فواد حسین

وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ایران در بغداد تاکید کرد که کشورش به دنبال روابط متوازن با کشورهای همسایه است.

به گزارش مشرق، «فواد حسین» وزیر خارجه عراق پس از گفت‌وگو با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقر وزارت خارجه در بغداد، با او در یک کنفرانس خبری مشترک در جمع خبرنگاران حاضر شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق، (واع)، فواد حسین در این کنفرانس خبری گفت: با آقای ظریف درباره روابط دوجانبه و مبادلات تجاری و پرونده اقتصادی و تاثیر ان بر روند مقابله با کرونا گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر به زودی به ایران سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه تصریح کرد: باید منطقه و عراق را از تنش‌های بین‌المللی دور کنیم و از حاکمیت آن حمایت کنیم. عراق به دنبال روابط متوازن با کشورهای همسایه است. ما بر ضرورت حمایت از حاکمیت عراق توافق کردیم و آقای ظریف تاکید کرد که قدرت عراق، قدرتی برای منطقه است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (یک‌شنبه - 19 ژوئیه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی به بغداد سفر کرد و در نخستین برنامه دیدارش با همتای عراقی خود به گفت‌وگو نشست.

وی همچنین قرار است با «برهم صالح» رئیس جمهور، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دیدار کند.

دیدار با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی از دیگر برنامه‌های وزیر خارجه کشورمان در سفر به بغداد است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    یادتان باشد شما وارث حکومتی هستید که هزاران شهید و صدها میلیارد خسارت را برملت ایران تحمیل کرد ... اگر رابطه ممتوازنی هم باشد ، بعد ازرفتن امریکائی ها و انهم ایران این رابطه متوازن را تعریف میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس