ترامپ

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که هرگونه اقدام برای تغییر نام پایگاه‌هایی که مربوط به نمادهای کنفدراسیون‌هاست را وتو خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که وزارت دفاع آمریکا روز گذشته دستور داد تا به اهتزاز درآمدن پرچم‌های کنفدراسیون در پایگاه‌های نظامی این کشور ممنوع شود اما رئیس جمهور آمریکا مخالفت خود با این اقدام را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

ایالت اورگن علیه نیروهای مخفی ترامپ اقامه دعوی کرد

وی که با شبکه خبری فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، بار دیگر از موضع خود درباره نام گذاری برخی پایگاه‌های آمریکا به نام شخصیت‌های کنفدراسیون‌ها حمایت کرده و تاکید کرد که هرگونه اقدامی که به دنبال تغییر نام این پایگاه‌ها باشد را رد می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه این مصاحبه گفت که استفاده از پرچم کنفدراسیون لزوما به معنای نژادپرستی نیست این در حالی است که کنفدراسیون‌ها در جنوب آمریکا که به دنبال حفظ قانون برده‌داری در این کشور بودند به جنگ با شمال پرداختند.

 وزارت دفاع آمریکا روز جمعه سیاست جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن نمایش پرچم کنفدراسیون در پایگاه‌های نظامی این کشور را ممنوع می‌کند.

بر اساس سیاست جدید پنتاگون، پرچم‌هایی که اجازه نمایش در پایگاه‌های نظامی آمریکا را دارند مشخص شده که این لیست شامل پرچم کنفدراسیون نمی‌شود که نشان از ممنوعیت نمایش این پرچم‌ها دارد.

کنفدراسیون‌های ایالات جنوبی آمریکا، مجموعه‌ای از ایالات جنوبی بودند که پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۰ میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده اعلام کردند. لینکلن، بعد از این انتخابات شعار تبلیغاتی خود برای مبارزه با برده‌داری را دنبال کرد. این امر موجب شد ایالت‌های جنوبی برای تشکیل اتحادیه جدید و خودمختاری اقدام کنند. در این حال جنگ بین ایالات شمالی و جنوبی آغاز شد.  

کاربرد پرچم این کنفدراسیون و نمادهای آن مانند مجسمه رهبران آن در شهرهای جنوبی آمریکا از مسایل جنجالی در این کشور است.

مخالفان کنفدراسیون، این نمادها را میراث برتری‌جویی نژادی می‌دانند ولی بعضی از ساکنان ایالات جنوبی، با رد این موضوع آن را یادبود اجدادشان تلقی می کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس