کد خبر 1097016
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
طارمی و آزمون به‌دنبال تکرار شاهکار جهانبخش

مهدی طارمی در پرتغال و سردار آزمون در روسیه عملکرد موفقی در این فصل داشته‌اند و در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات، شانس نسبتا خوبی برای کسب عنوان آقای گلی دارند.

  به گزارش مشرق، علیرضا جهانبخش اولین و تنها لژیونر ایرانی بود که موفق شد در یکی از لیگ‌های اروپایی عنوان آقای گلی را کسب کند. جهانبخش دو فصل پیش در لیگ هلند توانست با به ثمر رساندن 17 گل، بهترین گلزن این مسابقات شود و حالا با گذشت دو سال، دو مهاجم ملی‌پوش ایرانی در آستانه تکرار این موفقیت هستند. مهدی طارمی در پرتغال و سردار آزمون در روسیه عملکرد موفقی در این فصل داشته‌اند و در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات، شانس نسبتا خوبی برای کسب عنوان آقای گلی دارند. جالب اینکه هردو ستاره تیم ملی ایران 16 گله هستند و تنها یک گل با بهترین گلزنان لیگ‌های خود فاصله دارند.

  رقبای سرسخت طارمی

مهدی طارمی با رفتن به ریوآوه، انتخابی هوشمندانه داشت. او ابتدا از پرسپولیس به لیگ قطر رفت اما خیلی زود فهمید که راه پیشرفتش در فوتبال از اروپا می‌گذرد. در ابتدای این فصل تصمیم گرفت راهی ریوآوه، تیمی نه‌چندان مطرح در لیگ پرتغال شود اما همین تیم به لطف درخشش طارمی در کورس کسب سهمیه لیگ اروپا قرار دارد و اگر کمی خوش‌شانس‌تر بود شاید حتی می‌توانست بین 4 تیم برتر لیگ قرار گیرد.

طارمی شنبه‌شب و در جریان دیدار تیمش برابر سانتا کلارا دو گل دیگر نیز به ثمر رساند اما درنهایت نتوانست مانع از تساوی 2 – 2 ریوآوه شود. سانتا کلارا اگرچه در میانه‌های جدول لیگ پرتغال قرار دارد و خطر سقوط را حس نمی‌کند اما در این دیدار خارج از خانه سد راه ریوآوه شد تا شاگردان کارلوس کارواخال شانس خوبی را برای بازگشت به رده پنجم جدول از دست بدهند. از سوی دیگر فامالیکائو نیز که رقابت نزدیکی با یاران طارمی برای رتبه پنجمی و کسب سهمیه اروپایی دارد در زمین خود مقابل بواویستا با همین نتیجه متوقف شد تا تکلیف این سهمیه به هفته پایانی کشیده شود. جایی که فامالیکائو باید در زمین ماریتیمو برای کسب 3 امتیاز تلاش کند و ریوآوه نیز به مصاف بواویستا خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

صعود زنیت به فینال جام حذفی روسیه در حضور سردار

طارمی به لطف دو گلی که شنبه‌شب زد صعود خوبی در جدول گلزنان داشت و حالا تنها یک گل با صدرنشینان این جدول فاصله دارد. مهاجم ایرانی ریوآوه در حال حاضر 3 رقیب جدی برای این عنوان دارد که همگی 17گله هستند. پیتزی، هافبک پرتغالی بنفیکا در 32 مسابقه‌ای که برای تیمش به میدان رفته 17 گل زده و با 12 پاس گل در این زمینه هم آمار فوق‌العاده‌ای دارد. در کنار او کارلوس وینیسیوس، هم‌تیمی برزیلی‌اش قرار گرفته که او هم با همین تعداد گل و 8 پاس گل در 30 مسابقه در کورس رقابت برای آقای گلی قرار دارد. پائولینیو، مهاجم برزیلی براگا نیز دیگر بازیکن 17 گله این لیگ است که البته تنها در 27 مسابقه موفق شده به این آمار برسد و از تمام رقبا عملکرد بهتری داشته است.

پس از آنها مهدی طارمی قرار گرفته که در 29 مسابقه‌ای که پیراهن ریوآوه را به تن کرده است 16 گل و 5 پاس گل در کارنامه‌اش به ثبت رسیده است. این مهاجم ایرانی البته کار سختی برای رسیدن به این عنوان دارد، چراکه رقبایش هنوز دیدارهای خود در هفته جاری را برگزار نکرده‌اند و هنوز 2 بازی دیگر تا پایان لیگ فرصت دارند تا آمار خود را بهتر کنند. از قضا هردو تیم نیز این هفته دیدارهای نسبتا آسانی با تیم‌های پایین‌جدولی در پیش دارند. براگا امشب در زمین توندلا که برای ماندن در لیگ تلاش می‌کند به میدان می‌رود و بنفیکا هم سه‌شنبه شب میهمان تیم سقوط‌کرده آوس است که دیگر امیدی به بقا ندارد و در هفته‌های اخیر شکست‌های پرگلی را تجربه کرده است. تنها امیدواری طارمی می‌تواند به دیدارهای دشوار آنها در هفته پایانی باشد.

بنفیکا که کورس قهرمانی این فصل را به پورتو باخته در آخرین دیدار خود میزبان اسپورتینگ رده سومی خواهد بود و براگا نیز به مصاف پورتو خواهد رفت. به این ترتیب ملی‌پوش ایرانی ریوآوه می‌تواند با گلزنی در آخرین بازی تیمش برابر بواویستا هم شانس اروپایی‌شدن ریوآوه را افزایش دهد و هم برای کسب عنوان آقای گلی و بالاتر بردن قیمت خود در بازار نقل‌وانتقالات تلاش کند. او همین حالا هم مشتریان زیادی در فوتبال اروپا دارد و با کسب این عنوان حتی می‌تواند به حضور در تیم‌های بهتر در لیگ‌های معتبرتر نیز امیدوار باشد.

  پایان رویایی در روسیه

در روسیه اما اوضاع برای موفقیت سردار آزمون مساعدتر است. مهاجم ایرانی زنیت در این برهه از فصل رقابت نزدیکی با دو مهاجم روس دارد که یکی از آنها زوج طلایی او در خط حمله همین تیم است. او موفق‌ترین فصل فوتبالی خود در لیگ روسیه را سپری می‌کند و با زدن 16 گل بهترین روند گلزنی را در سال‌های اخیر داشته است. او فصل گذشته بالاخره توانست تعداد گل‌هایش در یک فصل این لیگ را دورقمی کند و امسال علاوه‌بر گلزنی، در ارسال پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش نیز موفق عمل کرده و تا این مقطع از فصل 8 پاس گل داده است. با این حال سردار همچنان پشت‌سر آرتم زیوبای 17 گله قرار دارد که در 27 بازی توانسته 17 گل برای تیمش به ثمر برساند. آزمون در آخرین دیدار تیمش در لیگ برابر اورنبرگ دو گل زد و حتی فرصت خوبی نیز برای هت‌تریک و پیش افتادن از هم‌تیمی‌اش داشت اما در صحنه گل چهارم زنیت تصمیم گرفت به زیوبا پاس دهد تا او دروازه حریف را باز کند و همچنان در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ باقی بماند. پشت‌سر این دو مهاجم زنیت نیز اوگنی لوتسنکو، مهاجم آرسنال تولا قرار دارد که 15 گله است و در هفته پایانی برابر «یوفا» می‌تواند آمارش را بهتر کرده و تهدیدی برای زوج زنیت باشد.

سردار آزمون نیز به همراه زنیت در هفته پایان میهمان روستوف، تیم سابقش است و شاید با گلزنی برابر همبازیان سابقش بتواند عنوان آقای گلی لیگ را تصاحب کند. درحالی که به نظر می‌رسد ممکن است سردار در پایان فصل لیگ روسیه را ترک کند و راهی یکی از باشگاه‌های دیگر اروپایی شود کسب این عنوان می‌تواند پایانی رویایی برای 5 سال حضور او در فوتبال روسیه باشد.

در هفته‌های اخیر بارها این مهاجم ملی‌پوش به باشگاه‌های مختلف ازجمله ناپولی، میلان و حتی آرسنال لینک شده است اما به نظر نمی‌رسد هنوز هیچ باشگاهی مذاکرات جدی خود را برای خرید او آغاز کرده باشد. با این حال گفته می‌شود در صورتی‌که ناپولی موفق به خرید ویکتور اوسیمن نیجریه‌ای شود، دیگر به سراغ خرید آزمون نخواهد رفت. میلان هم دیگر مشتری اوست که تصمیم دارد این گلزن ایرانی را جانشین زلاتان ابراهیموویچ در پایان فصل کند اما تکلیف این تیم نیز هنوز مشخص نیست و گفته می‌شود در صورتی‌که رالف رانگنیک در فصل آینده هدایت روسونری را برعهده بگیرد، آزمون یکی از گزینه‌هایش برای تقویت خط حمله خواهد بود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ــــــ..ـ.ـ IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    1 0
    قربون هرسه تاتون برم نفسیام داداشیم مهدی و علیرڝا و سردارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس