کد خبر 1096832
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
مارک اسپر نمایه

وزیر دفاع آمریکا با چالش برانگیز خواندن روسیه، افزایش هزینه‌های متحدان واشنگتن در ناتو را به منظور مقابله با آنچه جاه‌طلبی‌های مسکو خوانده، خواستار شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع آمریکا خواستار افزایش هزینه‌های اعضای ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی، به منظور مهار رقبای استراتژیک و مهم واشنگتن از جمله روسیه شد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی پنتاگون، مارک اسپر روز یکشنبه اعلام کرد: ما باید روسیه را مهار کنیم. ناتو باید تقویت شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش سفیر مسکو در لندن به تحریم‌های آمریکا

وزیر دفاع آمریکا با ارزیابی روسیه به عنوان چالشی مازاد بر چین گفت: جاه‌طلبی‌های روسیه به این سمت و سو سوق می‌یابد که در منطقه و به خصوص در عرصه جهانی جایگزین آمریکا شود.

اسپر با توصیف ناتو به عنوان یک ائتلاف نظامی مهم در اروپا افزود: آمریکا باید به همکاری با متحدان خود به منظور ایجاد آمادگی در ناتو ادامه دهد. وی گفت ما باید اطیمنان یابیم که متحدان و شرکای ما دست‌کم ۲ درصد از (تولید ناخالص داخلی) خود را صرف هزینه‌های نظامی می‌کنند. ما در دو سال گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم، با این حال موارد بیشتری برای دستیابی همچنان مطرح است.

رئیس جمهور آمریکا معتقد است ناتو بار هزینه‌های نظامی این پیمان را بر دوش واشنگتن گذاشته است و بارها هم پیمانان خود را به این بهانه هدف انتقاد قرار داده است. ترامپ سال ۲۰۱۸ در آستانه نشست ناتو در بروکسل رهبران کشورهای عضو ناتو را تهدید کرده بود که اگر کشورهای عضو این سازمان، سهم بودجه خود را افزایش ندهند، آمریکا ممکن است به زودی در باقی ماندن در این اتحاد نظامی تجدیدنظر کند.

کشورهای عضو ناتو در بیانیه اجلاس سران بروکسل در ژوئیه ۲۰۱۴، توافق کردند تا هزینه‌های دفاعی خود را تا سال ۲۰۲۴ به ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود ارتقا دهند. رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ در جلسات خصوصی چندین بار تهدید به خارج کردن این کشور از ناتو کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 3
    روسیه به فاخ رفت
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      3 0
      روسیه اتفاقأ فاخر اعظمه، فعلا یانکی‌ها رو از زیر دست و پا جمع کنین تا بعد!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس