آهن که فصل جاری لیگ را با اُفت شدید بودجه آغاز کرده بود با مشکلات زیادی برای حفظ بازیکنانش همراه شد. این مشکلات به جدایی رشید مظاهری در ابتدای فصل و جدایی پرماجرای ارسلان مطهری در نیم‌فصل انجامید. در ادامه نیز برخی بازیکنان از جمله محمدباقر صادقی و زبیر نیک‌نفس با کادر فنی یا باشگاه به مشکل برخوردند تا عملاً دست ذوبی‌ها برای ادامه مسابقات تا حدی خالی بماند.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی باشگاه ذوب آهن: سلاخی شدیم، به فیفا شکایت می‌کنیم

موضوع اما برای گلر شماره یک این تیم تا حدی متفاوت است. محمدباقر صادقی فصل پیش گلر دوم ذوب‌آهن به حساب می‌آمد، اما بعد از جدایی مظاهری و عدم خرید دروازه‌بان جدید با تصمیم کادر فنی وقت به‌عنوان دروازه‌بان اول قراردادش را با تیم تمدید کرد. او بعد از انجام چند بازی بر سر جزئیات قراردادش با باشگاه اختلاف پیدا کرد، تا جایی که رسماً از حضور در تمرینات منع شد تا زمینه کنار گذاشته شدن او از تیم شکل بگیرد. 

در ادامه صادقی برای روشن شدن وضعیتش به فدراسیون فوتبال شکایت کرد و رأی به گونه‌ای صادر شد که او به دلیل عدم فسخ قراردادش کماکان بازیکن ذوب‌آهن به حساب می‌آید و باشگاه باید به تعهداتش در قبال این بازیکن عمل کند. با این شرایط باشگاه ذوب‌آهن دوباره اجازه حضور این دروازه‌بان را در تمرینات صادر کرد، اما با شکلی عجیب. صادقی در هر جلسه تمرین حاضر می‌شود، اما اجازه حضور در تمرین گروهی را ندارد و به صورت انفرادی و بدون دخالت هیچ‌کدام از اعضای کادر فنی کار می‌کند!

نکته دیگری که وجود دارد این است که بازیکنان ذوب تاکنون حدود ۷۰ درصد از مبالغ قراردادهای‌شان را دریافت کرده‌اند، اما این عدد برای صادقی فقط ۱۰ درصد است. این درحالی است که طبق رأی فدراسیون باشگاه ذوب‌آهن باید کل مبلغ قرارداد این دروازه‌بان را پرداخت کند، آنهم در حالی که در بیشتر فصل هیچ بهره‌ای از حضور او نبرده است. تصمیم باشگاه ذوب‌آهن در ابتدای فصل هم به ضرر باشگاه تمام شده و هم دودش به چشم این دروازه‌بان رفته است که تقریباً یک فصل را جدا از تیمش گذرانده و از لحاظ فنی متضرر شده است. 

مسئولان ذوب‌آهن بعد از کنار گذاشته شدن صادقی به دنبال مهدی خلیل لبنانی رفتند و بعد از انجام چند بازی قرارداد او را برای فصل بعد هم تمدید کردند. مهدی خلیل برای یک فصل و نیم بازی بیشتر از پنج میلیارد تومان برای ذوبی‌ها آب می‌خورد. این درحالی است که او در هفت مسابقه‌ای که برای ذوب‌آهن به میدان رفته ۱۱ گل دریافت کرده و در دو بازی قبلی هم روی نیمکت بوده است!

بعد از جدایی عجیب ارسلان مطهری در نیم‌فصل که مسئولان ذوب هم پول قراردادش را پرداخت کردند و هم بازیکن‌شان را از دست دادند، حالا موضوع محمدباقر صادقی هم حسابی به ضرر آنها تمام شده است. ذوبی‌ها باید با وجود عدم بکارگیری از صادقی مبلغ کامل قرارداد این بازیکن را پرداخت کنند و از طرف دیگر هزینه‌ای چند میلیاردی برای جذب یک گلر خارجی متوسط داشته‌ باشند. ذوب‌آهن با دریافت ۳۳ گل تا به اینجای مسابقات یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی را داشته است، اما با این وجود هزینه‌های زیادی را هم برای پست دروازه‌بانی باید پرداخت کند. موضوعی که مصداق همان آش نخورده و دهان سوخته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس