حسین مرعشی

سخنگوی کارگزاران با انتقاد تلویحی از طیف چپ مدعی اصلاحات رادیکال تصریح کرد: بخش مهمی از سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان به‌خاطر اشتباهات این طیف از بین رفت.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش روزنامه سازندگی حسین مرعشی گفت: بالاخره کسانی باید به این پرسش پاسخ دهند که چه شد ما که در دوره‌ای می‌توانستیم برای رئیس‌جمهوری مانند آقای خاتمی، ۲۰ میلیون و اندی رای جمع کنیم و دو سوم کرسی‌های مجلس را در اختیار داشته باشیم، به نقطه‌ای رسیدیم که امروز در مجلس حتی نمی‌توانیم فراکسیونی ده نفره داشته باشیم؟ به هرحال نمی‌توان همه تقصیرات را به گردن جریان رقیب انداخت. برخی از تقصیرات نیز ناشی از اشتباهات جبهه ماست. باید آسیب‌شناسی شود که چرا از آن نقطه به این نقطه رسیدیم؟

بیشتر بخوانید:

تحرّکات "شورای انقلاب اصلاح‌طلبان"!

وی می‌افزاید: اینکه گفته شود همه فرصت‌ها و کرسی‌هایی که جریان اصلاحات در طول این سال‌ها از دست داده به‌دلیل توانایی رقیب بوده، حرف درستی نیست. بخش مهمی از سرمایه‌های اجتماعی وسیاسی از دست رفته اصلاحات، نتیجه اشتباهات کسانی بوده که امروز خود را جریان اصیل‌تری نسبت به سایر اصلاح‌طلبان می‌دانند. بی‌تردید اشتباهات آنها در شکل‌گیری فضای سیاسی جدید موثر بوده است. برخلاف آنچه برخی فکر می‌کنند که باید جبهه اصلاحات را به نیروهای اصیل و غیراصیل تقسیم کرد، عکس این مسئله ضرورت دارد. امروز زمان جذب فراگیر همه نیروهایی است که دلسوز مردم و آینده کشور هستند. شرایط سیاسی امرزو چنین حکم می‌کند که ما نه تنها چشم بر اختلاف سلیقه‌ها و نظرات درون جبهه اصلاحات ببنیدم، بلکه با سعه‌صدر و آغوش باز برای حل مشکلات کشور و دفاع از ایران به سراغ جذب نیروهای میانه کشور برویم.

وی درباره اینکه برخی اصلاح‌طلبان، کارگزاران را قدرت‌محور می‌خوانند نه اصلاح‌طلب گفت: خب الحمدلله، ان‌شاءالله خداوند نگاه بلند و افکار آنها را تقویت و از سیئات حزب کارگزاران کم کند. ببینید این مسائل صرفا حرف است. من اصلاحات را به دو دوره کلی تقسیم می‌کنم. یک دوره اصلاحات اقتصادی وجود دارد که مربوط به دوره سازندگی است. بنیان اصلاحات سیاسی نیز در کشور ما از آن دوره گذاشته شد.

بالاخره بودند کسانی که این مملکت را از کمبود آب، برق، گاز ، کالا و از تولید ده هزار خودرو در سال و سهمیه‌بندی اجناس نجات دادند. و کشور را به جایی رساندند که به تعداد دانشجویانش اضافه شد و تولید در آن رونق گرفت. ایران را به جایی رساندند که نفت بار دیگر در آن مهم شد و مشکلات عادی کشور را حل کردند. روی آن بستر نیز سیاست را مدیریت کردند تا چندصدایی در داخل مجموعه نظام وجود داشته باشد. این رویکرد «نطفه اصلاحات» را تشکیل داد. اگر دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا در سال ۸۴ آن اشتباه را نکرده بودند، روند اصلاحی کشور فراتر از اینکه اصلاح‌طلبان به سر کار می‌آمدند یا نه، می‌توانست ادامه پیدا کند.  اشاره مرعشی به نامزدی کسانی چون معین، مهرعلیزاده و کروبی در کنار هاشمی رفسنجانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد US ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    2 0
    هم سفره شدن با عموسام وایل وتبارش برای رسیدن به قدرت بدترین درعین حال بزرگترین اشتباه این جماعت بود که شناسناه سیاسیشان رالکه دارنموداساسا سرمایه اجتماعی اصلاحات براساس دروغ پایه گذاری شده بود که اساسا برای همیشه دروغ کارایی ندارد وبی اعتباری تاریخی برایشان رغم زد
  • DE ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    گنجشگک عشی مشی - لب بوم ما نشین / برو پیش مرعشی - روی شونه هاش بشین/ یک کار عالی بکن - خودت رو خالی بکن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس