image-20200720113400-1.jpeg

شاید یکی از دلایل اصلی مقاومت آقایان در برابر استفاده از ضدآفتاب ها، نگاه منفی جامعه باشد. اما وقتی آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به سرطان های پوستی را بررسی می کنیم؛ اوضاع نگران کننده به نظر می رسد.

وقتی درباره آسیب های سلامتی ناشی از آفتاب مستقیم صحبت می کنیم؛ احتمالا تصویر چهره ای آفتاب سوخته و پر از لک در ذهن نقش می بندد. اما قرمزی یا اصطلاحا سوختن پوست صورت بدترین کاری نیست که آفتاب با پوست و سلامتی شما انجام می دهد.

آمر مرگ و میر نوعی سرطان پوستی به نام ملانوما (مرگ یک نفر در هر ساعت)؛ بیان گر این است که آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر UVA و UVB تا چه حد می تواند خطرناک باشد. تماس مستقیم با این اشعه ها احتمال ابتلا به انواع سرطان پوست را تا چندین برابر افزایش می دهد.

متاسفانه سهل انگاری آقایان در استفاده از ضدآفتاب های مناسب، باعث شده آمار فوت در اثر سرطان پوست در آنها بیش از دو برابر خانم ها باشد. اما هنوز هم استفاده از کرم ضدآفتاب برای آقایان امری غیرضروری و لوکس به شمار می رود. استفاده از ضدآفتابی که اثر رنگ و چربی از خود به جا نگذارد؛ باعث می شود نگرانی آقایان درباره قضاوت جامعه کمتر شود.

برای داشتن پوستی سالم و بدون لک، استفاده از کرم های ضدآفتاب مهم ترین اصل است. داشتن روتین پوستی علاوه بر انتقال حس مثبت، تاثیر چشم گیری در داشتن ظاهری جذاب و مناسب دارد. فارغ از جنسیت و سن و سال، مهم ترین رکن یک روتین پوستی صحیح، استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب نوع پوست است.

راهکارهایی برای مراقبت های پوستی در تابستان:

برای اینکه در فصل تابستان کمترین آسیب به پوست و سلامتی شما وارد شود؛ رعایت نکات زیر ضروری است:

· بین ساعات ده صبح تا چهار بعدازظهر در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

· در فصل تابستان، بهتر است لباس هایی بپوشید که از قسمت های بیشتری از پوستتان در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کند.

· استفاده از ضد آفتاب مخصوص آقایان را فراموش نکنید. SPF محصولی که انتخاب می کنید باید بیشتر از 30 باشد؛ تا احتمال سوختگی و آسیب رسیدن به پوست صورت را به حداقل برساند.

· هر سه تا چهار ساعت، کرم ضدآفتاب را تجدید کنید.

· علاوه بر صورت، از کرم ضدآفتاب روی گردن، دست ها و پشت گوش استفاده کنید.

از آنجا که معمولا آقایان کمتر از خانم ها کرم ضدآفتاب را تجدید می کنند؛ مهم است محصول مورد استفاده آنها نسبت به تعریق و شستشو مقاوم باشد. علاوه بر این اکثر آقایان ترجیح می دهند بعد از مصرف ضدآفتاب، حس سبکی داشته باشند.

ضدآفتاب سینره مخصوص آقایان، علاوه بر اینکه از پوست شما در برابر اشعه های مضر UVA و UVB کاملا محافظت می کند؛ حاوی عصاره مورینگا است که باعث می شود آلودگی های محیطی جذب پوست صورت نشود. فیلترهای فیزیکی و شیمیایی به کار رفته در ساختار ضدآفتاب سینره مخصوص آقایان، باعث می شوند روی صورت رد و رنگ غیرطبیعی به جا نماند و بعد از استفاده از آن حس سبکی داشته باشید. ضدآفتاب سینره مخصوص آقایان ضد تعریق و شستشو است و ترکیبات ضدالتهابی آن باعث می شود قرمزی و برافروختگی پوست بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب سریع تر بهبود پیدا کند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس