کد خبر 1096823
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
سردار جلالی: سال ۹۸ نشان داد اراده ملی می‌تواند بر همه چالش‌ها غلبه کند/ سال ۹۹ سال گشایش و فرصت‌ها

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: زیرساخت‌های پدافندی ایران از وضعیت امنیت نسبی و مناسب برخوردار است اما تهدید ارتش آمریکا تهدید جنگی است که در لایه‌های دیگر باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در واکنش به دستور محرمانه رئیس جمهور آمریکا به سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) برای حمله سایبری به ایران، گفت: زیرساخت‌های پدافندی جمهوری اسلامی ایران از وضعیت امنیت نسبی و مناسب برخوردار است اما تهدید ارتش آمریکا تهدید جنگی است که در لایه‌های دیگر باید مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

سردار جلالی عنوان کرد سازماندهی قرارگاه پدافند هسته‌ای

وی با تاکید بر اینکه امنیت فعلی زیرساخت‌های پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی مناسب و خوب است، افزود: آمریکایی‌ها خود این نوع تهدید حمله به زیرساخت‌های کشور را حملات جنگی محسوب می‌کنند و در راهبردهایی عملیاتی خود آنها را دنبال می‌کنند لذا شورای عالی امنیت ملی باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند و پاسخ جدی به آنها دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پاسخ به شبهاتی که در ارتباط با آتش سوزی جنگل‌ها و برخی از نیروگاه‌ها، گفت: ما در حوزه امنیت سه لایه ایمنی، امنیت و دفاع داریم و اکثر این آتش سوزی‌ها در حوزه ایمنی رخ داده است. لذا حمله سایبری اتفاق نیفتاده است و به دلیل عدم رعایت ملاحظات ایمنی شاهد چنین حوادثی بودیم.

سردار جلالی با اشاره به بررسی بخش عمده این حوادث، گفت: ریشه هیچ کدام از این حوادث امنیتی نبوده است، متأسفانه برخی از رسانه‌ها این شبهات را به وجود آوردند و به اشتباه ذهن مردم را درگیر کردند. حال آنکه بسیاری از این حوادث ریشه امنیتی ندارند و ضعف‌های ایمنی موجب بروز این رخدادها شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ارتباط با حادثه سایت هسته‌ای نطنز گفت: این حادثه مجزا از دیگر حوادث است. سازمان پدافند غیرعامل گزارش بررسی‌های خود را به شورای عالی امنیت ملی ارائه کرده و دیبرخانه این شورا قرار است به جمع بندی موضوع حادثه بپردازد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • f-22 raptor IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 3
    بزودی در پایگاه های نیروی هوایی ایران مستقر میشیم . نیاز به خریدهای تسلیحاتی ندارید . تا ۵۰ سال آسمان ایران دست ما خواهد بود .
    • س NL ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      1 0
      پاشو پاشو صبح شده خروس داره میخونه :)
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    0 2
    من تو خونه مون یک باغچه کوچولو دارم که بعضی مواقع مخواهم شاخه و برگ های اضافی را بسوزانم باید برای سوزاندنشون چندین کبریت بزنم و با زحمت زیاد آنها رابسوزانم ول اتش سوزی سریالی در جنگل ها به بااین راحتی انجام میگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس