گرمای هوا

معاون پیش بینی و هشدار هواشناسی با بیان اینکه در ۵ روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک خواهیم داشت، گفت: اهواز امروز و فردا با بیشینه دمای ۵۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان است.

به گزارش مشرق، محمد اصغری، معاون پیش بینی و هشدار هواشناسی اظهار داشت: امروز رشد ابر گاهی بارش پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر داریم.

ببینید:

عکس/ تعطیلی شهرهای خوزستان در پی افزایش دما

وی گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هم‌دیدی و هواشناسی روز سه‌شنبه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده همراه با وزش باد و رعد و برق در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما حاکم است.

اصغری افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در غرب سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال غرب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از اواخر وقت روز سه شنبه ۳۱ تیر، باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع موج  ۲ تا ۲.۵ متر در ‌دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، ‌و احتمال‌ غرق شدن شناگران، ‌آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و آسیب‌ به قایق‌ها و شناورهای کوچک وجود دارد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: توصیه می‌شود ممانعت از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی و شنا کردن در دریا و ممانعت از انجام فعالیت‌های شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت انجام فعالیت های پشتیبانی صنایع فراساحل در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: در روزهای یکم و دوم مرداد در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد شدید خصوصا در بعد از ظهر خواهیم داشت و در این مدت دما ۴ تا ۶ درجه در سواحل خزر کاهش می‌یابد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: جمعه هفته جاری و شنبه هفته آتی در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است.

اصغری اضافه کرد: در ۵ روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک خواهیم داشت و در این مدت شرق دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۸ و ۲۷ درجه خواهد بود.

اصغری ادامه داد: امروز در تهران آسمان نیمه ابری، جهت باد غربی و سرعت باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت است. دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۱۱ درصد است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: فردا شهر کرد با کمینه دمای ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز امروز و فردا با بیشینه دمای ۵۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    8 0
    باسلام :*خدمت رحمت کشان مشرق* وباتشکروقدردانی ازشما گرامی یان،گرمای امسال خورستان دراین موقع ازسال بیش تراز سال های دیگراست تقریبا ما درمرداد ماه همچین گرمایی را داشتیم وما که در120 کیلومتری اهوازیم درجه که گذاشتم 55درجه سانتی گراد بود یعنی اب تانکرمون داغ میشه طوری که دست بزنی می سوزه-شهرهای خنک هم که به دلیل این ویروس نحس نمیشه سفر کنیم خدا ریشه اش ازسر دنیا بکنه انشاال...
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    3 0
    اهواز امروز دمای ۵٣ درجه سانتیگراد در سایه را تجربه کرد، بعد یه عده جمع شدن میگن از کولر استفاده نکنید تا کرونا نگیرید. مردم مظلوم خوزستان سالانه میلیاردها تومان صرف استفاده از سیستم های سرمایشی و پمپ های آب و دستگاه های تصفیه ی آب هزینه می کنند، هیچکس هم به فکر کاهش آلام این مردم مظلوم نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس