خار پاشنه، معضل جدید برای دوومیدانی ایران!

این روزها با وجود تمام مشکلاتی که دوومیدانی ایران دارد، درمان خار پاشنه احسان حدادی هم معضل دیگری است که به آن اضافه شده است.

به گزارش مشرق، دوومیدانی ایران آنقدر مشکل دارد که به قول کاظمی آشتیانی رئیس سابق فدراسیون، باید بگردید و ببینید کجا مشکلی وجود ندارد.

از نبود رئیس، عدم برنامه ریزی و مدیریت، کمبود بودجه تا رها شدن ورزشکاران مشکلاتی است که این رشته این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اما حالا معضل جدیدی به نام خار پاشنه حدادی و هزینه های درمان به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید:

درس بزرگ کرونا به حدادی

* موافقت فدراسیون و مخالفت هیات اجرایی

حدادی که این روزها به دلیل شیوع کرونا در تهران تمرین می‌کند، بحث درمان خار پاشنه خود را مطرح کرده که به یک مسئله برای این رشته تبدیل شده است. او تصمیم گرفته بود که برای درمان با حمایت فدراسیون و کمیته ملی المپیک به آلمان اعزام شود، اما ظاهرا مخالفت‌هایی صورت گرفته است.

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی با این اعزام مخالفت کرد که طبق صحبت‌های مبینی سرپرست فدراسیون، صالحی امیری، رئیس کمیته با این کار موافق بوده است.

خود مبینی هم در مورد این موضوع گفته بود: در جلسه‫ای که با صالحی امیری و حدادی داشتیم این موضوع مطرح شد. خار پاشنه چپ احسان باید عمل شود و صالحی امیری موافق اعزام به آلمان بود. هزینه‌های عمل را هم کمیته ملی المپیک پرداخت می‌کند.

* عمل خار پاشنه جراحی ساده ای است

 طبق صحبت‌هایی که می‌شود، عمل خار پاشنه به راحتی در ایران درمان می‌شود و کار چندان سختی نیست، اما مبینی آن را حساس قلمداد کرده و در  پاسخ به این سوال که ضرورت اعزام حدادی به آلمان چیست، گفته است: پزشکی که قرار است حدادی را عمل کند، بسیار حاذق است و قبلا هم خار پاشنه راست و کتفش را عمل کرده بود. علاوه بر این، عمل حساسی است. از طرفی این پزشک اکثر قهرمانان جهان و حتی سهراب مرادی را هم عمل کرده است.

* هزینه های بالای اعزام با دلار 26 هزار تومانی

ظاهرا هزینه های بالای اعزام به آلمان آن هم با قیمت فعلی دلار و یورو باعث این مخالفت شده است. برخی عنوان می‌کنند پزشکان برجسته‌ای در ایران حضور دارند که می‌توانند این عمل‌ها را انجام داده و مانع خارج شدن ارز از کشور شوند.

در اینکه احسان حدادی پرافتخارترین ورزشکار تاریخ دوومیدانی ایران بوده و موفقیت‌های زیادی را نصیب ورزش کشور کرده است، شکی نیست، اما به هرحال کشور با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو است و به قول تیمور غیاثی، پیشکسوت این رشته حدادی انصاف دارد و در ایران پای خود را درمان می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 0
    ای مرده شور بی در و پیکر رو ببره ما واسه دویست هزار تومان موندیم اینا برنامه چیدن به اسم این بابا برن المان خارپاشو در بیاره اونام میلیاردی برن تفریح کنن بزنن تنگ فاکتور این

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس