کد خبر 1096860
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
محمد کاظم انبارلویی

نخست اینکه سراغ خوداتکایی بروید. دوم به جوانان اعتقاد و اعتماد پیدا کنید. اعتماد به نفسی که جوانان دارند نقطه اتکای ما به سوی پیشرفت‌های شگرف است و همین به حل مشکلات کشور کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، «محمدکاظم انبارلویی» در یادداشت روزنامه «وطن امروز» نوشت:

رهبر حکیم انقلاب درباره مجلس یازدهم از عنوان «قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس پس از پیروزی انقلاب اسلامی» استفاده کردند که این مسأله در چند زمینه حائز اهمیت است.

۱- مشخصه این مجلس این است که جوانان پرانگیزه، باایمان، تحصیلکرده و کارآمد به مجلس راه پیدا کرده‌اند که می‌توانند موتور حرکت مجلس به سوی اهداف انقلابی باشند.

۲- شماری از مردان انقلابی و دارای سوابق اجرایی که از استانداران و وزرای دولت‌های سابق بودند به مجلس راه پیدا کرده‌اند.

۳- پیشکسوتانی از نمایندگان مجلس که در ادوار گذشته بودند در این مجلس حضور دارند.

این نخستین‌بار است که رهبر بزرگوار انقلاب از کلیات یک مجلس با این مشخصات یاد می‌کنند و همین است که امید مردم به نمایندگان انقلابی، قوی و جوانان پرانگیزه و مدیرانی که قبلا در چندوچون اجرا بودند و الان در مقام تقنین برآمده‌اند، برای اصلاح امور زیاد است.

رهبر انقلاب ۶ توصیه فوق‌العاده مهم به نمایندگان انقلابی داشتند و فرمودند: «باید نیت خود را خالص کنید، فقط برای مردم کار کنید، از جوزدگی پرهیز کنید، به سوگند نمایندگی خود فکر کنید؛ بویژه درباره پاسداری از اسلام و دستاوردهای نظام، روی مسائل کلیدی و اصلی تمرکز کنید و از حاشیه‌پردازی پرهیز کنید، اولویت‌بندی نسبت به مسائل کشور داشته باشید و مسائل کشور را بشناسید».  اولویت‌های مجلس از نگاه رهبر حکیم انقلاب هم اهتمام به تولید در کشور، اهتمام به اشتغال، مهار تورم، ارائه راهکار برای خم نشدن پشت مردم زیر بار تورم افسارگسیخته و یافتن راه‌حل برای افزایش ارزش پول ملی بود.

نظام مالی و پولی کشور نیاز به مدیریت فنی دارد، مرکز قانون‌گذاری کشور باید در این مدیریت سهم تقنین را ادا کند، صدور نفت امروز به کمترین میزان خود رسیده و مجلس باید ترتیبی اتخاذ کند که بودجه آینده بدون اتکا به نفت باشد، مسکن، ازدواج و تسهیل مسیر آن، مسأله فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری و مدیریت فضای مجازی که اکنون دشمن از طریق مدیریت آن در حال طراحی فتنه سوم علیه جمهوری اسلامی ایران است و رسانه‌ها از آن به عنوان تابستان داغ یاد می‌کنند که عمدتا تمرکز دشمن بر روی فضای مجازی است، نکات مهمی است که باید توسط مجلس برای‌شان فوری چاره‌اندیشی شود.

نقطه فوق‌العاده مهمی که مقام معظم رهبری فرمودند اشاره به ظرفیت‌های مهم کشور بود. اولین ظرفیت کشور که توانسته تولید ملی را ارتقا ببخشد، هزاران شرکت‌ دانش‌بنیان است، مجلس باید بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه داشته باشد. دومین ظرفیت کشور اجرای صدها طرح زیربنایی است که به ‌رغم عنصر تحریم‌ها در حال انجام است. سومین ظرفیت، بهره‌برداری مستمر از طرح‌های جدید است؛ طرح‌هایی که جدید اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است. چهارمین ظرفیت کشور پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی است که در صنایع نظامی داریم و به سلاح‌هایی در زمین، هوا و دریا دست پیدا کرده‌ایم که کشور را در مقام بازدارندگی قرار داده است به طوری که هیچ قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نمی‌تواند حتی فکر حمله به ایران را داشته باشد.

پنجمین ظرفیت کشور موفقیت‌های فضایی ماست. در حال حاضر در باشگاه فضایی جهان تنه به تنه قدرت‌های بزرگ دنیا در حال حرکت هستیم. ششمین ظرفیت کشور در حوزه پدیده‌های طبیعی، جغرافیایی و تاریخی است. ملتی با سابقه ۷ هزار سال تمدن بشری روی زمین هستیم و از یک پشتوانه تاریخی برخورداریم.

و هفتمین ظرفیت کشور، ظرفیت معنوی مردم است. ما در دوران اوج‌گیری کرونا دیدیم که ملت با «جنبش مواسات» و حرکت مؤمنانه‌ای که از ماه رمضان آغاز شد هم دولت و هم ملت در کنار هم توانستند ظرفیتی ایجاد کنند که به  ۴-۳ دهک آسیب‌دیده جامعه کمک مؤمنانه شود.

رهبر انقلاب ۵ ویژگی هم به عنوان فرمول حل مشکلات اقتصادی ارائه دادند؛ دشمن اینگونه القا می‌کند که مشکلات ملت ایران راه‌حل ندارد و راهی جز مذاکره و در نهایت تسلیم باقی نمانده است.

مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند: مشکلات کشور راه‌حل دارد و ۵ راه‌حل عملیاتی در این باره مطرح کردند.

نخست اینکه سراغ خوداتکایی بروید. دوم به جوانان اعتقاد و اعتماد پیدا کنید. اعتماد به نفسی که جوانان دارند نقطه اتکای ما به سوی پیشرفت‌های شگرف است و همین به حل مشکلات کشور کمک می‌کند. سوم استفاده از بنیه قوی کشور، زیرا زیرساخت‌های فوق‌العاده بزرگی در کشور در سال‌های گذشته و در دولت‌های قبل ایجاد شده و امروز این زیرساخت‌ها کمک می‌کند تا هم به تولید، رونق بدهیم و هم جهش تولید ایجاد کنیم. چهارم اینکه به طور کلی از خارج از کشور قطع امید کنیم، زیرا هیچ کمکی از خارج به ما نخواهد رسید و هیچ خبری در غرب نیست و باید برای توسعه کشور به عزم و اراده ملت خود تکیه کنیم.

و آخرین فرمول پرهیز از شرطی کردن اقتصاد کشور است؛ باید واقعیات کشور را در نظر گرفته و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 0
    بزرگوار اقتصاد کشور از همان سال ۹۲ و شعار کذب کاسبان برجام که گفتند هم سانتریفیوژ ها باید بچرخد هم چرخ زندگی مردم فاجعه بار شرطی شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس