نوجوانی که یک افسر عراقی را اسیر می‌کند

وقتی هوا روشن شد، رزمندگان ایرانی به افسر عراقی گفتند: «تو را این نوجوان دستگیر کرده است؟» و افسر عراقی با دو دست بر سر خودش زد و ناباورانه به او نگاه می‌کند.

به گزارش مشرق، «سید عبدالرضا حسینی‌بای» فرزند سید یدالله در اسفند ۱۳۴۱ در شهر آزادشهر به دنیا آمد. پس از دوران کودکی برای کسب علم و دانش به دبستان رفت و تحصیلات خود را در مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به اتمام رساند.

وی در نوجوانی با انقلاب آشنا شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در واحد بسیج ثبت‌نام کرد. زمانی که عضو بسیج شد به امور زراعت نیز مشغول بود. یکسال بعد از عضویتش در بسیج به عضویت سپاه پاسداران در آمد.

دوستانش از عبدالرضا به عنوان فردی شجاع، مهربان و صبور یاد می‌کنند. بعد از اتمام تحصیلاتش تصمیم گرفت به دفاع از مرزهای دینی و میهنی بپردازد. وی در یکی از عملیات‌های دفاع مقدس که به هنگام شب انجام شد، موفق به اسیر گرفتن یک افسر عراقی شد.

دستگیری افسر عراقی این گونه بود که این افسر برای کسب اخبار و اطلاعات به خطوط ایرانی‌ها نزدیک شده بود که به اسارت درآمد. وقتی هوا روشن شد، رزمندگان ایرانی به افسر عراقی گفتند: «تو را این نوجوان دستگیر کرده است؟» و افسر عراقی با دو دست بر سر خودش زد و ناباورانه به او نگاه کرد.

«سید عبدالرضا حسینی‌بای» ورزشکار رشته رزمی بود و اوقات فراغتش را به ورزش اختصاص می‌داد. ارتباط او با سپاه و میادین جنگ همچنان ادامه داشت تا اینکه در خرداد سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر با سمت فرماندهی گردان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس